Yes, wij gaan ook

[quote author=rob en jolanda link=topic=6695.msg84400#msg84400 date=1173951239]

Ik wil alleen nog even weten, als we aankomen in Brisbane, en we gaan ons aanmelden bij de Medicals,
zijn we dan ook meteen verzekerd of gaan daar nog een paar dagen overheen?

Groetjes van Jolanda  :up:
[/quote]

Ik wilde ook meteen aanmelden bij Medicare de 2e dag dat we hier waren omdat ik bang was onverzekerd rond te lopen. (had in NL alles opgezegd). Toen we daar kwamen, kreeg Gary nog een formulier mee wat eerst moest worden ingevuld als returning resident. Ik moest dit formulier ook invullen en we moesten over een week ofzo maar eens terugkomen misschien was dan ook mijn visum in het hele systeeem verwerkt en konden ze zien of ik het echt was. Op mijn vraag of ik nu niet onverzekerd was.........Nee hoor.... zo erg is dat niet, dat komt wel goed!! Dus een week later gingen we opnieuw heen en kregen we een soort afschriftje dat we waren aangemeld en een paar weken later kregen we met de post ons kaartje (zoals bankpas). Vergeet niet je paspoort als je heen gaat, misschien een brief van de bank met je adres erop (in Australie) zoveel mogelijk papieren met je naam en adres in Australie.

Bij ons was het zelfde verhaal als bij Inge, omdat we eerst alleen een GPO adres hadden vonden ze dat niet veilig om het pasje naar toe te sturen. Verder zeiden ze ook dat het verder geen probleem was. Vergeet niet dat in medicare geen ambulance verzekering zit die moet je apart afsluiten, niet dat je elke dag met een ambulance gaat maar voor het geval . Is niet duur trouwens dacht 50 dollar per jaar. Als je een private health afsluit zit hij er automatisch bij in.

Groetjes Erna

Maar bij mij ging het eigenlijk prima.
Ik ging naar Medicare toe, de dag nadat ik was aangekomen. Ik had me ingeschreven, als postadres gaf ik het adres op van de jeugd herberg waar ik toen overnachtte en ze zouden mij na 2 weken een pasje toesturen. Ook kreeg ik zo'n tijdelijk pasje mee. Dat was een dag nadat ik aankwam.
Ik weet het niet zeker maar misschien heeft het iets te maken met het feit dat ik mijn medicals heb gefrontload. Of misschien is het per staat verschillend. O, nee dat niet want Inge woont ook in Victoria  :eek:ops!:

Of het is misschien dat de medicare medewerker die ik had niet helemaal wist hoe het werkt met emigranten.

Zo, we zijn aardig op schema met het regelen van alle zaken.
Er komt nog heel wat bij kijken zeg, je bent zomaar het land niet uit  :lol:

Het inpakken van de dozen schiet ook lekker op.
17 april word alles opgehaald door de vrachtwagen van Online shipping.

Groetjes,
Jolanda  :up:

Jeetje, Jolanda!! Ik heb deze topic gemist... sorry!  :oops: Maar wat goed dat jullie huis verkocht is en de reis al zo dichtbij is! Gefeliciteerd, joh.. nu wordt het waarschijnlijk alleen nog maar drukker: al die handjes schudden, traantjes drogen.. tja, scheiden doet heel even lijden, MAAAAR jullie gaan vast en zeker een heerlijke toekomst tegemoet. Go 4 it!

Grtjs, Cat

Ja Cat, het afscheid zal best wel even moeilijk zijn,
maar we weten waar we het voor doen,
en het komt wel goed allemaal  :up:

Ik ben nu alleen nog maar heel blij, terwijl de achterblijvers nu gaan beseffen dat we echt gaan,
en die zijn niet zo blij.

Nog ruim 6 weken, ik kan niet wachten  :grin:

Groetjes,
Jolanda

Jeetje Jolanda, wat gaat het ineens snel!! Krijg je al kriebels in je buik?

En natuurlijk komt alles goed!!!

Groetjes,
Lela

@ Jolanda, nog even en dan:

:flipper:  :surfer:  :beach:  :happysun:

Groetjes,
Lela

Hey jolanda en rob, sorrie voor de veesl-te-late reactie!
GEVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL-ICITEERD! Wauw!
Probeer me zelf voor te stellen hoe spannend ik het ga vinden als onze plannen er ook doorheen zijn! Joepie!
Je zult waarschijnlijk nu ook tijden krijgen dat je denkt... hey, dat is misschien de laatste keer dat ik die en die persoon tegenkom, dat ik door die straat rijd, dat ik dit gerecht eet, enz enz! Geniet van alle mooie momenten! yoe-hoeoeoe

Tjemig, jullie vertrekken al hartstikke snel!! Volgens mij vliegt de tijd nu voorbij.

Bon voyage!

Kathleen

Super zeg!
Van harte gefeliciteerd!

George dacht dat jullie al lang weg waren  :cool:

Heel veel succes met alles regelen en loop jezelf niet voorbij!

@Lela  :up: Heerlijk vooruitzicht

@Marieke, inderdaad, bij sommige dingen denk je echt, dit is de laatste keer.
Vooral met dat koude weer, nog even en daar zijn we vanaf, heerlijk  :grin:

@Kathleen, het gaat zeker opschieten. Voor je het weet zijn die 6 weekjes voorbij.

@George&Franciska, we zijn er nog wel, maar het duurt niet lang meer.
En soms loop ik mezelf wel voorbij, maar gelukkig trekt Rob me dan weer terug  :lol:

Groetjes van Jolanda

Jeetje jongens,

Spannend, ik moet er bijna van huilen, van de zenuwen dan hoor!
Het gaat allemaal zo snel nu ineens.

Succes hoor :up:
(Ben zo zenuwachtig omdat mijn herkeuring eindelijk morgen de deur uitgaat en weer realiseer hoe spannend het allemaal is.)

Mariette

Lekker joh dat het allemaal zo snel gaat nu... De laatste loodjes en dan heerlijk genieten in Oz.

[quote author=kallie link=topic=6695.msg85251#msg85251 date=1174579894]
(Ben zo zenuwachtig omdat mijn herkeuring eindelijk morgen de deur uitgaat en weer realiseer hoe spannend het allemaal is.)

Mariette

[/quote]

Slik... daar wordt ik dan ook weer emo van..  :grin: lekker janken met z'n allen!  :cry: (gaan ech niet zonder jou, whoor!)

Back