XPdite.net Social Club

Op zich was er niets mis met The Ostrich (schrijf ik het nou goed?) maar daar was dus ook veel 'raar' vlees. Ik heb wel iets besteld met springbok, maar Mark eet dat soort vlees niet en die was aangewezen op de vegetarische hap en die vond hij toevallig net niet echt geweldig. Op zich was het niet echt duur vind ik...

Ribhouse Texas heb je in verschillende plaatsen zoals Geesteren en Boekelo (Twente) en Epe, Zeegse (ken ik niet), Woudenberg en Voorst. Eventueel http:www.ribhousetexas.nl
Ze hebben ook vegetarische gerechten op het menu. :)

Misschien een optie: Billabong in Nijmegen, gevonden op internet, nooit geweest. Ze hebben de volgende gerechte:

VOORGERECHTEN

Bread with tapenade€ 3,50
Australian nachos with Sour cream and cheese € 3,50
Onion soup with cheese and bread € 4,00
Mary's favourite: Salade met geitenkaas, spinazie en frambozendressing
€ 6,00 (als hoofdgerecht: € 12,50)
Roasted chickenwings in oriental herbs with garlic sauce
€ 5,00 (als hoofdgerecht: € 11,50)
Tempura battered kangaroostripes with piccalilli
Gambas from the oven with garlic butter € 7,50
Cajun chicken salad with a fresh herbs dressing € 5,50 (als hoofdgerecht: € 11,50)

HOOFDGERECHTEN

Vegetarian surprise € 10,50
Cheese Fondue with vegetables and bread (veg.) € 10,50
Marlinsteak with saffransauce € 13,50
Seadevil with caramelised chicory and balsamic vinegar€ 15,00
Gambas baked with garlic on spinach and rucola € 15,00
Billabong’s marinated Spare Ribs Medium € 11,50 - Large € 14,50
Fillet of kangaroo with a berrysauce€ 14,50
Fillet of Ostrich with a truffle-peppersauce€ 15,00
Saltimbocca: Kalfsfilet omwikkeld met salie en parmaham, met een koude tonijnsaus
€ 14,50
Fillet of porc with a wild mushroomsauce € 13,50

Dagmenu: Wisselend surprisemenu 3 gangen: € 17,50

Alle hoofdgerechten worden geserveerd met een
aardappelgarnituur, seizoensgroenten en een salade.
Andere menu-wensen, dieetvoorschriften etc.? Vraag onze kok!

[quote author=Carmen link=topic=1550.msg13383#msg13383 date=1114000181]
Misschien een optie: Billabong in Nijmegen, gevonden op internet, nooit geweest. Ze hebben de volgende gerechte:

VOORGERECHTEN

Bread with tapenade€ 3,50
Australian nachos with Sour cream and cheese € 3,50
Onion soup with cheese and bread € 4,00
Mary's favourite: Salade met geitenkaas, spinazie en frambozendressing
Roasted chickenwings in oriental herbs with garlic sauce
€ 5,00 (als hoofdgerecht: € 11,50)
....ect etc etc.....
[/quote]

kwijl.gif
kwijl.gif
kwijl.gif
kwijl.gif

Ik vind alles best, het lijkt me alleen wel leuk om een beetje een australisch tintje aan het uitje te geven.. En het liefst een betje centraal.. Wij komen namelijk uit zeeuws-vlaanderen..

Grtz Tanne

[quote author=Lin link=topic=1550.msg13363#msg13363 date=1113989945]

Maar ik vindt dat we een restaurant moeten zoeken waarbij we allemaal iets kunnen bestellen wat we lekker vinden, zodat iedereen mee kan!![/color]

[/quote]Helemaal mee eens,maar aangezien we allemaal naar Australie willen lijkt het me wel leuk om te proberen een Australisch restaurant uit te zoeken waar voor ieder wat wils is,en niet ergens in Afrikaanse of zuid-amerikaanse sferen. :-D

[quote author=M5 link=topic=1550.msg13409#msg13409 date=1114022210]
Helemaal mee eens,maar aangezien we allemaal naar Australie willen lijkt het me wel leuk om te proberen een Australisch restaurant uit te zoeken waar voor ieder wat wils is,en niet ergens in Afrikaanse of zuid-amerikaanse sferen. :-D
[/quote]

De eerste keer was de tussenlanding zeg maar.  :wink:

Wij zijn in ieder geval weer van de partij, het maakt ons niet uit waar, als het maar weer gezellig word.  :up:

Wij zijn ook geinterresseert,
Natuurijk wel een beetje afhankelijk van dag plaats en datum!
Maar ik blijf even dit topic volgen om te kijken wat er uit komt.

Gr Wilbert

Centraal....?

Ik geloof dat er in Breda ook een australisch restaurant zit, of was het nou alleen een kroeg.....?

Enne....kom zelf uit Nijmegen en kan met een gerust hart zeggen dat Billabong eventueel een hele goede optie is: leuke sfeer, goed eten tegen een redelijke prijs.....

Ik volg de datum en de lokatie wel in de berichten, enne.......You can count me in!

Gr. Sab

Nijmegen lijkt me ook wel leuk. Daar hebben ze vegetarisch en ook ander vlees.

Trouwens wel erg grappig... In NL denken de meeste mensen dat er in Oz. alleen maar kangoeroe, krokodil en emu gegeten wordt, terwijl dat helemaal niet zo is. Ik dacht eerst dat daar best veel kangoeroe gegeten wordt, maar dat blijkt dus helemaal niet zo te zijn. Weinig mensen eten dus daadwerkelijk kangoeroe daar.

Even een berichtje van mij tussendoor ook al kan ik er helaas niet bij zijn. Ik heb verplichtingen elders  :roll:...

Maar ehm hier wordt veel lam gegeten. Eigenlijk met het bot er nog in. Echt zo'n giga lam. Enne fish and chips. Dan eet je pas echt Australisch!

Ja, in een australisch restaurant in Denekamp heb ik ook een stoofpotje van lam gegeten! Erg lekker.. Daar hebben ze ook gewoon spare ribs.. Heel gezellig in gericht, je voelt echt alsof je zit te eten in Aussie..

Grtz Tanne

Tanne,

Alleen bestaat Didgeridoo in Denekamp niet meer....Dat is enige tijd geleden verkocht en is nu omgebouwd tot Bon Bini restaurant...a la Exotisch eten.....

Echt waar??!?!?!?!?!  :cry: Daar gaat mijn reden om naar de papillon te gaan  :cry: Schande!!!!! Het liep echt hartstikke goed toen wij daar waren..  Grrrrr...

De papillon? Ik kom dan wel uit Twente, maar papillon zegt me niets (anders dan dat het een boek was van een ontsnapping uit een gevangenis in Frans Guyana) en later verfilmd is met Dustin Hoffman....goeje film trouwens :)

Dat is een camping net buiten denekamp.. Met een nep strand enzo.. Ging mijn man als jongetje altijd heen en vorig jaar zijn wij er voor het eerst met zijn tweeen geweest.. Maar we wilde er nog een keertje heen, ook vanwege dat restaurant.. Maar nu dat er niet meer is, haalt het er wel een beetje de lol vanaf..

Grtz tanne

Tuurlijk mag dat Mir....(je moet het toch zelf betalen :p )

De eerste keer dat wij al naar The Ostrich zijn geweest, waren we ook direct van de partij....

Dinnersite geeft de volgende Australische restaurants. Ik weet niet hoe de kwaliteit , de gezelligheid en of ze nog open zijn.

ALKMAAR (Noord-Holland)
Australian Dining & Wining Ridderstraat 17 

AMSTERDAM (Noord-Holland)
Coco's Outback Thorbeckeplein 8-10 

ARNHEM (Gelderland)
PACIFIC FOOD AND DRINK ADVENTURES Australisch; Internationaal 

BREDA (Noord-Brabant)
The Inn Between Haagweg 299 

DOETINCHEM (Gelderland)
DOWN UNDER      Australisch 

GOUDA (Zuid-Holland)
Down Under Gouderaksedijk 33 b