Yes, wij gaan ook

VAN HARTE GEFELICITEERD!!!! :happysun:

We kunnen over huizen verkopen meepraten, ons huis heeft ook meer dan een jaar te koop gestaan en dan wordt het echt een blok aan je been!  (Wij hebben gelijk ons huis te koop gezet bij het opstarten van de visa-aanvraag)
Bij ons is het alleen nu nog wachten op dat visum..... we worden al wat ongeduldig.....

Veel succes en plezier in Oz!

Groetjes Menno, Marie, Marlon en Nick

@Marie, Het wachten op de visa is erg lang, dat is waar.
Maar voor je het weet heb je em op zak en kunnen jullie ook lekker weg.
Succes  :up:

@Mariette, we moeten inderdaad financieel nog het eea regelen, maar we hebben toch al geboekt.
We gaan 5 mei met SA. Wel eng hoor, want er is nog niet getekend, maar de verkoop van de woning zit wel goed.
Deze mensen willen het heel graag, er is zelfs overboden  :lol:
Zo staat het ruim een jaar te koop en zo zijn er een paar die gaan strijden om de toko.

Ik begin nu wel wat rustiger te worden. Ik heb 2 dagen met flinke maagpijn gelopen van de zenuwen.
En ik moest nog werken ook, hou dan je hoofd er maar is bij.
Maar goed, vanavond ben ik heerlijk vrij  :smile: en we gaan gourmetten bij m'n ouders om het te vieren.

Groetjes van Jolanda  :up:

Even een vraag voor de  gene die in Brisbane zijn......
Wij landen namelijk in Brisbane en we zullen daar 5 dagen in een hotel gaan,
Om het eea te regelen.
Welk hotel kan ik het beste boeken, met 2 kids
Waar moet ik heen voor bijv. de medicals
en voor sofinummer?????
En wat is nog meer belangrijk om meteen te regelen?

Alvast bedankt  :up:

Jolanda

Hoi Rob en Jolanda

Leven jullie lekker in een roes, ik weet toen wij onze visa krijgen de smile ging niet meer van ons gezicht 1 grote roze wolk.
Ik woon niet in Brisbane ben er wel een paar keer geweest, maar waarom gaan jullie in een hotel met kinderen lijkt het mij veel lekkerder in een cabin op een caravan park wel iets verder uit de stad maar misschien huren jullie een auto, en een stuk goedkoper dan een hotel.
Voor je medicals kan je naar Medicare toen gaan.

Succes met alles je kan altijd vragen aan ons , wij hebben net alle regel dingen achter de rug.

Groet Erna

Ja, caravan park bij Eight Miles Plain (schrijf ik dat nou goed???) en dan zit je vlak bij Garden City in Upper Mount Gravatt waar een Medicare toko zit. Verder: http://www.medicareaustralia.gov.au/

Cheers,

Irene

Ik heb 'm nog even opgezocht: http://www.brisbaneholiday.com.au/

Vrienden van ons hebben, nadat ze hier voorgoed aankwamen, daar een tijdje gezeten in een nieuwe cabin, zag er leuk uit. Je zit er ook vlakbij het een busstation, en Garden City, een shopping centre voor al uw wensen :)

Je Tax file number (TFN) kan je hier aanvragen https://iar.ato.gov.au/iarweb/default.aspx?pid=4&sid=1&outcome=1 , of je gaat naar het kantoor.

Hoi Jolanda,

Beetje laat, maar nogmaals gefeliciteerd met de verkoop van jullie woning, super nieuws!  Na al het wachten en zenuwen kunnen jullie eindelijk verder.

Veel succes de komende weken met alles regelen.

Groetjes,
Susan

Dank je wel Susan  :up:

En iedereen trouwens bedankt voor de leuke reactie's  :up:

Dat vind ik zo mooi van dit forum dat iedereen met elkaar mee leeft.
Helemaal top!

Groetjes van Jolanda

Is toch ook logisch? We weten van elkaar wat we er allemaal voor hebben moeten doen en wat voor een tijd en geduld het kost. Altijd ook goed om te lezen dat er weer iemand kan vertrekken  :up: Dat houdt de moed erin  :grin:

Zo, het balletje rolt.
Ik begin eindelijk een beetje de zenuwen uit m'n lichaam kwijt te raken  :grin:
Dan leef je er zo lang naar toe, en dan is het eenmaal zo ver en dan beginnen de echte zenuwen pas,
tenminste, bij mij dan. Het bezef dat we echt gaan.

Ik wil alleen nog even weten, als we aankomen in Brisbane, en we gaan ons aanmelden bij de Medicals,
zijn we dan ook meteen verzekerd of gaan daar nog een paar dagen overheen?
Ik heb al bij search gekeken maar ik kan het niet zo gauw vinden.

Groetjes van Jolanda  :up:

[quote author=rob en jolanda link=topic=6695.msg84413#msg84413 date=1173952618]
Je heb helemaal gelijk Catkin, die rot zenuwen ook  :lol:

[/quote]

Kun je zien hoe hard je bezig bent geweest met het hele proces van aanvragen. Die woorden blijven gewoon hangen  :grin:

:oops: deze topic zie ik net maarre alsnog............. :congrats: :congrats:
Helemaal te gek!!! Heerlijk zeg het huis verkocht  :up: Hopelijk kunnen wij dat ook heel snel zeggen.

Ik kan me helemaal voorstellen dat de zenuwen nu echt beginnen. Iedere keer als wij weer een stap verder komen heb ik ook de zenuwen, ben benieuwd hoe dat zal zijn als wij de datum van vertrek weten :lol: :lol: :dizzy:.

Heel veel succes en plezier met alles regelen.

Liefs Eutrice

Jahaaaa, nu komt het afscheid met rasse schreden naderbij. Dramatisch  :cry: En dan: een nieuw leven!!!!

Good luck en gewoon zenuwen: hoort erbij en hoe meer je het wegstopt, hoe meer je er later (lees daar) last van krijgt...

Kath

Back