YunuS' path 2 Australia

YunuS

Member
Goed nieuws! Na een positief skills assessment heb ik vandaag ook het PTE examen gehaald! Mijn doel was 65+ en heb 73 gehaald met 83 in speaking en reading.
Ik heb zojuist direct een EOI voor de 190 in NSW ingediend. De kogel is dus door de kerk. En nu hopen dat ik een invite krijg met de volgende ronde! 😇 Zo niet, wil ik ook voor WA gaan, aangezien mijn beroep daar op de priority lijst staat.
 
Mooi Yunus! Staat je beroep in WA op priority voor de 'general' stream of voor de graduate stream, wat enkel mogelijkheden geeft voor mensen die in Australia afgestudeerd zijn?
 
Mooi Yunus! Staat je beroep in WA op priority voor de 'general' stream of voor de graduate stream, wat enkel mogelijkheden geeft voor mensen die in Australia afgestudeerd zijn?
General, schedule 2. Omdat het een construction categorie is, heb ik ook geen job offer nodig. De WA invite round heeft vanmiddag plaatsgevonden. Nog niet uitgenodigd. Had gisteren ook een EOI voor WA ingediend.
 
Update. Ik heb inmiddels een EOI ingediend voor 3 staten om de kansen te vergroten. Allen een 190. Bewust niet voor een 491, aangezien de wachttijden inmiddels zijn geüpdate naar 22/23 maanden. Dat is echt te lang. Ik hoop snel een uitnodiging te krijgen, maar onderstaande geeft wel hoop als ik naar de EOI data kijk van oktober. Count EOIs <20 kan dus ook 0 betekenen heb ik begrepen. Concurrentie is in vergelijking tot andere beroepen gering.

1699949718181.png
 
Mooi nieuws Yunus! Dat is lekker vlot zeg! En dat terwijl NSW als eis heeft dat je enkel NSW hebt aangevinkt in Skillselect, of zit ik nu mis?
 
Mooi nieuws Yunus! Dat is lekker vlot zeg! En dat terwijl NSW als eis heeft dat je enkel NSW hebt aangevinkt in Skillselect, of zit ik nu mis?
Ja he! Hopelijk krijg ik mijn visum ook zo snel. `:)
Zoals ik al eerder aangaf, kun je voor elk EOI een nieuw account aanmaken met hetzelfde e-mail adres.
 
Ik kan het bijna niet geloven. Maar binnen een week na mijn EOI heb ik een uitnodiging gekregen van NSW voor een 190! Super blij! Godzijdank! Vanavond na werk direct indienen! 🥳🥳🥳🥳🥳🥳
Kijk dat zijn de berichten. Gefeliciteerd!!
 
Iemand hier recentelijk medical gedaan in Amsterdam? Ik heb donderdag een afspraak en ga met de auto. Is het parkeren een beetje te doen? En wat voor checks doen ze naast long foto’s?
 
Iemand hier recentelijk medical gedaan in Amsterdam? Ik heb donderdag een afspraak en ga met de auto. Is het parkeren een beetje te doen? En wat voor checks doen ze naast long foto’s?
Het is alweer en tijdje terug. Maar parkeren is goed te doen er is een parkeergarage vlakbij.
Veel meer dan foto's, zicht controle en algemene checks als naar je hart luisteren werd er bij ons niet gedaan.
 
Iemand hier recentelijk medical gedaan in Amsterdam? Ik heb donderdag een afspraak en ga met de auto. Is het parkeren een beetje te doen? En wat voor checks doen ze naast long foto’

Het is alweer en tijdje terug. Maar parkeren is goed te doen er is een parkeergarage vlakbij.
Veel meer dan foto's, zicht controle en algemene checks als naar je hart luisteren werd er bij ons niet gedaan.
Kan me de precise details niet meer herinneren. Maar weet nog wel dat ik dacht: Goede business! De long foto's worden in het dichtstbijzijnde ziekenhuis gedaan en het heen en weer lopen en de wachttijd daar duren nog het langste.
 
Medische keuring, VOG en AFP toegevoegd en afgerond 🥳

Het is nu nog puur wachten totdat een case officer mijn zaak opent en mijn PR goed gekeurd wordt 😇 #spannend #wachten
Is/Was die medische keuring al mogelijk/nodog. Meestal (vroeger) is dat iets wat de CO om vraagt? Maar wellicht heb ik het mis, het is al weer meer dan een decade geleden allemaal.
 
Dat was bij ons iets waar de visa agent om vroeg na de vraag vanuit de CO om meer informatie. Toen werden wij geadviseerd de vog en medische keuring te doen.
Beide zijn een jaar geldig in mijn herinneringen.
 
Back
Top