Zeewaardig inpakken

Tineke

Member
Hopelijk weet iemand hier meer over (of waar ik het kan vinden)

Wij willen graag onze spullen zelf inpakken, maar dit moet natuurlijk wel zeewaardig gebeuren. Aan welke eisen moet het dan voldoen? Is daar ergens een document voor? En heeft iemand ervaring met het zelf inpakken? (wij verhuizen niet veel spullen, ongeveer 7m3, voornamelijk dozen, maar ook een aantal meubels en bijvoorbeeld het autostoeltje van onze dochter)

Iemand tips?

Thanks!!
 
Ik heb ook alles zelf ingepakt, er waren geen meubels oid bij, alleen dozen.

Een doos met boeken moet je niet helemaal volpakken, dan wordt ie topzwaar. Vullen tot net onder de handvaten en dan handdoeken bv. erboven op, zodat de doos wel vol is en dus niet indeukt als er een andere bovenop staat.

Ik heb elk stukje breekbaar spul (servies bv.) in van dat speciale verhuispapier gerold (en ik heb het papier waar ze bij de Blokker mokken enzo inrollen gebruikt), ook de borden, en tussen de stapeltjes servies telkens proppen krantenpapier of vaatdoeken enzo gestopt. Ik heb twee hele breekbare vazen en die heb ik in bubbelwrap gerold en daarna in verhuispapier, ze zijn redelijk goed overgekomen.

Zorg er sowieso voor dat de dozen vol zitten. Opvullen met krantenpapier of van die plastic zakjes gevuld met lucht.

Ik heb in de aanloop naar de verhuizing alle bubblewrap, Blokkerpapier en 'luchtkussentjes' die ik kon vinden bij elkaar gespaard en dat gebruikt.

Oh, en doe schoenen bovenin in een doos, want je hebt kans dat dat de enige doos is die ze openmaken en dan kunnen ze er meteen bij zonder al je spullen overhoop te gooien :)

Nummer elke doos en schrijf erop wat er globaal inzit (in het Engels) en laat dat corresponderen met je paklijst (zelfde nummers, zelfde inhoud).
 
Autostoel van onze dochter hebben wij meegenomen in het vliegtuig. Konden 'm direct gebruiken bij aankomst. Afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij kun je tot 10 kg extra gewicht meenemen. De autostoeltjes hier vind ik van mindere kwaliteit, ben blij dat we die van haar hebben meegenomen (Iso-fix is hier nog niet te krijgen, maar het systeem zit wel in sommige auto's....).
 
@ Kooka, Bedankt!! Daar kan ik zeker wat mee! Vooral die tip over de schoenen :)
Wij hebben gelukkig niet heel veel breekbaar spul (servies enzo gaat niet mee), dus dan moet dat goed komen. Is het trouwens slim om je dozen dicht te tapen met ducktape, of is dat juist onhandig (ivm het open maken van de douane daar?)

@ Kathleen, tot 10 kilo extra gewicht meenemen, je bedoelt als je aangeeft dat je emigreert? Ik kan daar namelijk nergens wat over vinden op de sites van de vliegmaatschappijen, terwijl het wel handig zou zijn als we wat extra mee mogen nemen! Hoe heb jij dat gedaan?
 
Gewoon lekker dichtplakken, heb ik ook gedaan. Helpt ook om de dozen heel te houden, een paar stroken tape eromheen. De douane gebruikt wel een stanleymes ofzo om de doos open te ritsen als ze erbij willen.

Bij mij hebben ze twee dozen opengemaakt, en dat waren precies de twee waar schoenen inzaten (wat ik ook netjes op de paklijst had geschreven). Daarna hebben ze het weer netjes dichtgeplakt.
 
Als je een ticket besteld hebt, kun je via de site een vraag stellen. Geef aan dat je migrant bent en dat je gehoord hebt dat voor migranten een 10 kg (per persoon!) extra bagage allowance geldt.
Als het goed is, krijg je bericht terug met de vraag een kopie van je visum toe te sturen. Je krijgt dan officieel bericht dat je extra bagage mee mag nemen. Het kan volgens mij alleen bij enkele reis.
Dit is overigens bij Singapore Airlines. Hoe dit zit bij anderen weet ik niet. Maar ik kan me zo voorstellen dat op een site niet makkelijk te vinden is, toch?
Good luck! (en goeie reis).
 
Thanks!

Wij gaan zo de tickets boeken (wij wilden ook met singapore airlines vliegen), dus dan zal ik ze de vraag stellen!
Die 10 kilo per persoon zou zeker een verschil maken!!
 
Komt goed! Wij mochten 40 kg extra meenemen. Wij hebben het twee keer gedaan. De les die ik heb geleerd naar aanleiding van een goede tip van iemand anders: pak alsof je maar 20 mag meenemen. Dan gaat het vanzelf richting de 30 ;). De vorige keer hadden we gepakt voor 30 kg, gingen we er bijna overheen en hadden we een berg zooi!!!!!!!! Nu zaten we er iets onder, was de berg overzichtelijker en ik kan eerlijk waar niet zeggen dat ik nu iets mis of ben vergeten... remember, je gaat om er te blijven. Alles wat je bent vergeten, kun je aanschaffen en hoeft niet mee terug!!
Goede reis!!
 
@ kathleen, ik heb net een email terug van Singapore airlines, ook wij mogen 2x 10 kg extra bagage meenemen! Thanks voor de tip!! Fijne feestdagen!
 
Jullie geven aan dat dozen met schoenen vrijwel altijd gecheckt worden. Ik kan me echter voorstellen dat ze ook andere zaken goed checken die eventueel buiten zijn geweest. Hebben jullie toevallig ervaring met gereedschap en/of fietsen? Hoe gaat de douane hiermee om?
 
Mijn vriend heeft zijn fiets ook helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt... ik denk wel dat ze dat ook gaan checken...

Gereedschap nemen we niet mee, dus dat weet ik niet!
 
fietsenbanden goed boenen, hoewel de mijne niet gecontroleerd zijn.
En houten spullen in 1 doos doen, dan hoeven ze maar 1 doos te controleren.
groeten Johan
 
Iemand ook al muziekinstrumenten meegenomen? Dan bedoel ik houten instrumenten zoals gitaren en dergelijke.
Wordt dat standaard gecontroleerd?
 
Ik neem 3 gitaren mee, over 2 weken neem ik er 2 mee als handbagage..totaal geen probleem!
 
Als je met 2 personen gaat (2x20 kg) en je mag dus 2x10 kg extra meenemen. Mag je dan ook een extra koffer meenemen? 3x20? of moeten het 2 koffers zijn (2x30) ?

Wij moeten koffers gaan kopen en we zitten te twijfelen welke grote.
 
Ik neem 3 gitaren mee, over 2 weken neem ik er 2 mee als handbagage..totaal geen probleem!
Ja, maar ik heb er meer dan 3 en die pak ik niet als handbagage mee. Gewoon een vraag hoe ze daar mee omgaan. Als handbagage is het idd geen probleem dat weet ik uit ervaring, maar wat als ze in een container zitten? Het blijft hout dat natuurlijk best nog parasieten kan bevatten...
 
@ Fol Wij nemen meerdere koffers mee, ik hoop dat dat mag...is ook geen doen om zoveel in een koffer te proppen toch?
Ik weet het je na donderdag te vertellen of het is gelukt :roll:
 
Gitaren: Dat is bewerkt hout en mag dus gewoon Australie in.

Koffers: Er is geen limiet aan het aantal koffers, alleen aan het gewicht. Aangeraden wordt om te zorgen dat koffers niet zwaarder zijn dan 30 kilo per stuk.
 
Meer dan 30KG en je hebt gedoe. Wij gebruiken voor onze trips naar OZ al jaren een grote rollerbag van Rip Curl waar makkelijk teveel in kan. Opletten dus, we zijn al eens gewaarschuwd dat als hij een paar honderd gram zwaarder was geweest we om hadden moeten pakken.
 
Back
Top