Zwemmen en duiken

En terecht!
Als je ziet hoeveel kleine kinderen er ondanks dat evengoed nog verdrinken in de achtertuin :-(
Daar wordt een mens niet vrolijk van.

Bart
Helemaal mee eens Bart.:up:

We kunnen allemaal afgegeven op al die regels en ze overbodig vinden en vergelijkingen trekken enz. Ze zijn soms vervelend en jagen je nog flink op kosten ook. Elk jaar verdrinken er gemiddeld 10 tot 20 kinderen per jaar van 0 t/m 4 jaar in hun zwembad in de achter tuin. In mijn ogen zijn dat er 10 t/m 20 teveel.En dit zijn alleen de numbers van de leeftijd t/m 4 jaar. Waren er niet zoveel regels dan zou dit aantal nog veel hoger zijn. Baby's en toddlers hebben maar 20 seconden nodig om te verdrinken! Misschien veel regels, maar het zal je kind maar zijn die verzuipt in je eigen zwembad.:(
 
Ik vind het wel goed, al was het inderdaad maar voor de rust die je als gastvrouw hebt als er kleine kids langs komen zoals Sacha noemt.
Helaas kennen wij zo'n geval in de vrienden kring.
Mamma aan de telefoon en de hummel wilde helpen met afwassen.
Bord en afwaskwast van het aanrecht gepakt en voorover in de vijver gevallen van 20 cm diep.
Die moeder is er nooit meer bovenop gekomen. :(
 
Slechte zaak. Eigen verantwoordelijkheid en inzicht.

Edit: en daarom zou ik het zelf ook doen. De verplichting is het probleem. Als je geen kinderen hebt en bij bezoek altij oplet, vind ik het pima om geen hek te hebben.
 
Het gaat me niet om het hekje.

Ik heb een mening over regelgeving en een maatschappij die 110% lijkt te gaan voor het verdringen van elk mogelijk risico tegen elke kost en moeite. (again, not specific inzake kinderen, verdrinken etc.) Vandaar ook mijn opmerking over het wasmiddel. (die doet een hoop minder stof opwaaien maar een kind met een maag vol wasmiddel is ook geen pretje)


Maar kom op dames en heren, mijn opmerking over hekjes een bladzijde terug was een grapje over regels en regeltjes. Niet over het maar laten verdrinken van kinderen! Ik hoop dat ik dit nu over heb kunnen brengen.

IK BEN GEEN KINDERHATER

Zo nu weer gezellig doen? :up:
 
Hahaha afterbang.. Ik heb zelf ook geen kinderen, en denk dat er niets ergers is op de wereld dan je kind verliezen, maar snap heel goed wat je bedoelt met die regeltjes!
In Nederland had je laatst ook constant die reclame over een zeepdispenser die zeep geeft zonder het aan te hoeven raken, want er zitten bacterien op.. Dan denk ik, kom op zeg!! Kinderen x een stoeptegel laten likken, goed voor de weerstand. Nu is een verdrinking natuurlijk een compleet andere zaak, maar denk wel dat je je kinderen niet te 'beschermend' op moet voeden omdat ze daar zelf weinig van leren. En op deze manier dwingt de overheid je wel om je kinderen te beschermen. En nogmaals, beschermen tegen de dood is natuurlijk cruciaal, maar ik snap Afterbangs punt wel over regels die je opgedrongen worden.
 
Regels kunnen heeeel krom zijn. Ik MOET een hek om mijn zwembad maar niet om mijn dam!
Ja klopt idd geen reet van. Net als veel speeltuinen met allemaal vijvers in de buurt/pal er naast, waar geen hek om heen staat:confused:
 
Back
Top