Zeevracht planning

Ik heb woensdag as. 09.00 uur een survey via video calling met UTS. Gezien de reacties hierboven gaat alleen het nodige mee. Kasten, bedden en ombouw enz. Zal veel achter moeten laten vrees ik. maar ja dat hoort erbij. Volgende week worden de bijen opgehaald en dan rustig opruimen en schiften. Bijna alles met een stekker blijft dan hier achter. Behalve mijn Picobrew en Picostill (google het maar) ghehe 🍻.
Zit erover te denken het eerste half jaar in een outback camper te gaan wonen ( MDC XL 15E MKIII en dan de eerste 17 weken op Aussie Gardens Caravan Park, 65 Brisbane.) Daarna weten we pas waar we uiteindelijk terecht gaan komen. Dus nu kijken voor een goede UTE, zat te denken Hilux met wat aanpassingen ( 12 pins wiring, Anderson plug en brake control) hopelijk kan een dealer hier ook wat in betekenen.
Ook dacht ik eraan om een 20ft container te kopen en dan deze ergens op te slaan. Maar alle opties staan open. Als dat duurder is dan nieuw kopen it is back to the drawingboard en dan mss maar helemaal fris starten.
Als alles gaat zoals gepland eerst maar 4 weken holiday. 17 april gaan we een 4wd huren in Cairns en dan richting Brisbane. Hopelijk is alles dan al zo zeker dat we daar een bank kunnen regelen zodat die van de to do list af kan.
donderdag zal ik de prijs van de 20ft posten, zo blijf ik on topic,
grts dave
 
Wij zijn ons aan het oriënteren op een gedeelde container. Deze werken met m³. Het meeste gaan wij verkopen maar er zijn een aantal spulletjes met sentimentele waarde wat wij graag mee willen nemen. Net als wat ongebruikte tools, die in Aus best prijzig zijn.😅
MMI International moving company heeft tot nu toe een gunstige offerte gestuurd waarbij hun ook een hoop regelen mbt papieren invullen en dergelijke. Ook Hazeleger Verhuizingen zien er positief uit, daar heb ik ook al een aantal positieve verhalen over gelezen.

Dus ik volg dit draadje dan ook even! 😁
Ik had via Hazeleger iets als 7m3. Prima ervaring. Alleen aan de Australische kant kreeg ik een rekening voor vervoer van Melbourne naar Adelaide. Weet zo niet meer welke verhuizer dat was. Email naar Hazeleger, want volgens hun offerte was het inclusief vervoer naar m'n adres in Adelaide. Zij hebben dat verder geregeld. Dus prima :)
 
Hier ook met Hazeleger en ook wat issues aan de AU kant met een slecht georganiseerde toko. Maar ook weer goed opgepakt door Hazeleger.
 
Ik hoor het al, mijn koelkast gaat op Marktplaats! Maar idd we gaan nog wel kijken naar een zeevracht voor dingen als fietsen, gereedschap, speelgoed, (kinder)kleding en ik heb een aantal van de genoemde internationaal opererende bedrijven om een offerte gevraagd!

Ik hoop overigens op een furnished huurhuis voor de eerste maanden, maar dat lijkt niet zo veel voorkomend in AU lijkt het. Anders ga je idd wel weer een bed probleem hebben, dus bedden denk ik ook nog even over na.

Er gaat hier ook wel veel weggegooid en weggegeven worden denk ik!
 
Dat is precies de moeilijkheid. Je wilt alle ‘belangrijke’ meubels meenemen. Maar je zult ergens weken/maanden zonder zitten. Wij waren maar met zijn tweeën. Daub1 bed gekocht (en is nu gasten bed, en een tuinset om op te zitten tot dat de bank er weer was)

Een long-term AirBnB kan uitkomst bieden maar kost meestal significant meer dan een normaal huurhuis.
 
Ik hoor het al, mijn koelkast gaat op Marktplaats! Maar idd we gaan nog wel kijken naar een zeevracht voor dingen als fietsen, gereedschap, speelgoed, (kinder)kleding en ik heb een aantal van de genoemde internationaal opererende bedrijven om een offerte gevraagd!

Ik hoop overigens op een furnished huurhuis voor de eerste maanden, maar dat lijkt niet zo veel voorkomend in AU lijkt het. Anders ga je idd wel weer een bed probleem hebben, dus bedden denk ik ook nog even over na.

Er gaat hier ook wel veel weggegooid en weggegeven worden denk ik!
Realistically? Ga er maar vanuit dat je niet veel keuze hebt. Toen wij hier (Perth) in 2020 aan kwamen hebben we ongeveer 65 open huizen gedaan en uiteindelijk hadden we er 1. De rental vacancy rates in January zijn nog slechter dan toen wij 2020 aankwamen, gewoon om te huilen:

CityDecember (%)January (%)
Sydney1.71.3
Melbourne1.51.1
Brisbane1.21
Canberra2.11.7
Darwin1.91.7
Hobart1.11
Perth<1<1
Adelaide<1<1

National vacancy rate is op dit moment (January 2024) 1.1%. Dan ga je heel veel moeite krijgen om een redelijk geprijsde woning te vinden die gemeubileerd is.
 
Zoals beloofd de prijs van door to door van UTS. 20m3 is 8715. Euro
24m3 is 10015 Euro. Dit is compleet pakket met in en uitpakken enz. Excl. Verzekering. In die 4m3 zit dan een kamado, mijn honingslinger en een loeizware eiken tafel plus wat kleinigheden.
Tot zover
 
Realistically? Ga er maar vanuit dat je niet veel keuze hebt. Toen wij hier (Perth) in 2020 aan kwamen hebben we ongeveer 65 open huizen gedaan en uiteindelijk hadden we er 1. De rental vacancy rates in January zijn nog slechter dan toen wij 2020 aankwamen, gewoon om te huilen:

CityDecember (%)January (%)
Sydney1.71.3
Melbourne1.51.1
Brisbane1.21
Canberra2.11.7
Darwin1.91.7
Hobart1.11
Perth<1<1
Adelaide<1<1

National vacancy rate is op dit moment (January 2024) 1.1%. Dan ga je heel veel moeite krijgen om een redelijk geprijsde woning te vinden die gemeubileerd is.
De verhalen van gezinnen die op straat komen zijn aardig schrijnend... Je hoort gewoon de hopeloosheid van het niet kunnen vinden van een dak boven hun hoofd. Ik ben blij dat we een koophuis hebben, i.p.v. dat zwaard van damocles boven je hoofd.

m.b.t verhuizer - Hazeleger +3 😅
 
De verhalen van gezinnen die op straat komen zijn aardig schrijnend... Je hoort gewoon de hopeloosheid van het niet kunnen vinden van een dak boven hun hoofd. Ik ben blij dat we een koophuis hebben, i.p.v. dat zwaard van damocles boven je hoofd.

m.b.t verhuizer - Hazeleger +3 😅
Yep. Compleet mee eens. Beste beslissing van 2023; eigen huis gekocht.
 
Wij hebben 5 M3 mee genomen. Spullen die een persoonlijke waarde hebben, de kinderkamer van onze dochter, dat ze toch in een vertrouwd bedje slaapt was het idee. Maar 3 jaar oud (toen) en na bijna een jaar Thailand..... hmmmm... weet ik niet of het verschil had gemaakt achteraf. Maar ze was wel blij haar bedje weer te zien dat maakt een hoop goed.
Onze spullen hebben 6 weken op de boot en daarna was het volgens mij nog 5 weken (douane en quarantine enzo) voordat wij ze weer hadden hier in Adelaide.

Verder hebben we alles in nederland verkocht/ weg gegeven.

Wij hebben Hazeleger ingeschakeld. Niet perse tevreden maar ook niet slecht ofzo.
Alles bij elkaar waren wij zo'n 6500 euro kwijt. Dat is inclusief inpakken, opslag voor een jaar, en verhuizing van deur tot deur.

Hier hebben we alle "noodzakelijke" meubels tweedehands gekocht met het idee, we gaan straks een huis kopen dan kunnen we het pas inrichten omdat we dan pas weten hoe groot het is, welke kleuren we schilderen en dat soort. Dus het meeste zal wellicht weer verkocht worden of vervangen als we in ons eigen huisje zitten.

Dingen die we nu al wel voor het echie gekocht hebben zoals een wasmachine, koelkast en een goed bed dat soort meer algemene zaken die altijd wel passen zeg maar.

De eerste maand hebben we in een airbnb gezeten met twee weken overlap dat we ons huurhuis al hadden (puur geluk) dus die twee weken hebben we gebruikt om "in te richten".
Hier in Adelaide en omgeving is onze ervaring, gemeubileerde woningen??? Zeldzaam en dat is zachtjes uitgedrukt.
 
Realistically? Ga er maar vanuit dat je niet veel keuze hebt. Toen wij hier (Perth) in 2020 aan kwamen hebben we ongeveer 65 open huizen gedaan en uiteindelijk hadden we er 1. De rental vacancy rates in January zijn nog slechter dan toen wij 2020 aankwamen, gewoon om te huilen:

CityDecember (%)January (%)
Sydney1.71.3
Melbourne1.51.1
Brisbane1.21
Canberra2.11.7
Darwin1.91.7
Hobart1.11
Perth<1<1
Adelaide<1<1

National vacancy rate is op dit moment (January 2024) 1.1%. Dan ga je heel veel moeite krijgen om een redelijk geprijsde woning te vinden die gemeubileerd is.
Ow.

Dat klinkt niet heel erg als muziek in m'n oren 😅. Dat is echt extreem laag!
 
Ook even wat prijzen (berekend ex Amsterdam -> Brisbane of Adelaide)

FCL 20ft

Hazeleger: (indicatie telefonisch) 8500 zelf inpakken, full service ca. 10500
Gerson: 30CMB full service 9500, 20CMB 8350 (opslag Aus: 750 AUD wk1, daarna AUD 75 week)
UniMove: 30CMB full service 8650 (opslag EUR 775 maand 1, daarna EUR 225 per maand)

Ik vind de prijzen momenteel best aan de stevige kant, ben nog aan het kijken of het zin heeft zelf een (gebruikte) 20Ft te kopen en zelf te verschepen, maar ben bang dat ik tijd tekort heb voor inpakken etc).

Iemand ervaring met het verzenden van (electrisch) gereedschap? Ik heb best een verzameling aan zaagmachines, compressor, schuurmachines, frezen etc, en dat krijg ik never nooit 100% schoon en vrij van zaagsel.
 
De verhuizer kan vaak wel inschatten wat schoon genoeg is. Maar je wilt niet het risico lopen dat Customs het voor jou schoon gaat maken. Dan is alles in de plomp gooien en hier nieuw kopen een stuk goedkoper.

Niet een kennis met een compressor. Dat is vaak een goede manier om dingen schoon te krijgen.
 
De verhuizer kan vaak wel inschatten wat schoon genoeg is. Maar je wilt niet het risico lopen dat Customs het voor jou schoon gaat maken. Dan is alles in de plomp gooien en hier nieuw kopen een stuk goedkoper.

Niet een kennis met een compressor. Dat is vaak een goede manier om dingen schoon te krijgen.
Fair enough, compressor heb ik, maar veel (electrisch) gereedschap heeft ook vet aan de binnenkant (motor). Daar blijft hoe dan ook zaagsel en schuurstof inzitten.

Stofzuigers etc neem ik maar niet mee
 
De verhalen van gezinnen die op straat komen zijn aardig schrijnend... Je hoort gewoon de hopeloosheid van het niet kunnen vinden van een dak boven hun hoofd. Ik ben blij dat we een koophuis hebben, i.p.v. dat zwaard van damocles boven je hoofd.

m.b.t verhuizer - Hazeleger +3 😅
Goh, het maakt de toekomstige emigrant hier op dit forum er niet bepaald positiever op zo...
 
Goh, het maakt de toekomstige emigrant hier op dit forum er niet bepaald positiever op zo...

Even een positief tegengeluid. Er zijn in Aussie heel veel grondgebonden woningen met een enorme kavel. Deze woningen laten heel vaak een granny flat bouwen met een eigen ingang. Deze granny flats zijn (nog) best betaalbaar, soms op a-locaties en daarnaast geeft dat je tijd om te overbruggen. Deze granny flats kun je vaak vinden op facebook marketplace. Het is niet makkelijk om een woning te vinden, maar waar een wil is, is een weg.
 
Fair enough, compressor heb ik, maar veel (electrisch) gereedschap heeft ook vet aan de binnenkant (motor). Daar blijft hoe dan ook zaagsel en schuurstof inzitten.

Stofzuigers etc neem ik maar niet mee
De stofzuiger had ik ook thuis gelaten. Maar veel ander gereedschap is wel ‘gewoon’ meegekomen: decoupeerzaag (wipzaag in het Vlaams 😊), cirkelzaag, boormachines,…
Afgestoft met compressor en mooi gepoetst. Was geen probleem. Sommige dozen hebben ze dan ook opengemaakt bij de douane (dat wordt gemarked met een sticker).
Wij hebben alles laten inpakken door de verhuis firma. Zij weten uit ervaring hoe ze spullen moeten verpakken én vooral ook moeten labelen om goed door de douane te komen. Zij doen het dag in dag uit dus dat vonden we geld goed besteed.
 
Goh, het maakt de toekomstige emigrant hier op dit forum er niet bepaald positiever op zo...
Kwa woningen is het dat op dit moment ook niet in Perth.


Perth has turned into a tenants’ nightmare with nine of the nation’s 10 most competitive suburbs for rentals in the Western Australian capital, even as demand falls in other cities.

New PropTrack data shows those hoping to sign a lease in the city’s Bentley area will face the toughest challenge in the nation, with an average 160 competitors — triple the level recorded in some other Australian capitals.

And there are at least 130 inquiries per rental listing in eight other Greater Perth suburbs, including Tuart Hill, Lathlain, Queens Park and Balga.
 
Back
Top