Zit er ook iemand in het zuid-westen?

Clogwog

New Member
Hoi hoi,
ik lees dat er heel veel dutchies in Perth wonen, maar zit er ook iemand in het zuid-westen? Wij zitten in Nannup, een klein dorpje bij Busselton en Manjimup.
Groetjes van Sonja
 
Hoi Sonja!

Nannup, daar zijn wij vorig jaar met het culturele muziekfestival geweest, omdat een vriendin van ons optrad. We hebben toen overnacht in The Black Cockatoo, geweldig hostel. We vonden Nannup super, hebben er een leuke tijd gehad. Ook nog gezwommen in het meer! Wij wonen in Perth, maar zodra het kan reizen we af naar Dunsborough voor een lang weekend. We verblijven dan meestal op de campsite in Yallingup. We hebben daar ook Nederlandse vrienden zitten. Komen jullie weleens in Perth?

Groetjes, Marielle
 
Hoi Marielle,
wat leuk dat je Nannup zo geweldig vond. Het is hier inderdaad heel waanzinnig, we raken niet uitgekeken. Wij komen inderdaad zo af en toe in Perth, maar daar zit geen vast ritme in. Tegenwoordig gaan we meestal naar Bunbury als we iets nodig hebben. Zal fijn zijn als ze de freeway hebben doorgetrokken van Bunbury naar Perth. Groetjes van Sonja
 
Hi Sonja,

Wij zitten in Wannanup vlakbij Mandurah, wij zijn wel in Bunbury geweest maar nog niet verder, zal wel een keer gebeuren.

Als ze toch bezig zijn met de trein van Perth naar Mandurah, misschien kunnen ze deze wel doortrekken naar Busselton, zal nog wel even duren, ze zijn nu al achter op hun schema!

Groetjes, Angela
 
Wow, iemand in Nannup!!! Cool!

Ik woonde vroeger (van 1992 tot 1996) in Bridgetown met mijn ouders en broer. Woon nu in Perth, maar we komen nog vaak daar in de buurt. Laatst gebushkampeerd bij Booragup/Workmans Pool, toen de Music Festival aan de gang was. En gaan altijd naar Blues at Bridgetown in November.

Mijn ouders wonen nu bij Bunbury (Gelorup), maar verhuizen in Augustus weer naar Bridgetown! Ze hebben daar ook nog wel wat (o.a. Nederlandse) vrienden.

Hoe zijn jullie in Nannup terecht gekomen? En wat voor werk doen jullie daar?
Ik ben heel benieuwd!
 
Hoi Simone,
tja, Nannup... We kwamen er doorheen toen we hier in het zuid westen op reis waren en we waren gelijk verkocht. Er hangt hier een leuke sfeer en de natuur is echt prachtig. Wat leuk dat je hier vaak in de buurt bent! We huren hier een heel schattig huisje terwijl we zelf kijken naar een koophuis en/of land, dat hangt er nog even om. Qua werk is het hier wel wat moeilijk, op het moment plukken we chestnuts bij de local grower, maar ik ben aan het solliciteren in Busselton en mijn man Eric is contacten aan het leggen in de IT in Manjimup, Margaret River en Busselton. We zullen wel veel moeten reizen, maar voor nu vinden we dat het waard.
Laat je het ons weten als je in de buurt bent? Altijd leuk om even Nederlands te praten!
Groetjes van Sonja
 
Helaas zitten wij niet in het zuid-westen van WA maar het trekt wel heel erg. Wie weet, zodra we een permanent visum hebben. Als ik Jeroen tenminste zover kan krijgen want die ziet WA niet zitten om te wonen. Ik wel, 't was mijn eerste keus maar omdat Victoria ons gesponsord heeft, zitten we hier voorlopig nog even 'vast'. WA staat heel hoog op mijn verlanglijstje om in ieder geval eens te gaan bekijken.

Vraagje, heb je enig idee waarom in het zuid-westen van WA zoveel plaatsnamen op 'up'  eindigen?


Succes met het vinden van ander werk. Ach, ook chestnuts plukken moet gedaan worden. 't Is in ieder geval iets. Ik ben zelf als schoonmaakster in een motel begonnen. Er komt vanzelf wel iets anders.


Groetjes,
Erna
 
[quote author=Erna link=topic=4671.msg59693#msg59693 date=1147860877]

Vraagje, heb je enig idee waarom in het zuid-westen van WA zoveel plaatsnamen op 'up'  eindigen?


Groetjes,
Erna
[/quote]
'up' komt uit de taal van de Nyungar en betekent zoiets als 'plaats'. Het gedeelte voor 'up' geeft dan aan waar het de plaats van is.

Nan
 
@Erna,ook ik keek vorige week even op de wegenkaart van W.A. en zei nog dat het me op viel dat alles op up eindigde en wat dat zou kunnen betekenen.
Heel leuk dat er meer het zelfde denken.

groetjes Manja :)
 
Bedankt Murtoa, weer iets geleerd vandaag.

@Manja. Gewoon vragen de volgende keer wat het betekent :). Er is altijd wel iemand die het antwoord weet.


Erna
 
Hier wat links over de origin of places names in West Australie:
Country: http://www.dli.wa.gov.au/corporate.nsf/web/History+of+Country+Town+Names
Metropolitan: http://www.dli.wa.gov.au/corporate.nsf/web/History+of+suburb+Names

Ik dacht ook dat 'up' plaats betekende (maar ik heb ook iets in mijn hoofd dat het iets met water te maken heeft, maar weet dus niet zeker...)

Er zijn er idd veel.....Yallingup, Minninup, Gelorup, Balingup, Manjimup, Kirup, Mattamattup Rd(woonde wij op in Bridgetown) en nog veeeeeeeeeeeel meer!
(mmm, ze zitten niet allemaal bij veel water)

@Sonja: goed zeg, gewoon daar blijven, werk zoeken! Wij durven het niet aan zoiets(en willen het ook nog niet!), Maar Pascal is graphic designer(en echt voor grotere bedrijven), dus daar is dan voor hem sowieso niets, en hij houdt heel erg van zijn werk. Maar wie weet, ooit... Busselton en Bunbury groeien heel veel! Ik vind het ook erg mooi daar (niet Busselton en Bunbury, maar Bridgetown etc)
Succes met banen vinden!!! :)


Was trouwens grappig om laatst Nannup op tv te zien!! (over dat de pub dicht was, omdat er geen manager was, ha ha! Verhaal werd wel een beetje verdraaid denk ik, want ik had wel door dat het niet echt zo'n groot probleem was(ging vast snel weer open), maar was wel grappig om Nannup te zien!

Komende tijd zullen we er niet in buurt komen, maar vanaf september wel vaker, dus wie weet ontmoeten we elkaar eens!

groetjes

Simone
 
[quote author=Seamic link=topic=4671.msg59811#msg59811 date=1147946938]
Hi Simone,

Je bent Wannanup vergeten!  Mjin woonplaats vlakbij Mandurah.

Groetjes, Angela
[/quote]
Eerlijk gezegd ken ik die niet eens! Maar er zijn er ook zooooo veel!
Ik ben ook Binningup vergeten, en die ander die daar tussen Mandurah en Bunbury aan het strand zit....argh vergeten... Myalup, ja, dat is em, Myalup Beach. Hebben we ook weleens gekampeerd.
 
Nannup betekent in de local Aboriginal taal zoiets als: The place to be. Ze verkopen hier ook t-shirts met New York, Londen, Paris, Nannup erop. Echt geweldig, die moeten we echt hebben. Simone, als je hier in de buurt komt moet je zeker eens langs komen, of wij komen naar Bridgetown. Altijd leuk, op de koffie bij mede nederlanders. Die zijn hier niet zo veel. Qua werk klopt het echt wat je zei, Eric is een ITer en heeft hier echt moeite om werk te krijgen. Hij heeft al wel wat contacten gelegd maar voorlopig zit er nog geen vast werk in. Dat gaat allemaal niet zo vlot. Er gaat hier bijna niets heel vlot, maar daar hebben we indirect voor gekozen: de lifestyle.  :lol:
Van het weekend was hier trouwens een bijeenkomst over een besluit van het waterleidingbedrijf van WA: ze willen de Yaragadee leegpompen om Perth in de toekomst van water te voorzien. Dat zou hier een grote ramp betekenen in het Zuidwesten. Wij gaan dus op de barricaden! Heel Nannup rijdt rond met een sticker: Save the Yaragadee! Misschien een idee om de mensen in Perth ook te waarschuwen over dit bizarre idee van Watercorp?
 
[quote author=Clogwog link=topic=4671.msg59815#msg59815 date=1147950300]
Nannup betekent in de local Aboriginal taal zoiets als: The place to be. Ze verkopen hier ook t-shirts met New York, Londen, Paris, Nannup erop. Echt geweldig, die moeten we echt hebben. Simone, als je hier in de buurt komt moet je zeker eens langs komen, of wij komen naar Bridgetown. Altijd leuk, op de koffie bij mede nederlanders. Die zijn hier niet zo veel. Qua werk klopt het echt wat je zei, Eric is een ITer en heeft hier echt moeite om werk te krijgen. Hij heeft al wel wat contacten gelegd maar voorlopig zit er nog geen vast werk in. Dat gaat allemaal niet zo vlot. Er gaat hier bijna niets heel vlot, maar daar hebben we indirect voor gekozen: de lifestyle.  :lol:
Van het weekend was hier trouwens een bijeenkomst over een besluit van het waterleidingbedrijf van WA: ze willen de Yaragadee leegpompen om Perth in de toekomst van water te voorzien. Dat zou hier een grote ramp betekenen in het Zuidwesten. Wij gaan dus op de barricaden! Heel Nannup rijdt rond met een sticker: Save the Yaragadee! Misschien een idee om de mensen in Perth ook te waarschuwen over dit bizarre idee van Watercorp?
[/quote]

Ja, dat lijkt me echt een stom idee, van de Yaragadee! Alsof het zuidwesten geen water nodig heeft!!  :roll: En het wordt ook alleen maar drukker in het zuiden, dus meer water nodig.
Het is ook niet alsof er zo veel meer regen daar valt dan in Perth!

Mmm, ik kijk uit voor die sticker als ik in de buurt ben!

Ja, we moeten een keer afspreken, ooit! (ik beloof niks, van ik ben heel slecht met dingen afspreken, zelfs met goede vrienden!! ha ha!)

Oh, en als jullie vanaf September ooit een builder/carpenter nodig hebben: mijn vader is weer voor zichzelf begonnen ;)
Oh wacht, die is die eerste maanden wel nog bezig met een huis voor een vriendin bouwen, maar goed, vanaf 2007 dan misschien, ha ha!

groetjes

Simone

p.s. wat voor werk zoek jij trouwens?
 
Hier nog iemand die weleens in de Black Cockatoo in Nannup heeft overnacht. Zeer relaxte sfeer inderdaad...En interessante gesprekken gevoerd in the pub met roadworkers and powerline people etc.

En ik heb zo'n sticker met de Nannup Tiger (of ik weet niet meer hoe die heet erop). Dat dier wat zou lijken op de tasmanian tiger en nog voor zou moeten komen.........Spooky daar bij jullie in het bos!

groet, Henriette
 
Back
Top