Hier in Nederland?? Hoe heb je dat georganiseerd?? Want dat is misschien wel een ideetje. We hebben geen zin om er heel lang mee te zitten tot verkoop zeg maar. Heb je dat gewoon zo bij de ah als advertentie opgehangen en op de sociale media?? Of??
We hadden al onze bezittingen een beetje ingedeeld in highly desirable, desirable en minder desirable zeg maar. Highly desirable gear: ik noem even wat voorbeelden: wasdroger, wasmachine, bosmaaier, grasmaaier, 55 inch TV heb ik allemaal verkocht aan kenissen, familie , vrienden en collega's en vrienden van vrienden, we begonnen er zo'n 6 weken van te voren mee en waren alles binnen 2 weken kwijt. Ik had het op FB gedeeld en er was veel animo voor. Soms heb je dan mensen die voor iets komen, iets anders zien en dat dan ook meteen kopen, dat is het voordeel van als alles te koop is. Ik moet wel zeggen dat ik NL een enorm netwerk had dus had bereik bij heel veel mensen (voordeel van bij een groot bedrijf werken)
Toen alle meubelen op marktplaats gezet, en toen hadden we de mazzel dat er een ouder echtbaar kwam welke huisraad voor hun zoon kochten, ze kwamen voor een dressoir maar kochten mijn bank, eettafel met stoelen, tv meubel, kledingkast en bureau. Zaterdag alles in een bus geladen en een leeg huis.
Toen alle overige spullen (gereedschap, DVD's, games, race fiets, damesfiets, memoribilia, you name it). Allemaal op Marktplaats geadverteerd en alles op een zaterdag afgesproken, mijn ouders waren van de partij om ons te helpen en veel mensen die aangaven te komen kwamen ook daadwerkelijk dus we hadden het meeste verkocht. Race fiets aan een ex soldaat met PTSD dus je ontmoet ook nog bijzondere mensen.
Mijn auto's (3 stuks) heb ik in een package deal verkocht aan een garage bedrijf waar deze jaren lang in onderhoud waren, en ze hebben een erg nette prijs geboden dus dat was makkelijk. Je krijgt er niet zoveel voor als dat je ze op marktplaats verkoopt maar ik had geen zin in gedoe en testpiloten.
Toen de zaterdag erop de overige spullen verkocht, weer via Marktplaats en alles wat over was naar de kringloopwinkel gebracht. Ik meen dat dat een stuk of 6 bananendozen waren dus dit viel reuze mee.
De laatste week op camping stoelen gezeten en op een opblaasbed, toen woning overgedragen en de laatste 3 nachten in een hotel geslapen.
Ik zou niet meer weten wat het allemaal opgebracht heeft, maar het was ruim voldoende om hier een auto contant te kopen en 6 maanden huur vooruit te betalen.