Yess we hebben ons visum😃😃

Erg leuk.
gefeliciteerd.
Heb snel even jullie verhaal doorgelezen in alle berichten ;-)
Ik heb afgelopen week toevallig ook een baan aangeboden gekregen(contract al getekend ovb van het verkrijgen van de visum (482).
Hebben jullie toevallig iets gunstigs gevonden mbt het versturen van je spullen en wat daar ongeveer de kosten voor zijn.
Ik dacht nl dat het eigenlijk zonde is om spullen te versturen en dat het gunstiger is om hier te verkopen en nieuw te kopen in Australië of is dat niet het geval?
Zal ons hele verhaal even in een aparte lastavaza zetten ;-)
In goed Internet gebruik: It is complicated ;)

Het ligt er aan wat je mee wilt nemen, hoeveel en wat voor emotionele of financiële waarde het heeft.
Beetje wikken en wegen met offertes en dergelijke om er uit te komen. Onze verhuizing is al weer een paar jaar geleden dus ik heb geen goede recente kosten voor je. Maar een 20ft container (en daar gaat verbazingwekkend veel in) is momenteel ergens tussen de 5 en 10k euro?
 
@afterbang zit goed in de richting. Recente richtprijzen die ik laatst heb opgevraagd, een 30cbm container zit op €9955 van NL naar Adelaide {welke regio wij gaan uitkomen) en een 15cbm zit op €7755.
ik weet niet hoe diezelfde container het prijstechnisch doet naar Sydney of Cairns bijvoorbeeld. Al verwacht ik daar geen schrikbarende verschillen.
 
Erg leuk.
gefeliciteerd.
Heb snel even jullie verhaal doorgelezen in alle berichten ;-)
Ik heb afgelopen week toevallig ook een baan aangeboden gekregen(contract al getekend ovb van het verkrijgen van de visum (482).
Hebben jullie toevallig iets gunstigs gevonden mbt het versturen van je spullen en wat daar ongeveer de kosten voor zijn.
Ik dacht nl dat het eigenlijk zonde is om spullen te versturen en dat het gunstiger is om hier te verkopen en nieuw te kopen in Australië of is dat niet het geval?
Zal ons hele verhaal even in een aparte lastavaza zetten ;-)
hoi hoi,

dankjewel, jij ook gefeliciteerd. Wij hebben contact met Hazeleger gelegd. Wij kiezen ervoor om ongeveer 10m3 mee te nemen. Dit is onder andere kleding, speelgoed van de kinderen ( onze oudste is tractor gek en heeft heel veel bruder speelgoed wij hebben gekeken en dit is in ozzie 3x zo duur als in Nederland dus vandaar dat we het meenemen. Ook gaat er wat gereedschap van Jarno mee ook daar hebben we naar gekeken qua nieuwe aanschaf en dit is ook veel duurder dan als we het meenemen. we zijn wel heel selectief geworden hoor qua spullen meenemen. Ik heb alleen een prijsstaffel van ons huis adres naar een Mount Gambier. deze mag je van mij hebben maar ik weet niet welke plaats jij naar toe gaat en of dit dan overeen komt met de kosten omdat Mount Gambier een behoorlijk eind van de haven af ligt. Laat het maar weten, als je hem wilt hebben krijg je hem gelijk..

Groetjes van ons
 
In goed Internet gebruik: It is complicated ;)

Het ligt er aan wat je mee wilt nemen, hoeveel en wat voor emotionele of financiële waarde het heeft.
Beetje wikken en wegen met offertes en dergelijke om er uit te komen. Onze verhuizing is al weer een paar jaar geleden dus ik heb geen goede recente kosten voor je. Maar een 20ft container (en daar gaat verbazingwekkend veel in) is momenteel ergens tussen de 5 en 10k euro?

van ons adres af naar een adres in Mount Gambier is een 20 ft container nu 12k. vorig jaar was dat nog 5k. dus vandaar dat we wat selectiever zijn geworden met spullen meenemen. :)
 
Als ik mij goed herinner kwamen zij toch uit Afferden (Limburg). Ik ken die plaats goed, dus kan me helemaal voorstellen dat zij niet op zoek zijn naar die uitgebreide winkelstraten etc. Met 30.000 inwoners zal het misschien voor hun al als een grote stad aanvoelen 🤣. Ik heb MT Gambier in google gegooid en ziet er goed uit😃
bijna goed haha. Wij komen uit Afferden Gelderland wel net zo klein hoor haha. Nee wij zijn niet echt stads mensen haha.. haha ja dat zal inderdaad al als een grote stad aanvoelen :D
 
@afterbang zit goed in de richting. Recente richtprijzen die ik laatst heb opgevraagd, een 30cbm container zit op €9955 van NL naar Adelaide {welke regio wij gaan uitkomen) en een 15cbm zit op €7755.
ik weet niet hoe diezelfde container het prijstechnisch doet naar Sydney of Cairns bijvoorbeeld. Al verwacht ik daar geen schrikbarende verschillen.

Sydney en Brisbane lossen containerschepen , Cairns niet. Dus de extra kosten is transport van Brisbane naar Cairns per trein of b double. Het hangt er maar net vanaf hoe relatief dicht je bij een haven zit waar containerschepen gelost kunnen worden. Het extra transport (1800km) zal niet goedkoop zijn. Mt gambier zal via Adelaide gaan en ook dat zal niet goedkoop zijn.
 
Ik moet trouwens zeggen dat deze tranportkosten van de container ons er toendertijd van weerhouden heeft om onze huisraad en spullen daadwerkelijk mee te nemen (naar Cairns). Daar moet wel bij gezegd worden dat we vooraf een assesment gedaan hebben en welke spullen we 'per se' mee wilden nemen. Daar kwam mijn iMac uit en mijn partners Cello uit. Verder hebben we alles verkocht. Ik kan me zeker voorstellen dat als je veel waardevolle spullen hebt zoals gereedschap, of spullen met sentimentele waarde enz je dat de keuze makkelijker wordt.

Hier de eerste paar jaar wel steeds gehad van: goh in NL had ik dat en dat, had nu wel van pas gekomen, en pas na 4 jaar zijn we op NL niveau kwa huisraad en gereedschap. Ik denk als ik het over zou doen ik gewoon alles in een container had gegooid, al had dit zo wel zijn charme. Letterlijk het land binnen komen met 2 koffers en een computer.
 
Last edited:
Sydney en Brisbane lossen containerschepen , Cairns niet. Dus de extra kosten is transport van Brisbane naar Cairns per trein of b double. Het hangt er maar net vanaf hoe relatief dicht je bij een haven zit waar containerschepen gelost kunnen worden. Het extra transport (1800km) zal niet goedkoop zijn. Mt gambier zal via Adelaide gaan en ook dat zal niet goedkoop zijn.
We zijn ook met hazeleger in gesprek. Over een aantal opties die we hebben. Ook omdat we nog een stuk grond hebben in Thailand. Dachten we misschien huisraad daarheen in een gekochte container, gelijk opslag al daar, maar dat idee was na een belletje meteen over. Nu gaan de meubels behalve bedden niet meer mee 😉🤣. En blijft het bij gereedschap en persoonlijke spullen.

Huisraad verkopen levert alleen zo weinig op. Een opkoper zegt gewoon ik geef je €50 voor alles graag of niet. En op bv marktplaats is het ook niet je van het met dat soort spul en hoe lang ben je dan bezig moet je je dan ook afvragen. Nou hoeft het ook niet de nieuwwaarde op te brengen. Maaarrrr.....
we zijn er wat dat betreft nog niet helemaal uit. Tips iemand??
 
We zijn ook met hazeleger in gesprek. Over een aantal opties die we hebben. Ook omdat we nog een stuk grond hebben in Thailand. Dachten we misschien huisraad daarheen in een gekochte container, gelijk opslag al daar, maar dat idee was na een belletje meteen over. Nu gaan de meubels behalve bedden niet meer mee 😉🤣. En blijft het bij gereedschap en persoonlijke spullen.

Huisraad verkopen levert alleen zo weinig op. Een opkoper zegt gewoon ik geef je €50 voor alles graag of niet. En op bv marktplaats is het ook niet je van het met dat soort spul en hoe lang ben je dan bezig moet je je dan ook afvragen. Nou hoeft het ook niet de nieuwwaarde op te brengen. Maaarrrr.....
we zijn er wat dat betreft nog niet helemaal uit. Tips iemand??

Ik had vrij nieuwe “trendy” meubelen, had 1 open zaterdag als een soort garage sale en we hebben werkelijk alles verkocht, tot een droogrek aan toe. En leverde prima geld op ook.
 
Nadat we een lijst hadden van wat er echt niet mee hoefde, en wat echt wel mee moest (emotionele waarde) hebben we destijds een simpele berekening gemaakt - hoe duur is het per m3 om het mee te nemen, hoe duur is het om het daar te kopen (minus hoeveel krijgen we er hier nog voor terug). Dan wordt het ineens een stuk eenvoudiger. Bv een matras wat erg lekker ligt en hier 1000 dollar kost om te kopen, en qua volume 200 euro kost aaan transport: meenemen. Een kast die qua volume 400 euro transport kosten wordt en die je hier kunt kopen voor 300 dollar: kijken of je hem kunt verkopen en anders naar de kringloop.
 
Ik had vrij nieuwe “trendy” meubelen, had 1 open zaterdag als een soort garage sale en we hebben werkelijk alles verkocht, tot een droogrek aan toe. En leverde prima geld op ook.
Hier in Nederland?? Hoe heb je dat georganiseerd?? Want dat is misschien wel een ideetje. We hebben geen zin om er heel lang mee te zitten tot verkoop zeg maar. Heb je dat gewoon zo bij de ah als advertentie opgehangen en op de sociale media?? Of??
 
Nadat we een lijst hadden van wat er echt niet mee hoefde, en wat echt wel mee moest (emotionele waarde) hebben we destijds een simpele berekening gemaakt - hoe duur is het per m3 om het mee te nemen, hoe duur is het om het daar te kopen (minus hoeveel krijgen we er hier nog voor terug). Dan wordt het ineens een stuk eenvoudiger. Bv een matras wat erg lekker ligt en hier 1000 dollar kost om te kopen, en qua volume 200 euro kost aaan transport: meenemen. Een kast die qua volume 400 euro transport kosten wordt en die je hier kunt kopen voor 300 dollar: kijken of je hem kunt verkopen en anders naar de kringloop.
Ja.. je kast voorbeeld is een goeie. Dan is het gewoon niet waard die mee te nemen. Wij nemen qua huisraad voor onze dochter alleen haar slaapkamertje mee, puur voor haar "herkenning" en slapen in in ieder geval bekende omgeving. En ons eigen bed, net nieuw.
Onze meubels zijn uit 2008. Maar zien er nog prima uit. Maar het is het simpelweg niet waard om mee te nemen. Ook omdat we zelf al stiekem aan het rondkijken waren voor wat anders, tot deze plannen begonnen😉.

Ik ga @Tim911 nog een beetje uithoren😉 altijd handig zulke tips.

Verder wil ik deze draad niet te veel onnodig vervuilen.😄 Met mijn "problemen" .
 
Hier in Nederland?? Hoe heb je dat georganiseerd?? Want dat is misschien wel een ideetje. We hebben geen zin om er heel lang mee te zitten tot verkoop zeg maar. Heb je dat gewoon zo bij de ah als advertentie opgehangen en op de sociale media?? Of??

We hadden al onze bezittingen een beetje ingedeeld in highly desirable, desirable en minder desirable zeg maar. Highly desirable gear: ik noem even wat voorbeelden: wasdroger, wasmachine, bosmaaier, grasmaaier, 55 inch TV heb ik allemaal verkocht aan kenissen, familie , vrienden en collega's en vrienden van vrienden, we begonnen er zo'n 6 weken van te voren mee en waren alles binnen 2 weken kwijt. Ik had het op FB gedeeld en er was veel animo voor. Soms heb je dan mensen die voor iets komen, iets anders zien en dat dan ook meteen kopen, dat is het voordeel van als alles te koop is. Ik moet wel zeggen dat ik NL een enorm netwerk had dus had bereik bij heel veel mensen (voordeel van bij een groot bedrijf werken)

Toen alle meubelen op marktplaats gezet, en toen hadden we de mazzel dat er een ouder echtbaar kwam welke huisraad voor hun zoon kochten, ze kwamen voor een dressoir maar kochten mijn bank, eettafel met stoelen, tv meubel, kledingkast en bureau. Zaterdag alles in een bus geladen en een leeg huis.

Toen alle overige spullen (gereedschap, DVD's, games, race fiets, damesfiets, memoribilia, you name it). Allemaal op Marktplaats geadverteerd en alles op een zaterdag afgesproken, mijn ouders waren van de partij om ons te helpen en veel mensen die aangaven te komen kwamen ook daadwerkelijk dus we hadden het meeste verkocht. Race fiets aan een ex soldaat met PTSD dus je ontmoet ook nog bijzondere mensen.

Mijn auto's (3 stuks) heb ik in een package deal verkocht aan een garage bedrijf waar deze jaren lang in onderhoud waren, en ze hebben een erg nette prijs geboden dus dat was makkelijk. Je krijgt er niet zoveel voor als dat je ze op marktplaats verkoopt maar ik had geen zin in gedoe en testpiloten.

Toen de zaterdag erop de overige spullen verkocht, weer via Marktplaats en alles wat over was naar de kringloopwinkel gebracht. Ik meen dat dat een stuk of 6 bananendozen waren dus dit viel reuze mee.

De laatste week op camping stoelen gezeten en op een opblaasbed, toen woning overgedragen en de laatste 3 nachten in een hotel geslapen.

Ik zou niet meer weten wat het allemaal opgebracht heeft, maar het was ruim voldoende om hier een auto contant te kopen en 6 maanden huur vooruit te betalen.
 
Trouwens hier in Oz, we hadden uiteraard niks maar de eerste 3 maanden huurden we een kamer bij een vriend van ons. Dus we konden rustig kijken voor een huur appartement en verder sparen voor wat huisraad.

Er is hier een keten genaamd Fantastic Furniture welke erg goedkoop is (daar hadden we een bank, eettafel, boekenkast, coffee table en tv meubel gekocht) was in de aanbieding en spot goedkoop. (Geen Harvey Norman kwaliteit natuurlijk), toen we na 2 jaar in ons eigen huis gingen zijn we langzaam dingen uit gaan roteren, Harvey Norman meubels erin en langzaam aan alle Fantastic Furniture meubels eruit via Gumtree en FB marketplace, dat is het enige voordeel van de schandalig hoge tweede hands prijzen hier, dat je ook een goed bedrag krijgt bij verkoop. Wel meteen flink gespendeerd aan een king size bed die we nu nog steeds hebben.

We doen het mooi rustig aan, zo nu en dan zien we weer wat in de aanbieding en dan kopen we dat. Vooral bij Harvey Norman, daar zijn we allebei stiekem wel fan van.
 
Back
Top