XPdite on tour!

Ik denk dat Kim jouw advies juist wel aanhoort zonder problemen.

Want als iemand zo klaagt over zijn eigen stekkie... dan zal het vast wel waar zijn :grin:
 
Ik denk dat Kim jouw advies juist wel aanhoort zonder problemen.

Want als iemand zo klaagt over zijn eigen stekkie... dan zal het vast wel waar zijn :grin:

Het is niet klagen beste FOL.
Het verschil zit hem tussen wonen in darwin in een huis of rondtrekken in een busje in Darwin tijdens December.
Begint het hier te stormen dat zet ik de deuren open voor het heerlijk windje.
Het is overdag stikheet,dan sluit ik de deuren en zet ik de airco aan of jump ik in mijn pool.
Als het snachts oploopt naar 32 graden en gaat de humidity naar de 88% dan switch ik even de airco aan om een heerlijke nachtrust te hebben.
Begint het te donderen en te weerlichten en hoor ik de storm over mijn dak suizen dan draai ik me een keer om.
What you gonna do, wanneer je in een tentje licht te zweten en levent opgegeten word de door de muggen?.
En dit is nog het minst ergst. (zie mijn andere brieven in deze POL.)
Als dat je vakantie voorstelt....YOU"RE WELCOME

Jack :evil:
 
Ik ben er nog hoor! :)

Alleen knetterdruk de laatste weken voor vertrek, dus ik reageer gewoon lekker onregelmatig, alle time zones negerend!

Ons plan Darwin aan te doen, was dus nog niet zo slecht als met de bike van Singapore naar Darwin, da's weer een meevaller. Ik twijfel nog steeds moet ik zeggen (hoewel ik misschien de enige ben) :) Tot op de dag van vertrek zal ik de volgende site even in de gaten houden ;) http://www.nt.gov.au/nreta/parks/access.html

Gekke is ook dat geen boekje of site rept over "Don't go here in late spring!", zoals bijvoorbeeld http://www.kakadunationalparkaustralia.com/. Ze zeuren allemaal wel over wat stormpjes enzo, maar het klinkt nog steeds knus. :roll:

Ook dat klagen over het eigen stekkie vind ik ietwat opvallend, want dat zou Jack toch nooit doen?! Maar misschien negeer ik zelf alle relevante informatie wel, gewoon omdat ik het meest van de tropen houd. Daar hoort vastzitten met een 4WD (of van) gewoon bij.

Hoewel compleet "vergeten" tot afgelopen week, staat Tasmanië inmiddels wel op de verlanglijst. Laura zei gisteren nog, ik vond het al vreemd dat het zo soepel ging met onze route, maar nu alles weer overhoop ligt, vlak voor vertrek, voelt de aankomende vakantie weer een stuk vertrouwder. Haha, ik denk er hetzelfde over! :up:
 
Het is niet klagen beste FOL.
Het verschil zit hem tussen wonen in darwin in een huis of rondtrekken in een busje in Darwin tijdens December.
Begint het hier te stormen dat zet ik de deuren open voor het heerlijk windje.
Het is overdag stikheet,dan sluit ik de deuren en zet ik de airco aan of jump ik in mijn pool.
Als het snachts oploopt naar 32 graden en gaat de humidity naar de 88% dan switch ik even de airco aan om een heerlijke nachtrust te hebben.
Begint het te donderen en te weerlichten en hoor ik de storm over mijn dak suizen dan draai ik me een keer om.
What you gonna do, wanneer je in een tentje licht te zweten en levent opgegeten word de door de muggen?.
En dit is nog het minst ergst. (zie mijn andere brieven in deze POL.)
Als dat je vakantie voorstelt....YOU"RE WELCOME

Jack :evil:


Kom gezellig naar Nederland Jack, hier is het ook anders als je vakantie hebt .

B.T.W. what is "POL" ? (zie mijn andere brieven in deze -POL-) ?

P.s. i.p.v. een 4WD maar een vliegtuigje dan? http://en.wikipedia.org/wiki/Hurricane_Hunters

p.p.s. Zoals ik al zei, jij zal weten aangezien je er al een tijdje woont. Was geen kritiek.

p.p.p.s. nu is het op met de post-post-post-scripten.
 
ik wist dat ik er 1 vergeten was :grin: Fijn weekend en houdoe he
 
You and your family are always welcome Jack! :grin:


:grin: :grin: I know,

Wanneer kom je naar the NT, ( is er al een vaste datum voor je huwelijk trippie), for singing a song and drinking a bottle of rum.
I will do the singing part ...you doing the drinking part.

Cheers,

Jack :evil:
 
Gekke is ook dat geen boekje of site rept over "Don't go here in late spring!", zoals bijvoorbeeld http://www.kakadunationalparkaustralia.com/. Ze zeuren allemaal wel over wat stormpjes enzo, maar het klinkt nog steeds knus. :roll:

Haha ja zelfs de Australiers zelf waarschuwen je niet. Toen ik jaren terug tijdens mn stage een leuke rondreis wilde maken, via Adelaide naar Darwin (en dus diezelfde vraag stelde) kreeg ik tehoren, joh dat valt wel mee. Ik zou half november rondom Darwin zijn om de nationale parken te bezoeken. Gelukkig had ik mazzel en was de regen wat aan de late kant, maar gsus wat was het heet en vochtig. Toen ik uiteindelijk in Darwin aankwam was het daar uitgestorven en zijn we met een paar van ellende naar een museum gegaan omdat daar airco was hahaha.
 
:grin: :grin: I know,

Wanneer kom je naar the NT, ( is er al een vaste datum voor je huwelijk trippie), for singing a song and drinking a bottle of rum.
I will do the singing part ...you doing the drinking part.

Cheers,

Jack :evil:


Mijn idee was ergens december ofzo. Mag je blij zijn dat ik niet ga zingen. En met die Rum komt het wel goed. Slaan we onderweg wat in in Bundaberg. :grin:
 
Haha ja zelfs de Australiers zelf waarschuwen je niet. Toen ik jaren terug tijdens mn stage een leuke rondreis wilde maken, via Adelaide naar Darwin (en dus diezelfde vraag stelde) kreeg ik tehoren, joh dat valt wel mee. Ik zou half november rondom Darwin zijn om de nationale parken te bezoeken. Gelukkig had ik mazzel en was de regen wat aan de late kant, maar gsus wat was het heet en vochtig. Toen ik uiteindelijk in Darwin aankwam was het daar uitgestorven en zijn we met een paar van ellende naar een museum gegaan omdat daar airco was hahaha.

Warmte en vocht ben ik wel gewend. Da's het probleem niet en daar geniet ik alleen maar van. Vulkaanuitbarstingen terwijl ik op de helling campeer, tornado's over de camper van en aardbevingen met 8+ op de schaal van Richter schrikken me echter enigszins af.

Erger nog zou ik het vinden als niets, maar dan ook niets in onder andere Kakadu NP te zien zou zijn. Als we nergens in mogen of kunnen, zelfs niet met gehuurde 4WD ofzo, dan houdt het een keer op. Ben natuurlijk niet gekke Henkie. Ik rijd in NL al 7.000km p/m en dat wil ik daar prima voortzetten, maar dan moet er aan het einde van de rit wel iets te zien zijn! :)
 
Die bundaberg rum kun je overal verkrijgen sinds kort alleen met een ID.
Zolang je kunt onthouden dat je links moet rijden kan het weinig kwaad.
Iedereen die hier in Darwin komt hoop ik van harte dat ze de mooiste tijd van hun vakantie beleven.
Ik woon hier al effe en natuurlijk ga ik er veel op uit.
Ik rij de bush in en blijf gewoon rijden totdat ik niet meer verder kan of iets tegenkom waar ik de rest van de dag kan verblijven, beetje rondkijken, hengeletje uitgooien en genieten van wildlife in deze omgeving.
Al die mooie parken zijn prachtig maar er zijn meer plekken die net zo mooi zijn waar geen toerist ooit is geweest.
Ben verscheidene keren wezen vissen met mates en die weten plekken te vinden die ongelooflijk zijn.
Crocs over de 4 meter aan de waterkant en crocs eyes aan de water surface.
Vis arends in de top van de bomen en wegspringende kangaroos over de uitgestrekte velden.
Darwin is beautiful maar December is gewoon een verkeerde maand om ....Darwin binnen te komen als toerist.
Er is gewoon geen zak te doen.
Er is geen park open en ook al zou je binnen willen "sneaken" , het gaat gewoon niet door het vele hoge water dat er in deze tijd van het jaar is.
Ze houden alles pot dicht want het is tegevaarlijk.
Door het hoge water hebben de crocs teveel vrijspel en kunnen ze overal zitten.
Zo rij je op een zand weggetje ...het begint te regen...dan begint het er serieus uit te vallen...10 minuten later staan je banden onder water ...dan sta je vast en 15 minuten later zit je in een boom naar de croc te kijken die je linker autoraampje in zwemt en door het rechter raampje weer uitzwemt.
Je bent niet de eerste en door al die mensen die zeggen ...beetje water het valt wel mee...gebeuren er veel ongelukken en als er een croc in een spel is , is het 9 op de 10 met dodelijk afloop.
Daarom beginnen ze nu al met de parken te sluiten.
Misschien een helikopter boeken (als die er vluchten er zijn in December?? I don't no) en een tripje over kakadu nemen.

Be careful , Darwin is verradelijk en wild.
Een croc van over de 5 meter zie je niet in water van een halve meter diep.but he can see you....if he comes to get you it's already to late to run/jump away.

Jack :evil:
 
Pppppfffff.......ga even wat bundaberg drinken.
Dit heeft me toch enig zweet gekost om eindelijk bij je door te komen.
Dacht even dat je iets opgelopen of iets verkeerd had gegeten in Thailand want meende effe dat je hersencellen gedeeltelijk aangetast waren.

Dan riep je nog dat je met de bike van Cairns naar Darwin in planning had.
Vorig jaar zat een roadtrain van "NOX" in December vast op de weg van Cairns naar Darwin , 30 minuten later stond zijn cabine onder water.
Coles en Woolworths stond aardig leeg vanwege dit ongeluk.
Chauffeur zat op zijn oplegger en werd gered door een chopper van de reddings brigade.

Eind Maart tot eind September is Topend absolute top voor toeristen....

Cheers,

Jack
 
Haha, volgens mij ben je al voor het weekend doorgedrongen, maar dat wil nog niet zeggen dat het goed is voor onze planning! Neemt niet weg dat je gelijkt hebt voor wat betreft hersencellen enzovoorts, maar dat went wel hoor.

En tja, zo sportief zijn die krokodillen toch ook weer niet? ;)

Was jij het trouwens niet die over een bike van Singapore naar Darwin begon? Ik heb niets over een bike gezegd, behalve dat ik dat verhaal van jou over die bike nog een slechter plan vond dan dat van ons reisje naar Darwin in december :D Volgens mij heeft er een croc in je oor gebeten.
 
Back
Top