YunuS' path 2 Australia

Wederom een update. Momenteel wacht ik 13,5 maanden op de grant. Ze zijn sinds gisteren spontaan en willekeurig begonnen met november 2023 grants te geven. Dus dat gaf wat hoop dat ik misschien binnenkort ook mijn grant zou kunnen krijgen. Heb mijn AFP en PCC vernieuwd. Maar echt wachten doe ik niet…
Ik ben sinds het nieuwe jaar bezig met een roadtrip: van The Entrance naar Lakes Entrance. Ik ben momenteel in Tathra. Heb wederom (mijn 4e roadtrip in Oz) leuke mensen ontmoet, prachtige plekken gezien en enorm aan het genieten van de natuur. Ga nog een maand zo door en als Ramadan begint in maart wil ik tijdelijk ergens wat huren. Leven in een van en Ramadan lijkt me niet zo handig. Ik zie wel wat er op mijn pad komt. Eerst nog een maand genieten en wie weet komt mijn grant wel in Maart (dat zegt mijn gevoel). Groetjes uit Tathra!

Ga nog een maand zo door en als Ramadan begint in maart wil ik tijdelijk ergens wat huren. Leven in een van en Ramadan lijkt me niet zo handig. Ik zie wel wat er op mijn pad komt. Eerst nog een maand genieten en wie weet komt mijn grant wel in Maart (dat zegt mijn gevoel). Groetjes uit Tathra!
Vraagje (ik heb oprechte belangstelling omdat ik jarenlang, naast mijn normale werk, als hobby reisbegeleider ben geweest in een islamitisch land): wat zie jij als het probleem met de ramadan en leven in een busje in een overwegend westers land? Zit je op dit moment op een overwegend islamitische plek of ben je zelf moslim? Ik begrijp wat je bedoelt, denk ik, ik heb reizen begeleid tijdens de ramadan en het is dan een stuk moeilijker om er een westerse leefstijl op na te houden, er wordt niet gegeten tussen zonsopgang en zonsondergang, winkels en restaurants zijn dicht, voorraden zijn beperkt, alcohol is nauwelijks of niet verkrijgbaar, er zijn gebedstijden, het leven is overwegend een stuk soberder. Maar mis ik iets? Australia is toch geen land waar de islam de wettelijke religie is?

Last edited:
Back