XPdite on tour!

kimhoo

Member
My dear fellow (nou ja, bijna) Australian citizen, :grin:

12 November vertrekken wij richting Sydney voor een 3-maandse validatie-trip. De planning is een rondreis te maken via de oostkust omhoog, via Cairns, Darwin, Alice Springs, Adelaide, Melbourne, (misschien ook Canberrra, omdat Bill Bryson zelfs daar een interessant verhaal van kan maken) en weer terug naar Sydney.

We kopen waarschijnlijk in Sydney een busje en hebben geen super strakke planning, dus ook totaal geen idee wanneer we precies waar zijn.

Maar ongeveer zou de planning hierop kunnen lijken:
  • 12 november Sydney
  • 19 november Vertrek uit Sydney
  • begin december Cairns
  • Eind december Darwin
  • Begin januari Alice Springs
  • Begin januari Adelaide
  • Medio januari Melbourne
  • En dan zo'n 3 weken om terug te komen in Sydney
Nu de grote vraag! Wij vinden het leuk om wat mensen te leren kennen van het forum in real life. Mensen die al enigszins gesetteld zijn of totaal niet, lang of kort, maakt niet uit. Wellicht is het leuk om samen een barbie te nuttigen, verhalen te wisselen enzovoorts.

We moeten de voortgang hieromtrent, (wie, wat, waar, wanneer) ergens bijhouden, dus zo'n topic waar iedereen met interesse op abonneert lijkt mij dan erg handig! :)

Wij vernemen het graag als iemand deze reversed invite accepteert!

:up::lol:
 
Wij schrijven in we hebben medio januari een begin aan ons avontuur gemaakt in Melbourne en jullie zijn van harte welkom voor een bakkie en als het gezellig is een barbie :evil:

Groetjes
Yvonne
 
Tja, als je een overtocht naar Tasmanie gaat maken is dat missschien wel een optie als we er tzt dan al zijn. :up:
 
Tasmanië al in de overweging hoor, al is het maar om jullie daar even op te zoeken! :D

@Yvonne, top! We houden contact en succes met de laatste loodjes, beide trouwens! :up:
 
Ook welkom in Albury. Altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. Een barbie heb ik niet (hoe onaustralisch :wink: ) dus daar kan ik jullie niet mee helpen, met andere zaken misschien wel.

Groetjes,

Erna
 
JE bent welkom om bij ons te komen kamperen in Tassie, bij een kampvuurtje, beetje bbqen. We hebben dan al een tent staan, zelf wonen we in de schuur.

Cheers Axel
 
Eind december Darwin[*]:up::lol:


Hi Kim,

Ziet er allemaal zeer spannend uit.

Als je in December naar Darwin geef ik je een beeld waarin je beland.
No, this time Jack is not Joking...
- Alle National parken zijn dicht.
- tentjes langs de weg zullen weggespoeld worden of zelfs weggeblazen worden.
(Doe je dit wel dan heb je dikke kans dat the cops langs je staat om je weg te sturen omdat dit gewoon niet veilig is.)
- Veel regen tot zelfs 150mm in 4 hours time.(zorg dat je travel bus waterdicht is.)
- Veel bliksem en storm buien. :up: (Cool ...wow) tenminste als je in een hotel of huisje zit.)
- Floodways everywhere,meeste rond de 0.5metres tot meer.
- Humidity over de 85%....een sauna binnelopen is cooler than binnenkomen in Darwin in December.
- Als er zonneschijn is raad ik je aan factor 150 mee te brengen en dan zelfs niet langer als 10 minuten in de zon. (locals blijven uit de zon....zegt genoeg)
- Geen festivals of markten aanwezig vanwege het harde seizoen.

Wil je niet bang maken maar Darwin in December is een heel beetje anders dan het hoogseizoen (dryseason) rond Mei - Juni - July - August.

Ik ga tijdens dit spookseizoen , (Spookseizoen....Want niks is open , er is niks te doen Bedrijven sluiten eerder in Darwin , restaurant zijn dicht en de meeste gaan naar family in het zuiden), naar Nederland naar family en vrienden kerst en nieuw vieren.

mag me altijd meer info vragen Kim, deze keer ben ik blood serieus.

Cheers,

Jack :evil:
 
@Erna, @Axel, check!

@Wilsil, Tja, wat is het mooiste... Da's toch wel heel subjectief hè! Ik ben 13 jaar geleden langs de oostkust getrokken, wat ik toen schitterend vond en sindsdien de hele Wereld over. Ik houd van tropisch en hoewel in Zuidwest-WA mooie boomsoorten staan, 2400 plantensoorten (VS heeft er 1600), waarvan 84% nergens anders ter Wereld voorkomen, zelfs niet in de rest van Australië, gaat mijn voorkeur toch uit naar vocht en mystieke natuur. Op zoek naar de boomkangoeroe! :) Maar ja, Australië is groot en we gaan er per slot van rekening wonen, dus de westkust redden we nog wel een keer. Alleen in die 3 maanden wordt erg krap. Tenzij @Jack's verhaal natuurlijk navolging gaat krijgen en het hele plan op de schop gaat. Maar dan dit, iedereen in Perth roept dat WA het mooiste deel van Oz is. Waar is dat op gebaseerd? Volgens mij is het Apple's en Peren vergelijken. Aaaarghhh.. Of toch naar WA gaan? :D Pfff

@Jack, sjonge... Je bent toch niet van suiker?! Haha, nee, even serieus. De regio staat hoog op de verlanglijst, maar ik maak me ook al een beetje zorgen over noord QLD. Een beetje wind en regen wordt niemand slechter van. Zo zoek ik ook altijd (niet expres geloof ik) de wet seasons op als we naar Thailand, Cuba, Costa Rica, enz gaan. 150mm Hmm.. Volgens mij zit NL per jaar op zo'n 650mm, hoewel dat ook wel aan het veranderen is de laatste jaren. Mooi zo'n bui en alles wat er dan in die 4u valt valt daarna niet meer, da's het voordeel! :)

Maar goed:
1) Wanneer start het spookseizoen? We komen natuurlijk om national parks in de buurt te bekijken. We willen op de rug van Jack's Super Croc, et cetera. Wanneer kunnen we dat op zijn laatst in 2011 of op zijn vroegst in 2012 nog meemaken of gaat de boel 3 maanden dicht?
2) Als je alleen met Kerst weg bent, kunnen we toch in een andere week nog wel de barbie uitrollen?
3) Zijn er in Darwin geen busjes te koop? Dan vliegen we daar eerst heen en via Cairns en hmm...

LASTIG!!!
 
@Jack, sjonge... Je bent toch niet van suiker?! " <_< "
Haha, nee, even serieus. De regio staat hoog op de verlanglijst, maar ik maak me ook al een beetje zorgen over noord QLD. Een beetje wind en regen wordt niemand slechter van.
Een beetje regen en storm weer hebben we in Nederland, Hier is het Subtropisch en hebben we Subtropisch cyclone weather....Daar wil jj met je enige ervaring van Thailand niet inzitten.
Zo zoek ik ook altijd (niet expres geloof ik) de wet seasons op als we naar Thailand, Cuba, Costa Rica, enz gaan. 150mm Hmm..
Volgens mij zit NL per jaar op zo'n 650mm, hoewel dat ook wel aan het veranderen is de laatste jaren. Mooi zo'n bui en alles wat er dan in die 4u valt valt daarna niet meer, da's het voordeel! :)

Maar goed:
1) Wanneer start het spookseizoen? We komen natuurlijk om national parks in de buurt te bekijken. Je komt nog niet eens halverwege richting national parken
Wanneer kunnen we dat op zijn laatst in 2011 of op zijn vroegst in 2012 nog meemaken of gaat de boel 3 maanden dicht? Half November tot eind February moet je hier niet wezen als je niet wilt werken :wink:
2) Als je alleen met Kerst weg bent, kunnen we toch in een andere week nog wel de barbie uitrollen? Ben een beetje te lang uit NL...Barbie wat , is dat de naam van je Ms. Mr.?
3) Zijn er in Darwin geen busjes te koop? Dan vliegen we daar eerst heen en via Cairns en hmm...Je wilt in een busje rijden, dit tijdens het wetseason in Darwin rond December :shock: , dit om proberen national Parken te bezichtigen die gesloten zijn.....R.I.P. mate.Wil je niet planning niet afkraken.
Darwin is zeer mooi en hier is van alles te doen maar niet rond December.
Je hebt hem niet helemaal hoe de zon hier is tijdens December.
Ga zeker niet denken aan een tentje opslaan of heerlijk bbq savonds.
Met 4WD kom je nergens rond December en loop je serieuze risico als je van de harde weg afgaat.
Zo sta je ver van de highway langs de kant met je 4WD , 4 uur later zit je in een boom en zie je dak van je 4wd net boven het water uitsteken...je bent niet de eerste en zult zeker niet de laatste zijn.
Ik gun je van harte een prachtig mooi herinnering aan Darwin maar kan weinig bedenken tijdens December tijd.



Vraagjes ,I'm here to help

Jack :evil:
 
Sluit mij volledig aan bij zowel Wilsil en Jack en raad je aan om dan gewoon even naar WA te vliegen :) Alleen zeer ernstige zeer onverwachtige overstromingen halen in die periode het nieuws, de rest is dan gewoon normaal.
 
Vraagjes ,I'm here to help

Jack :evil: [/color]

Lekker. Half november t/m eind februari dus niet te doen daar. Ik houd er wel van als mensen planning afkraken hoor. Als planningen altijd overeind zouden blijven en vaststonden, had niemand er iets aan ze op te schrijven of te delen :)

Back to the drawing board dus. Het moet dan worden, of een storm chaser achtig vehicle óf een andere route denk ik. Ik ga even overleggen met barbie.
 
Sluit mij volledig aan bij zowel Wilsil en Jack en raad je aan om dan gewoon even naar WA te vliegen :) Alleen zeer ernstige zeer onverwachtige overstromingen halen in die periode het nieuws, de rest is dan gewoon normaal.

Jullie spannen samen! ;) Maar opties gaan in de overweging! :up:
 
Ik mag bijdehandse lulloos zoals Kim wel.
Puzzle ze mate,
Komt helemaal goed met je.

Ik heb ook al iemand gehad (naam is Hugo) ,die een planning had gemaakt om het laatste stuk van Singapore naar Darwin met een motor af te leggen.
Zoals ik al zei , Ik mag Kim wel.
Weer iemand in dat rijtje erbij.

Jack :evil:
 
Zeker de Google directions gevolgd... :lol:

Deze Hugo was een motor freak, had een zeer mooie Harley Davidson.
Zei tegen mij dat hij graag eens een keer voor enkele daagjes Australia wilde rondtrekken op zijn bike.
Toen ik hem vertelde dat Australia niet te doen was om rond te gaan in enkele daagjes lachte hij van ,"maar ik wel".
Hij zou zijn bike meenemen naar Australia en gaan rondtrekken.
Ik vertelde dat als hij in Darwin wilde beginnen dat ze meestal een tussenstop hielde op Singapore.
"HAH", zei hij , "Daar wacht ik niet op, ik laad mijn bike uit en rij wel het laatste stuk".
:shock: :shock:
Eeuuhmm , Hugo daar zit nogal veel water tussen.
Je had hem eens moeten zien , hij wist niet waar Australia lag of Singapore was.
Had natuurlijk het idee dat het een soort Veluwe was.

Kim heeft nu het idee dat ik hem aan het stangen ben.
Ik probeer hem te vertellen dat Darwin zonde van je tijd en centen is om hier in December te zijn.
Blijf in Het zuiden , Zuid oosten of westen maar kom niet boven Alice uit want dan word het gewoon stukken onaangenamer als je een toerist bent die een heerlijke vakantie wil hebben die van alles wil zien en bezichtigen.

Hopelijk begrijpt beste Kim dit,
Maar je bent altijd welkom in December maar niet roepen op xpdite naderhand van g%dver(WY^me , Die Jack woont al 5 jaar in Darwin waarom had hij mij van deze harde omstandigheden niet effe kunne melden.
ALs je een toerist bent zonder vrienden of family in Darwin en je komt hier niet om te werken dan kun je beter +4 maandjes na December Darwin binnekomen want dat is meer fun.

Cheers , have a great weekend

Jack :evil:
 
Back
Top