Yeah!! Brisbane here we are!!!!

Gefeliciteerd , nu de volgende stap.   :dance:

Melbourne, wat is het toch een mooie stad.
Ben blij dat jullie zo'n mooi weer hebben.
Geniet er van.   :beach:

Gr Ineke.  :up:

klinkt goed!

ik heb jullie een mailtje gestuurd, met verzoek om je syllabus details van acc theory

gr Martijn

je hebt haar toch wel de groeten gedaan he!

Hi Marjon

Ik had net mijn vriendin Hariette aan de telefoon en leuk dat je inderdaad kontakt hebt gekregen met ze.

Het is een eigenlijk toch maar een klein wereldje.

Groetjes Sidonia

Ha Sidonia,

Nog bedankt voor de goede tip van the dutch playgroup. Ik had een mailtje gestuurd over indoorplaygrounds en kreeg gelijk reactie van Hariette en later ook nog van Anita (Monita was op vakantie en had haar post door gestuurd vandaar dat ik bij hun uitkwam). Bij Hariette ben ik nog op de koffie geweest. Indah heeft er heerlijk gespeeld met Hannah en wij hebben gezellig gekletst. De volgende dag is Hariette me op komen halen voor the dutch playgroup. Dat was ook al erg gezellig en Indah heeft haar hart op gehaald met spelen met alle kinderen. Zo'n tijd in een hotel is toch erg moeilijk voor Indah die niets liever doet dan samen spelen. Ik vond het erg leuk dat ik direct werd uitgenodigd om langs te komen.
Het was een goed idee van je, bedankt!

Groetjes van Marjon en Indah

Na lange tijd stilte, even een update van de stand van zaken.

27 oktober 2005

Vandaag hebben we een bericht van ASA ontvangen. Ze hebben van DIMIA bericht teruggekregen en we hebben nu een casenummer. Ook gaven zij aan hoelang het nog zou gaan duren:

Your application will be assessed in approximately 4 months and your case officer will contact you at this time to advise of the next stage in the process. If you do need to provide additional information relating to your case prior to this, the preferred method of communication is via email to adelaide.skilled.centre@immi.gov.au .

The approximate processing time for Skilled Migration applications is 6 months if your occupation is on the Migration Occupations in Demand list or is being processed under one of the regional categories.

Rustig afwachten zeg maar. Niet mijn sterkste punt. Zelf denk ik dat we rond 16 februari wel bericht hebben, waar dat op gebaseerd is weet ik niet.

We hebben dus nu nog 4 maanden om:
Het huis te verkopen en alles af te ronden. 4 maanden lijkt lang, maar dat kan nog best tegenvallen, denk ik.

28 november 2005

Vandaag om 14.30 zou er getekent worden voor de koop van ons huis. Ja, je leest het goed: ZOU. Het is niet doorgegaan. Al voor de 2e keer.

De bieders hebben zich van het weekend nog eens goed laten informeren over de wijk in het informatiecentrum. Zij hebben hier een gesprek gehad met een mannetje van de gemeente. Hij vertelde hun over de leeflaag die zich boven de afgedekte giftige grond bevond. Blijkbaar drong het nu pas tot hun door en schrokken ze daar erg van. De makelaar heeft het tijdens de rondleiding nog genoemd en ook in onze brochure staat het vermeld dat we een verklaring van schone grond hebben omdat er een leeflaag is van 1 meter 20.

De koop gaat dus niet door. SHIT en dat is dan nog zacht uitgedrukt! Wij gaan nu even flink balen!

22 december 2005

Eerder had ik al gehoord dat ik kans had om via mijn huidige werkgever aan een lopend project te blijven werken. De beslissing is inmiddels genomen en ik mag het gaan doen. Super!  :) Dit betekent dat ik bij Progress kan blijven werken. Voor het project maakt het niet zoveel uit waar ik in de wereld ben, zolang ik maar een laptop en een internet verbinding heb. Ik ben hier echt onwijs blij mee. Ik kan het werk blijven doen wat ik leuk vind bij een zeer goede werkgever en ik heb inkomsten. Bedankt Karlien  :up:
De kick-off van het project is volgende maand in Bedford (Boston,USA). Ik blijf dan 2 weken daar. Best lang, maar het is het zeker waard. Ik heb er zin in.

27 december 2005

Zo vandaag VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) aangevraagd. De burgerlijke zaken ambtenaar in Capelle aan den IJssel had er gelukkig nog niet zovaak een aangevraagd en we konden haar wel overtuigen dat het altijd zo ging. We hadden namelijk nog geen aanvraag van uit Australië binnen dat we werden verzocht de VOG aan te vragen. Dit moet officieel wel. Maar ze heeft het geaccepteerd met een brief erbij die wij van DIMIA terug hadden gekregen met ons Case nummer. Ook de vertegenwoordiger van DIMIA hadden we dus niet en hiervoor hebben we het Case nummer opgegeven. Op de een of andere manier moet het vast vaker zo worden gedaan want er zijn ook mensen die dit van te voren nodig hebben als je als spouse via de schnell-procedure gaat of als je het laat frontloaden. Wij doen dit nu dus ook zodat we dit op kunnen sturen direct nadat er om gevraagd is.

27 december 2005

Ik moest er even op wachten, maar het resultaat is gelukkig erg goed. Vandaag heb ik mijn eindcijfer voor Australian taxation law ontvangen. Een 7!! Dit betekent dat ik geslaagd ben.
Het examen zelf vond ik erg lastig. Ik had er ook behoorlijke twijfels over of ik wel voldoende punten gescoord zou hebben. Gelukkig is het dus gelukt. Ik hoef nu nog maar 2 vakken te doen om CPA te worden. Auditing en Australian (business) law. Ik weet nog niet of ik het ook echt ga doen, dat zie ik later nog wel. De komende tijd zullen we het druk genoeg krijgen met andere zaken die we moeten regelen.

31 december 2005

Op naar het nieuwe jaar met alle nieuwe mogelijkheden en uitdagingen! :drink:
Voor iedereen alvast een goed nieuw jaar en dat alle dromen uit mogen komen.

Eric en Marjon

Wow, dat is nogal wat als de koop wéér niet doorgaat. Ik zal voor jullie duimen hoor dat het de 3e keer wel lukt, Misschien heel cliché, maar 3 x is scheepsrecht  :) :)

Hartstikke gefeliciteerd met je [size=20pt]vette 7[/size], goed zeg.

Ook voor jullie de allerbeste wensen voor 2006 en véél succes en vooral plezier met elkaar en met jullie plannen.

Groetjes Miranda  :)

Ik sluit me bij Tum aan met haar wensen. Het gezegde "Hoop doet leven" is misschien hier van toepassing voor de verkoop van jullie huis. Dit wordt gewoon een goed jaar!!

We blijven voor jullie duimen. :up:

Rene

Hoi Eric en Marjon,

Als jullie in Oz internet willen hebben, mogen jullie het nu wel vast gaan aanvragen :-D want het duurt wel ff voordat dat geregeld is (bij Optus in ieder geval wel). We hebben er een dikke maand op moeten wachten. Misschien werkt Telstra beter en sneller maar die is wel ietwat (het dubbele) duurder dan Optus.

Succes met alles en tof dat je voor hetzelfde bedrijf kunt blijven werken.

Groetjes,

Erna

Vanmorgen kregen we een email van onze agent dat we onze Visa grant letter hadden ontvangen. Met deze Visa grant letter kunnen we in Berlijn ons visum af gaan halen. We zitten nu dus aan de bubbels om het te vieren.

GEFELICITEERD Eric  en Marjon :dancing:

Veel plezier vanavond nog met de bubbels  :drink:

Groetjes,
Susan

Heeft even wat moeite gekost, maar dat is niet voor niets geweest!
:congrats:
En succes met de laatste voorbereidingen :up:

Groetjes Wilbert en Margo

:congrats: met jullie grandletter, en wat PerthPete al zei: Snel naar Berlijn om je visum op te halen en off you go... :up:

Groeten,
Koen

[quote author=Eric & Marjon link=topic=2290.msg52826#msg52826 date=1143059693]
Met deze Visa grant letter kunnen we in Berlijn ons visum af gaan halen.
[/quote]

Congrats!

:surfer:

Back