Zorgverzekering

VinceG

New Member
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over de zorgverzekering. Ik kan er veel over vinden, maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Ik wil het hier even voorleggen. Correct me if i´m wrong please.

Ik ga waarschijnlijk op een 457 binnenkort naar Australie (vic) en ik wil de zorgverzekering goed geregeld hebben.
Nu kom je met een 457 niet in aanmerking voor medicare. Maar wel onder de "reciprocal healthcare agreement"? Mijn partner blijft voorlopig in Nederland, dus dan zou ik meeverzekerd kunnen zijn op de verzekering van mijn partner en daarmee medicare aanvragen in Australie?
Dan is het wel verstandig zoals ik lees om een particuliere verzekering daar erbij te nemen aangezien ik boven een bepaald bedrag zit en dan in aanmerking kom voor de Medicare levy surcharge.

Ik hoor graag of ik het zo goed begrepen heb?!
Alvast dank!
 
De reciprocal healthcare agreement is alleen voor medische noodgevallen en is dus heel beperkt. Zou ik niet op terug willen vallen.

Een aantal hier is het gelukt om een Medicare card te krijgen mbv van hun Nederlandse pas, maar dat is geen officieel beleid.

Bovendien is het verplicht voor de 457 om een priveverzekering af te sluiten, dus zoek gewoon die policy die daar op gericht is.
 
Afgezien dat het verplicht is om een privé verzekering af te sluiten bij een 457 visum, is het ook financieel aantrekkelijk als je boven een bepaald salaris verdient omdat dan die Medicare Levy surcharge vervalt. Je had dat goed begrepen :)
 
Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb een, mijns inziens, goede en betaalbare prive verzekering gevonden bij BUPA die ongeveer op hetzelfde neerkomt als mijn huidige zorgverzekering tegen ongeveer dezelfde prijs per maand.
Dus ik zal daar in ieder geval voor gaan.

Begreep ik het goed dat je wel die Medicare Levy surcharge achteraf moet terugvragen?
 
Volgens mij niet. Volgens mij wordt dat niet ingehouden van je salaris door je werkgever, maar misschien hangt dat ook wel weer van je werkgever af. Dat weet ik niet.
 
Als je niet aan de voorwaarden hebt voldaan moet je inderdaad je Medicare surcharge levy terugbetalen, dit wordt verrekend met je belasting bij aangifte.
 


OFX
Back
Top