Zeevracht planning

Ann _sky

Member
Heeft er iemand hier nog een advies voor een (internationaal) zee vracht bedrijf? Wij verhuizen namelijk niet vanuit NL maar ik zie wel dat er heel wat internationale bedrijven zijn. Seven seas bv.

En ook, hoe hadden jullie ingeschat wat het volume was van je bezit. Ik vind dat echt super lastig inschatten. Hoeveel kan je proppen zeg maar.

Bij ons is alles optioneel qua spullen dus we willen eigenlijk het kleinst haalbaar volume en dan de duurste dingen wat past (nieuwe grote koelkast, bedden, matrassen, fietsen, koffiemachine, speelgoed, etc) meenemen.
 
W
Heeft er iemand hier nog een advies voor een (internationaal) zee vracht bedrijf? Wij verhuizen namelijk niet vanuit NL maar ik zie wel dat er heel wat internationale bedrijven zijn. Seven seas bv.

En ook, hoe hadden jullie ingeschat wat het volume was van je bezit. Ik vind dat echt super lastig inschatten. Hoeveel kan je proppen zeg maar.

Bij ons is alles optioneel qua spullen dus we willen eigenlijk het kleinst haalbaar volume en dan de duurste dingen wat past (nieuwe grote koelkast, bedden, matrassen, fietsen, koffiemachine, speelgoed, etc) meenemen.
Wij hebben 6 jaar geleden Home to Home ingeschakeld. Zij komen langs om volume in te schatten en maken dan een offerte. Zij komen ook om alles in te pakken zodat alles juist en netjes gelabeld is (verplicht) wat toch een vlottere doortocht bij de Australische douane beloofd.
Hou er rekening mee dat bedden hier andere afmetingen hebben, dus tenzij je erg gehecht bent aan een bepaald type matras, het meesleuren van dit volume misschien niet zo handig is. Wij hebben dit ook gedaan hoor, onwetend, en uiteindelijk hebben we hier bij aankomst toch een bed moeten kopen omdat we erg lang op onze container hebben moeten wachten (door flooding in Far North Queensland)
 
Wij verhuizen namelijk niet vanuit NL
Ik weet zo snel even niet waar je dan wel vandaan verhuisd, maar zoek in ieder geval een verhuizer die end to end doet (van jouw deur tot aan je nieuwe deur) EN ervaring heeft met Australia. Als je de eerste bent naar Australia voor ze, zoek verder.

Zoals Steve al zei, kijk even goed naar het schema. Het duurt vaak wel even voor je spullen in AU aangekomen zijn, door de douane en thuis afgeleverd. 2 maanden zonder koelkast in AU is een beetje een.... onmogelijke opdracht. Dus laat de koelkast waar je nu bent en koop hier een nieuwe. Qua bed, wij hebben hier een bed gekocht als toekomstig logeerbed, totdat ons eigen bed aankwam. Ondanks dat men hier andere maten bed heeft als in NL kun je hier meestal wel beddengoed vinden wat (ongeveer) past.
 
Ik heb alles verkocht/weggegeven en niks meegenomen naar AU. Voor mij was het veel goedkoper om alles nieuw te kopen. Nog afgezien van het gedoe met stekkers vervangen en verschillend voltage/amperage.
 
Ik zou de vrachtkosten tegenover de kosten om het nieuw aan te schaffen in Australië maar eens vergelijken. Dan is de vraag of het de moeite waard is om het te verschepen? Sommigen willen het Nederlandse thuis gevoel meenemen, als dit niet meespeelt zou ik het gewoon verkopen in Nederland. Kun je best nog wat leuks voor krijgen. Scheelt veel geregel. Ik heb ook alles verkocht toen ik ging.
 
Goede punten allemaal!

Als familie van 4 gaat het wel veel tijd kosten om alles opnieuw te kopen wat we opgebouwd hebben. Als je jonger bent, of alleen, is dit wat makkelijker denk ik? Ik vraag me af of hier mensen met gezinnen zijn die geen zeevracht gekozen hebben? Maar misschien zie ik dit verkeerd.

Ik ga wel sowieso het sommetje maken idd! Het kost ook wel weer een hoop geld!

We verhuizen overigens vanuit Zuid Afrika
 
Wij hebben uiteindelijk een 20 voet container meegenomen. Daar kan best veel in, hij zat uiteindelijk niet eens vol.
  • Vooral veel meubels (bank, eettafel en stoelen, bedden enz.)
  • Fietsen 6x (we hadden ieder 3 MTB's) Snowboards en ander sportief materiaal.
  • Gereedschap kar vol gereedschap
  • Kleding, schoenen enz.
  • TV, computer beeldschermen, stereo, speakers enz.
Na ruim 7 jaar hier is veel daarvan vervangen. Maar er gaan ook nog genoeg dingen nog steeds mee of zijn goed voor de logeerkamer.
Het is een beetje rekenen, een beetje comfort/houvast, maar ook geduld. Je zult de eerste weken je spullen niet hebben. Dus je eindigt ook nog wel eens met dubbele dingen. Zoals ik al zei; koelkast zou ik niet verhuizen, die heb je op dag 1 nodig. TV kun je ook over debatteren om dezelfde reden. Laptops gaan mee in het vliegtuig als hand bagage.

Bij ons kwam de omslag naar container eigenlijk door de fietsen. Die waren volumineus. En ipv van die apart op te sturen of in deelvracht van iemand anders was het prijsverschil navenant zo klein dat een container logischer was. Zonder de fietsen hadden we wellicht gekozen voor 'niets' meenemen. En dat was ook OK geweest.
 
Wij hadden ook 20 ft container en die zat propvol. Vooral meubels, boeken , gereedschap en fietsen. Uitpakken was een groot feest, hielp ons om ons thuis te voelen. Als je een heel ingericht huis hebt met spullen die nog flink wat jaartjes mee kunnen kan het zat uit om een container te verschepen. Maar we hebben ook spullen verkocht, bv een grote bank, zitmaaier etc die we hier waarschijnlijk niet nodig zouden hebben of kwijt konden in een huurhuis. Bij ons is niemand komen kijken maar er past heeeel veel in een 20f container!
 
Vandaag, om maar vooruit te kijken, offerte gevraagd. Kwamen met een 40 ft. Mocht alles doorgaan wordt t nog een uitdaging hoe en wat. Ik imker en weet niet of ik daarvoor spullen mee ga nemen. Evenals mijn Kamado.
kost wel een vermogen en dat is naar Brisbane. Kan ook zomaar Cairns of Townsville worden.
Keuzes en dilemma's. 😄 ergste is, het kan ook niet doorgaan. Al ben ik hoopvol. Ik lees de ervaringen weer met veel interesse.
 
Vandaag, om maar vooruit te kijken, offerte gevraagd. Kwamen met een 40 ft. Mocht alles doorgaan wordt t nog een uitdaging hoe en wat. Ik imker en weet niet of ik daarvoor spullen mee ga nemen. Evenals mijn Kamado.
kost wel een vermogen en dat is naar Brisbane. Kan ook zomaar Cairns of Townsville worden.
Keuzes en dilemma's. 😄 ergste is, het kan ook niet doorgaan. Al ben ik hoopvol. Ik lees de ervaringen weer met veel interesse.
WIj zijn ook niet vanuit NL verhuisd. Zelfs vanuit de Carribbean was het mogelijk dus verwacht voor jullie ook geen problemen. WIj hebben destijds uitgezocht wat het kost om alles nieuw te kopen. Dat was een stuk duurder daarnaast zijn er altijd emotionele waarde spullen die je wilt meenemen. WIj hadden ook een kleine container.
 
Vandaag, om maar vooruit te kijken, offerte gevraagd. Kwamen met een 40 ft. Mocht alles doorgaan wordt t nog een uitdaging hoe en wat. Ik imker en weet niet of ik daarvoor spullen mee ga nemen. Evenals mijn Kamado.
kost wel een vermogen en dat is naar Brisbane. Kan ook zomaar Cairns of Townsville worden.
Keuzes en dilemma's. 😄 ergste is, het kan ook niet doorgaan. Al ben ik hoopvol. Ik lees de ervaringen weer met veel interesse.
Vanwege de angst voor vareo mites kan ik me voorstellen dat je even goed nagaat of je ook maar iets Imker achtig mee mag nemen? Ben absoluut geen expert, maar wij hebben bijvoorbeeld niets qua tuin gereedschap of tuin meubels en zo meegenomen. En de mountainbikes met een tandenborstel schoongemaakt.

Hoe groot is de familie als ik het vragen mag? En wat neem je ongeveer mee? 40ft is voor een 1 of 2 persoons gezin erg (understatement) groot. Maar voor een groter gezin met alle meubels en zo, kan ik het me voorstellen.
 
WIj zijn ook niet vanuit NL verhuisd. Zelfs vanuit de Carribbean was het mogelijk dus verwacht voor jullie ook geen problemen. WIj hebben destijds uitgezocht wat het kost om alles nieuw te kopen. Dat was een stuk duurder daarnaast zijn er altijd emotionele waarde spullen die je wilt meenemen. WIj hadden ook een kleine container.
Wat leuk! Welk vervoer bedrijf? Hadden jullie ook koelkast en bedden en tv enzo meegenomen? Of ook nagedacht over wat je meteen nodig hebt en stekker verschil? Zoals hierboven genoemd wordt.
 
Vandaag, om maar vooruit te kijken, offerte gevraagd. Kwamen met een 40 ft. Mocht alles doorgaan wordt t nog een uitdaging hoe en wat. Ik imker en weet niet of ik daarvoor spullen mee ga nemen. Evenals mijn Kamado.
kost wel een vermogen en dat is naar Brisbane. Kan ook zomaar Cairns of Townsville worden.
Keuzes en dilemma's. 😄 ergste is, het kan ook niet doorgaan. Al ben ik hoopvol. Ik lees de ervaringen weer met veel interesse.
Leuk, ook QLD! Maar nog onzeker dus? Waar in het proces zit je? Ik heb vorige week alles ingestuurd voor mijn skills assessment. Wij kijken naar Cairns.

Wel een puntje over die bijen kasten wat afterbang hierboven zegt.
 
Wat leuk! Welk vervoer bedrijf? Hadden jullie ook koelkast en bedden en tv enzo meegenomen? Of ook nagedacht over wat je meteen nodig hebt en stekker verschil? Zoals hierboven genoemd wordt.
Wij hebben UTS gebruikt. Is gewoon in NL maar zij besteden het lokaal uit. Dat werkte voor ons prima en een prima prijs.

Koelkast hebben wij neit meegenomen omdat wij geen eigen koelkast hadden. Daarnaast zitten in veel huizen in Australia met een bepaalde nis die bedoeld is voor de koelkast. Als je een extreme brede koelkast hebt dan past het misschien niet.

Tv en bed hebben wij gewoon mee genomen. ALles wat nog goed was en prima een paar jaar mee kon hebben wij meegenomen. Van tuinspullen hebben wij niets meegenomen, net zoals het wasmachine niet. Alles wat wij dachten wat een probleem kon worden bij de douna of wat we niet goed schoon konden krijgen. Hebben wij niet meegenomen. Accu boormachine en dat spul hebben wij wel meegenomen.
Wij zijn eerst nog 3 weken in NL geweest voordat wij doorgingen naar Australia. Daar hebben we verschillende stekkers online besteld van NL naar Australia. Dat werkt prima.

Wij hebben voor de eerste tijd een camper gehuurd, omdat we eerst wilde ontdekken in welke buurt we wilde wonen. Doordat wij nog eerst 3 weken in NL waren. Hebben wij niet lang op onze spullen hoeven te wachten. Voordat je een huis hebt gevonden. De sleutel hebt, ben je waarschijnlijk ook een paar weken verder. Wij kregen de sleutel van ons huis en denk een dag later kwam de container.
 
Leuk, ook QLD! Maar nog onzeker dus? Waar in het proces zit je? Ik heb vorige week alles ingestuurd voor mijn skills assessment. Wij kijken naar Cairns.

Wel een puntje over die bijen kasten wat afterbang hierboven zegt.
Tja wat is zeker. Ik lift met onze 6 jarige mee op mijn vriendin. We gaan voor een state sponsorship en zitten qua sollicitatie in de laatste ronde. Dus kan ineens snel gaan. Daarom nu rondkijken.
En ja Queensland ook😄👍
Met imkerspullen bedoelde ik de slinger en honingattributen. Deze zijn in australie duurder. Maar als het teveel gedoe is of het verschil met 20 of 40 ft container dan koop ik wel nieuw. Zodra ik andere offertes heb of nieuws zal ik het plaatsen.
 
Daarnaast zitten in veel huizen in Australia met een bepaalde nis die bedoeld is voor de koelkast.
Yep. Goed punt. In alle drie de huizen die we zover gehad hebben was er een nis die de breedte EN hoogte van de koelkast bepaalde. En dat was zeker in de eerste twee huizen niet ruim.
 
Yep. Goed punt. In alle drie de huizen die we zover gehad hebben was er een nis die de breedte EN hoogte van de koelkast bepaalde. En dat was zeker in de eerste twee huizen niet ruim.
Wij ook in alle 3 de huizen. En alle 3 hadden dezelfde maat. Niet heel ruim. Onze koelkast hebben wij gekocht op de maat van de nis van het eerste huis en pastte gelukkig ook in de andere huizen.
 
Yep. Goed punt. In alle drie de huizen die we zover gehad hebben was er een nis die de breedte EN hoogte van de koelkast bepaalde. En dat was zeker in de eerste twee huizen niet ruim.
Echt. Breek me de mond niet open over koelkasten. Hier in dit huis ook weer.

Nieuwe (french door) koelkast: 83cm breed x 178.5 cm hoog x 75cm diep
De nis: 90cm breed x 177cm hoog x 80 cm diep

Oke, andere (oude) koelkast die we nu hebben:

Koelkast: 70cm x 165cm x 78cm

Nis 1: 65cm x 200cm x 90cm
Nis 2: 72cm x 200cm x 90cm
Nis 3: 69.5cm x 200cm x 90cm

Kunnen we dus weer gaan breken in de keuken om een grotere koelkast neer te zetten; want kids.
En Nis 2 heeft nu allerlei plankjes enzo (is dus storage), dus daar mag ook weer gebroken worden....
 
Echt. Breek me de mond niet open over koelkasten. Hier in dit huis ook weer.

Nieuwe (french door) koelkast: 83cm breed x 178.5 cm hoog x 75cm diep
De nis: 90cm breed x 177cm hoog x 80 cm diep

Oke, andere (oude) koelkast die we nu hebben:

Koelkast: 70cm x 165cm x 78cm

Nis 1: 65cm x 200cm x 90cm
Nis 2: 72cm x 200cm x 90cm
Nis 3: 69.5cm x 200cm x 90cm

Kunnen we dus weer gaan breken in de keuken om een grotere koelkast neer te zetten; want kids.
En Nis 2 heeft nu allerlei plankjes enzo (is dus storage), dus daar mag ook weer gebroken worden....
Yep, 1e huis was huur huis dus niets te breken, 2e huis, hmmmm de debiele en relatief kleine maat maar gelaten. Koelkast er in, en apart een vriezer. Niet ideaal, maar ja...
Nu dit huis, na 2 jaar maar de keuken er uit gesloopt en nu hebben we dus eindelijk voldoende/normale koelkast ruimte.
Moraal van het verhaal. Zet de koelkast maar te koop in Zuid Afrika ;)
 
Wij zijn ons aan het oriënteren op een gedeelde container. Deze werken met m³. Het meeste gaan wij verkopen maar er zijn een aantal spulletjes met sentimentele waarde wat wij graag mee willen nemen. Net als wat ongebruikte tools, die in Aus best prijzig zijn.😅
MMI International moving company heeft tot nu toe een gunstige offerte gestuurd waarbij hun ook een hoop regelen mbt papieren invullen en dergelijke. Ook Hazeleger Verhuizingen zien er positief uit, daar heb ik ook al een aantal positieve verhalen over gelezen.

Dus ik volg dit draadje dan ook even! 😁
 
Back
Top