Yess we hebben ons visum๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ

Manon&Jarno

Member
Hallo allemaal,

Het is zover, begin juni kregen wij de uitnodiging voor de medische keuring, deze hebben we 9 juni gedaan. Wij kregen 14 juni de vraag om onze VOG aan te leveren. Deze hadden we al aangevraagd omdat we dachten misschien als ze alles hebben dat het sneller gaat ( beetje positief blijven denken haha). Deze is 14 juni nog doorgestuurd naar de immigratiedienst. En jawel 20 juni kregen wij het telefoontje waar we al ruim 2,5 jaar op hebben gewacht. We hebben onze visaโ€™s gekregen. Yahoo ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ. Inmiddels staat ons huis te koop en zijn we druk bezig om van alles te regelen het besef dat we echt weggaan is er nog niet echt moet ik eerlijk zeggen. Ik denk dat dit vanzelf wel komt als we straks wat meer rust hebben haha. Dus nu rustig kijken naar een tijdelijke huurwoning/ of vakantiepark. En dan als we ter plekke in SA zijn gaan we richting Mount Gambier. En dan gaan we kijken voor een koopwoning. Allemaal heel spannend๐Ÿ˜‰


Ik ben al verschillende keren aan het zoeken geweest hoe een packing list samengesteld moet worden( misschien heb ik niet goed gezocht sorry hiervoor als dit het geval is).
Ik vraag me namelijk het volgende af. Als we bijvoorbeeld een doos met keuken spullen meenemen, moeten we dan alles op de packing list zetten? Bijvoorbeeld 6 borden, 6 schalen, 10 kopjes. Ik noem maar wat. ๐Ÿ˜ƒ

Groetjes van ons.
 
Nee, ik heb niet een meer uitgebreide toevoeging dan gefeliciteerd en hey, jullie komen ook in SA terecht?

Gewoon algemene interesse, hoe hebben jullie besloten waar je terecht wil komen? Al eens geweest in mt grambier? En is dat heel goed bevallen, of werk aangeboden gekregen daar?

SA wordt steeds beter vertegenwoordigt hier ๐Ÿ˜‰.
 
Nee, ik heb niet een meer uitgebreide toevoeging dan gefeliciteerd en hey, jullie komen ook in SA terecht?

Gewoon algemene interesse, hoe hebben jullie besloten waar je terecht wil komen? Al eens geweest in mt grambier? En is dat heel goed bevallen, of werk aangeboden gekregen daar?

SA wordt steeds beter vertegenwoordigt hier ๐Ÿ˜‰.
Nou we hebben via ons visum SA toegewezen gekregen. Wij zijn zelf nog nooit in SA geweest. Wij zijn in 2019 Victoria geweest op vakantie bij kennissen.

We hebben voor de richting van Mount Gambier gekozen omdat het maar 3:30 uur rijden is naar kennissen van ons. En natuurlijk hebben we gegoogeld naar de omgeving maar we gaan er eigenlijk helemaal blanco in ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ haha. Dus mochten er tips zijn of aanraders dan horen we het graag haha.๐Ÿ˜…

We gaan eerst even rustig kijken naar een woning vanuit een vakantiehuisje denken we. We zijn nu alles aan het regelen hier in NL. Ons huis staat sinds vorige week dinsdag te koop. En aanstaand weekend zijn de bezichtigingen. We wilden eerst rond November vertrekken naar SA, maar omdat ze hier in NL in het najaar weer een griep en corona golf verwachten hebben we het maar snel naar voren verplaatst. We willen niet het risico lopen om niet binnen te komen of hier niet weg te kunnen. Dus alles gaat nu in sneltreinvaart. Maar zeker niet erg hoor begrijp me niet verkeerd. We hebben er super veel zin in en kunnen niet wachten. ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ

Super bedankt voor je reactie
 
@Manon&Jarno voor de duidelijkheid: De packinglist is van onze migratie een paar jaar terug en gemaakt door Hazeleger. Dus als je het zo doet komt het zeker goed.
@Manon&Jarno voor de duidelijkheid: De packinglist is van onze migratie een paar jaar terug en gemaakt door Hazeleger. Dus als je het zo doet komt het zeker goed. ๐Ÿ‘
Super bedankt afterbang๐Ÿ‘๐Ÿ˜ƒ. graag alles voor de zekerheid dus super fijn dat we een voorbeeld hebben. De container prijzen zijn zo super gestegen het afgelopen jaar๐Ÿ™ˆ dus we zijn best selectief geworden met spullen meenemen haha.
 
We hopen voor jullie dat alles snel en goed verloopt. Ik heb overigens prijzen opgevraagd bij hazeleger, die heb je waarschijnlijk ook al, mocht je interesse hebben ๐Ÿ˜‰. Staat op mijn laptop ik weet het zo even niet uit mijn hoofd. Maar ik vond het wel behoorlijk duur maar niet schrikbarend zeg maar.

Zoo jaloers, ๐Ÿ™ƒ
 
We hebben voor de richting van Mount Gambier gekozen omdat het maar 3:30 uur rijden is naar kennissen van ons. En natuurlijk hebben we gegoogeld naar de omgeving maar we gaan er eigenlijk helemaal blanco in ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ haha. Dus mochten er tips zijn of aanraders dan horen we het graag haha.๐Ÿ˜…
Niets mis met Mt Gambier. Grootste plaats buiten Adelaide en de keren dat ik geweest ben, vond ik het aandoen als een mini-Adelaide, maar zonder de verkeersopstoppingen. Ik heb half-serieus de banenmarkt daar wat in de gaten gehouden :)
 
Niets mis met Mt Gambier. Grootste plaats buiten Adelaide en de keren dat ik geweest ben, vond ik het aandoen als een mini-Adelaide, maar zonder de verkeersopstoppingen. Ik heb half-serieus de banenmarkt daar wat in de gaten gehouden :)
Mooie sinkholes, blauw zwavelmeertje en erg rustig plaatsje. Niet heul veel te beleven maar vond het ook best ok. Mijn automonteur komt uit Mt Gambier die vind het maar niks, al denk ik zelf dat hij stiekem heimwee heeft. Wel ander klimaatje.
 
Last edited:
Wow, gefeliciteerd met jullie visum!

Wij wachten helaas al 28 maanden, pfff... Maar goed te zien dat er offshore mensen zonder kritisch beroep gegrant worden! Dat geeft de burger moed :).

Wanneer zijn jullie van plan te vertrekken? Maakt het voor jullie nog uit of het huis dan al overgedragen is? Of vind je het prima om dat door de makelaar bijv te laten doen?

Spannende tijden! Veel plezier met deze voorpret!
 
Mooie sinkholes, blauw zwavelmeertje en erg rustig plaatsje. Niet heul veel te beleven maar vond het ook best ok. Mijn automonteur komt uit Mt Gambier die vind het maar niks, al denk ik zelf dat hij stiekem heimwee heeft. Wel ander klimaatje.
Het is maar net wat je verwacht. Als je een stad wilt met alle voorzieningen, een uitgebreide winkelstraat met restaurants, theaters & bioscopen, drie universiteiten of een keus uit veertig verschillende sportclubs, dan is Mt Gambier aan de kleine kant. Er wonen zo'n 30.000 mensen, dus dat is iets kleiner dan Uden bijvoorbeeld. En dan zonder een grotere stad als Oss, Eindhoven of Den Bosch in de buurt. Aan de andere kant, als je houdt van ruimte en natuur dan is het een mooie balans tussen de basis voorzieningen van een stad en de ruimte van wonen op het platteland.
Het is een vrij toeristische omgeving dus er zullen regelmatig events zijn. En het is maar net wat je leuk vindt. Bv als snorkelaar/duiker zou ik er meer dan genoeg te doen hebben!
 
Wat ik wel grappig vind aan van die stadjes en dorpjes, ze hebben vaak een regio functie, en daarmee bieden ze qua voorzieningen vaak veel meer dan een gelijksoortig dorp of stadje in NL waar binnen 30 minuten een grote stad ligt. Cooroy, ons dorpje, biedt meer dan je zou verwachten van een 5000 koppig dorp, en zelfs dat met Noosa om de hoek.

@Lamarck Ik las laatst een artikel ergens over duiken in Mt Gambier en omgeving, zag er dapper uit!
 
Het is maar net wat je verwacht. Als je een stad wilt met alle voorzieningen, een uitgebreide winkelstraat met restaurants, theaters & bioscopen, drie universiteiten of een keus uit veertig verschillende sportclubs, dan is Mt Gambier aan de kleine kant. Er wonen zo'n 30.000 mensen, dus dat is iets kleiner dan Uden bijvoorbeeld. En dan zonder een grotere stad als Oss, Eindhoven of Den Bosch in de buurt. Aan de andere kant, als je houdt van ruimte en natuur dan is het een mooie balans tussen de basis voorzieningen van een stad en de ruimte van wonen op het platteland.
Het is een vrij toeristische omgeving dus er zullen regelmatig events zijn. En het is maar net wat je leuk vindt. Bv als snorkelaar/duiker zou ik er meer dan genoeg te doen hebben!

Ik had nooit verwacht dat er zoveel mensen in Mt Gambier wonen eerlijk gezegd. Het is een beetje hetzelfde als wij hier in QLD hebben met Rockhampton, het voelt redelijk doods aan maar evengoed wonen er 75.000 mensen. Misschien is dat wel een "nadeel" van het wonen in een toerist hotspot als Cairns, 155.000 inwoners plus 200.000 toeristen, het is hier altijd bedrijvig.
 
Het is maar net wat je verwacht. Als je een stad wilt met alle voorzieningen, een uitgebreide winkelstraat met restaurants, theaters & bioscopen, drie universiteiten of een keus uit veertig verschillende sportclubs, dan is Mt Gambier aan de kleine kant. Er wonen zo'n 30.000 mensen, dus dat is iets kleiner dan Uden bijvoorbeeld

Als ik mij goed herinner kwamen zij toch uit Afferden (Limburg). Ik ken die plaats goed, dus kan me helemaal voorstellen dat zij niet op zoek zijn naar die uitgebreide winkelstraten etc. Met 30.000 inwoners zal het misschien voor hun al als een grote stad aanvoelen ๐Ÿคฃ. Ik heb MT Gambier in google gegooid en ziet er goed uit๐Ÿ˜ƒ
 
Hallo allemaal,

Het is zover, begin juni kregen wij de uitnodiging voor de medische keuring, deze hebben we 9 juni gedaan. Wij kregen 14 juni de vraag om onze VOG aan te leveren. Deze hadden we al aangevraagd omdat we dachten misschien als ze alles hebben dat het sneller gaat ( beetje positief blijven denken haha). Deze is 14 juni nog doorgestuurd naar de immigratiedienst. En jawel 20 juni kregen wij het telefoontje waar we al ruim 2,5 jaar op hebben gewacht. We hebben onze visaโ€™s gekregen. Yahoo ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ. Inmiddels staat ons huis te koop en zijn we druk bezig om van alles te regelen het besef dat we echt weggaan is er nog niet echt moet ik eerlijk zeggen. Ik denk dat dit vanzelf wel komt als we straks wat meer rust hebben haha. Dus nu rustig kijken naar een tijdelijke huurwoning/ of vakantiepark. En dan als we ter plekke in SA zijn gaan we richting Mount Gambier. En dan gaan we kijken voor een koopwoning. Allemaal heel spannend๐Ÿ˜‰


Ik ben al verschillende keren aan het zoeken geweest hoe een packing list samengesteld moet worden( misschien heb ik niet goed gezocht sorry hiervoor als dit het geval is).
Ik vraag me namelijk het volgende af. Als we bijvoorbeeld een doos met keuken spullen meenemen, moeten we dan alles op de packing list zetten? Bijvoorbeeld 6 borden, 6 schalen, 10 kopjes. Ik noem maar wat. ๐Ÿ˜ƒ

Groetjes van ons.
Erg leuk.
gefeliciteerd.
Heb snel even jullie verhaal doorgelezen in alle berichten ;-)
Ik heb afgelopen week toevallig ook een baan aangeboden gekregen(contract al getekend ovb van het verkrijgen van de visum (482).
Hebben jullie toevallig iets gunstigs gevonden mbt het versturen van je spullen en wat daar ongeveer de kosten voor zijn.
Ik dacht nl dat het eigenlijk zonde is om spullen te versturen en dat het gunstiger is om hier te verkopen en nieuw te kopen in Australiรซ of is dat niet het geval?
Zal ons hele verhaal even in een aparte lastavaza zetten ;-)
 
Back
Top