Yeah!! Brisbane here we are!!!!

Eric en Marjon

XPdite Sponsor
Geheel onverwacht heeft Eric de vraag voor geschoteld gekregen of hij er zin in had om een probleem op te lossen in Melbourne, Australië. Eind augustus begin september 2 weken en vrouw en kind mogen mee. Nou zoals jullie begrijpen hoefde Eric daar niet al te lang over te denken. Toch wel een hele mooie kans om een Australisch projectje op de cv te schrijven. Diegene die met het voorstel kwam was trouwens niet op de hoogte van onze toekomstplannen dus jullie snappen wel hoe verbaasd wij waren door dit voorstel! Nu vertekken we dus donderdag 25 augustus en komen terug vrijdag 16 september. We plakken er nog een paar daagjes vakantie achteraan zodat we Melbourne e.o. eens kunnen bekijken. Misschien komt Melbourne dan wel op ons lijstje leuke steden om in te wonen. Nu maar hopen dat het koudefront niet al die tijd boven Melbourne blijft hangen.

Marjon

Ben vandaag al winterkleding gaan kopen voor die kleine meid die heeft natuurlijk niets meer dat ze aan kan van vorig jaar. Zal wel raar zijn normaal gesproken proberen we de winter altijd iets in te korten door in die periode een zonovergoten bestemming te kiezen en dan gaan we nu in de "zomer" naar t winterse Melbourne, brrrrrrrrrr!

1 zwaluw maakt nog geen zomer, maar 2 sneeuwvlokken maken geen winter.  :oops:
vorige week was het nog 18 graden, voor vandaag (morgen ) geven ze 15 graden op.  :cool:
Ik zou haar maar niet te dik inpakken.  :|
Wat ze in Melbourne koud noemen, noemen wij heerlijk.
(onze zomer is niet beter dan hun winter)  :-D

Gr. en veel plezier Ton  :up:

Wat goed zeg Marjon! Te gek ook dat jullie met z'n allen mogen! Inderdaad prima voor het c.v....enneh, neem je lange ondergoed maar mee :-D hier in Brisbane is het 9 graden!!!!!! Zit met mijn "wolletje" achter de computer en de airco staat op reverse :freezing:

Prettige reis alvast!
Syl

In ieder geval ondanks de  :freezing: heel veel plezier met z'n allen!!

Groetjes Miranda  :)

Heel veel plezier, en wel een echt lot uit de loterij zeg, zo´n aanbod (ok, lotje omdat het enkele weken is, maar toch!!)

Wij zijn best jaloers!!!

M.vr.gr.

Perthpete

Echt top om zo onverwacht naar Melbourne te gaan, ook al is het maar voor een paar weken.
Heel veel succes en heel veel plezier.
Geniet lekker van dit aanbod en natuurlijk ook van de vakantie en het ontdekken van de omgeving :).

Gr. Mel

Hartstikke leuk dat je naar Melb gaat, ben jalours!!    :cry:
Weet je al welke buurt je verblijft?
Als je tijd heb moet je eens naar het shoppingcentre Chadestone gaan.
zo groot kan je verdwaalen.
Ik woon daar 4 minuten van daan met de car,   :drive:  dat is als ik er weer ben in Nov.
Als alles goed gaat. 
Word zondag weer 17 graden in Melb net van me zoon gehoort.   :sunny:
Heel veel plezier in mijn mooie stad.

GRoetjes Ineke   :up:

Ton en Inenke: Wat die winterkleren betreft het zijn allen maar t-shirtjes met lange mouwen dan kan ik laagjes maken, anders meost ze met korte mouwen rond hobbelen en dat leek me niet zo'n succes zelfs niet met 17 graden.

Ineke: Eric moet werken in East Malvern, ik verwacht dat ze daarin de buurt een appartementje of hotel voor ons zoeken, zelf hoop ik op St Kilda is maar 7 km daarvandaan dus goed te doen dacht ik zo zelfs met public transport, maar we wachten het af.
Oke op nar shoppingcenter chadestone dus! Heb je ook nog tips om te doen als het regent met een 2 jarige, dus overdekte speeltuinen bijvoorbeeld?

Ik heb er ooit 12 jaar geleden eens 7 1/2  maand gewoond maar had geen rooie cent te besteden dus veel heb ik toen niet gezien van de omgeving, daar ga ik nu verandering in aanbrengen.

Groetjes,
Marjon

Hi Marjon.

Wat leuk zeg, east malvern is bij mij om de hoek, bijna.
Zal je best bevalen  in Chadestone.
En je heb gelijk Tshirt met lange mouwe is Ok.
Maar er zal wel uitverkoop zijn van de winterkleren in Melb.
Ga je toch lekker de koopjes af voor de kleine.
Moet even denken wat er is te doen voor kleintjes.
Zal mijn dochter vragen. Die zit nu alwel 2 jaar in New Zealand,
maar misschien weet ze nog wel iets om te doen.
Als je wil kan je even langs mijn huis gaan, kijken of het nog staat   :lol:
Zal je een pmtje sturen voor het adres.

Groetjes  Ineke  :)

:-D Leuk voor jullie!

We kregen 2 weken "Parent- payed" ook onverwacht.
Is heerlijk. :evil:

Geniet ervan.

:)
Annemarie

Lekker zo'n meevallertje. Denk dat jullie zoals velen verbaasd zullen zijn hoe leuk melbourne als stad is. Las na die sneeuw van de week een aussie artikel, dat er temperaturen als op antartica waren. Het was 'snachts wel -6 geweest en overdag was er ergens 4 graden gemeten, hahahahahha. Die aussies zijn ook niks gewent he. Maarre zodra er in melbourne een zonnetje schijnt voelt het al weer heelrijk warm. Dus die kouw zal wel meevallen. Vond zelf d ekou daar minder koud voelen dan hier.

Hi Marjon.

Heb de naam van een indoor playground.
Het heet KIDZONE weet niet prezies waar het is,
kijk even in de yellow pages telefoon boek.
Hoopdat je er iets aan hebt.

Gr Ineke.

He Eric & Marjon,

Wat gaaf joh, we zijn stikjaloers. Zo'n project zie ik ook wel zitten.

gr veer en martijn

ps eric: kun je meteen even vriendjes maken met Gloria Franco, doe haar de groeten...!

Bedankt Ineke,

Helaas Kidzone is niet in het telefoonboek te vinden heb echt van alles geprobeerd, ook indoor playgrounds levert niets op  :-(
Nu ga ik er maar van uit dat het niet nodig is een indoor playground te vinden en het dus stralend weer is al die tijd.

Groetjes

Hoi

In St.Kilda (Elwood) zit een nederlandse speelgroep die wekelijks bij elkaar komt.  Nu bedoel ik niet dat je daar op visite moet hoor! maar deze mensen kunnen je volledig op de hoogte brengen wat te doen en waar te gaan met 2 jarige kinderen.  Monita is de Coordinator at meuter@bigpond.com.

Kijk anders onder  http://geocities.com/thedutchplaygroup/ 

Ongetwijfeld als je daar naar schrijft, zal iemand je helpen.  Mocht je telefoon nummers willen hebben, stuur me een pm

Sidonia

Hi Sidonia,

Bedankt voor de tip.
Ik las je berichtje net pas, was een beetje druk geweest met de voorbereidingen voor morgen, en heb gelijk een emailtje gestuurd naar Monita.

Groetjes,
Marjon

Het is onwijs lekker weer in Melbourne. Afgelopen weekend was het tussen de 20 en 25 graden. :lol:

En wat nog leuker is. We hebben zojuist bij CPA Australia onze assessment results voor accountant opgehaald. Het is positief!!!! We kunnen verder met de procedure.

Hey Martijn... ik heb haar gesproken. Erg vriendelijke dame. Nu is ze helemaal onze beste vriendin. Zelfs accounting theory is goedgekeurd!!

Ik was net vandaag begonnen met mijn studie australian taxation law. Ik ga er wel mee door, maar het is nu niet echt meer nodig.

:happysun: :happysun: :happysun: :happysun:

Back