YunuS' path 2 Australia

Wederom een update. Momenteel wacht ik 13,5 maanden op de grant. Ze zijn sinds gisteren spontaan en willekeurig begonnen met november 2023 grants te geven. Dus dat gaf wat hoop dat ik misschien binnenkort ook mijn grant zou kunnen krijgen. Heb mijn AFP en PCC vernieuwd. Maar echt wachten doe ik niet…
Ik ben sinds het nieuwe jaar bezig met een roadtrip: van The Entrance naar Lakes Entrance. Ik ben momenteel in Tathra. Heb wederom (mijn 4e roadtrip in Oz) leuke mensen ontmoet, prachtige plekken gezien en enorm aan het genieten van de natuur. Ga nog een maand zo door en als Ramadan begint in maart wil ik tijdelijk ergens wat huren. Leven in een van en Ramadan lijkt me niet zo handig. Ik zie wel wat er op mijn pad komt. Eerst nog een maand genieten en wie weet komt mijn grant wel in Maart (dat zegt mijn gevoel). Groetjes uit Tathra!

Ga nog een maand zo door en als Ramadan begint in maart wil ik tijdelijk ergens wat huren. Leven in een van en Ramadan lijkt me niet zo handig. Ik zie wel wat er op mijn pad komt. Eerst nog een maand genieten en wie weet komt mijn grant wel in Maart (dat zegt mijn gevoel). Groetjes uit Tathra!
Vraagje (ik heb oprechte belangstelling omdat ik jarenlang, naast mijn normale werk, als hobby reisbegeleider ben geweest in een islamitisch land): wat zie jij als het probleem met de ramadan en leven in een busje in een overwegend westers land? Zit je op dit moment op een overwegend islamitische plek of ben je zelf moslim? Ik begrijp wat je bedoelt, denk ik, ik heb reizen begeleid tijdens de ramadan en het is dan een stuk moeilijker om er een westerse leefstijl op na te houden, er wordt niet gegeten tussen zonsopgang en zonsondergang, winkels en restaurants zijn dicht, voorraden zijn beperkt, alcohol is nauwelijks of niet verkrijgbaar, er zijn gebedstijden, het leven is overwegend een stuk soberder. Maar mis ik iets? Australia is toch geen land waar de islam de wettelijke religie is?

Last edited:
Vraagje (ik heb oprechte belangstelling omdat ik jarenlang, naast mijn normale werk, als hobby reisbegeleider ben geweest in een islamitisch land): wat zie jij als het probleem met de ramadan en leven in een busje in een overwegend westers land? Zit je op dit moment op een overwegend islamitische plek of ben je zelf moslim? Ik begrijp wat je bedoelt, denk ik, ik heb reizen begeleid tijdens de ramadan en het is dan een stuk moeilijker om er een westerse leefstijl op na te houden, er wordt niet gegeten tussen zonsopgang en zonsondergang, winkels en restaurants zijn dicht, voorraden zijn beperkt, alcohol is nauwelijks of niet verkrijgbaar, er zijn gebedstijden, het leven is overwegend een stuk soberder. Maar mis ik iets? Australia is toch geen land waar de islam de wettelijke religie is?

Ik ben moslim. Het is puur voor het gemak. Vooral op regenachtige dagen is koken buiten heel lastig. Of als het erg veel waait. Ik heb geen keuken in mijn van. Vandaar wil ik wat huren. Of gewoon op de bank hangen in de middag is ook heel fijn als je aan het vasten bent. Normaal werk ik gewoon, maar aangezien ik mijn visum nog niet heb is dat geen optie. Ik kan tijdens het vasten moeilijk naar buiten om te genieten van het strand (krijg ik teveel dorst van). Ligt ook erg aan het weer. Als het rond de 25 is dan wandel/fiets ik graag tijdens het vasten. Ik ben al aan het kijken naar een kamer of flat ofso.

Terug naar mijn trip, Narooma, Bermagui, Pambula, Eden en Mallacoota waren echt prachtig. In laatstgenoemde ben ik zelfs een week gebleven. Wat een parel. Daarna ben ik verder gegaan naar Cann River. Nog heerlijk aan het genieten van de natuur en aangezien het kouder wordt hier in het zuiden ga ik wat sneller naar het noorden. Nog ongeveer 2 weekjes en ik zal terug zijn in Sydney.

De zuidkust van NSW is 1 van mijn favoriete hoeken van Australië. Erg fraai! Vanuit Canberra naar Cann River vond ik ook altijd een leuke rit. Met ‘100% kans’ op Platypus zien onderweg net onder Bombala.

Ik heb heel veel gezien in Australië , maar idd dit is echt een heel mooi stuk van Australië. Ik ben 1 nacht in Cann River gebleven en toen doorgegaan naar Bombala. Daar is een Platypus reserve. Helaas niets gezien. Daarna ben ik door gegaan naar Cooma. In Cooma ben ik bij de Lookout Gladstone een prachtige teahouse tegen gekomen. Hele authentieke plek en de lekkerste pannenkoek ooit gegeten! Echt aanrader! En gezien de forecast met in de nacht slechts 4 graden dacht ik: ik ga maar snel verder naar het noorden. Even Canberra bezocht, gewandeld met een ex-collega toen ik in Berra woonde en werkte. Nu ben ik in Gundaroo. Heerlijk rust. Vandaag ga ik verder naar het noorden. Vluchten van de kou 😂 Maar een ding is zeker, ik ga zeker een keer terug naar de oost/zuidkust, prachtig!

Last edited:
Back