Enquete/overzicht migrationbureau's

1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
Ja

2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
Advance Australia (Andrew Emmott) in Perth

3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
Skilled independent

4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld? (bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
Ik voorzag medische complicaties.

5. Wat doet het bureau allemaal?
Ik had zelf mijn RPL al successvol gedaan, (65 punten inc MODL). Uiteindelijk moet je wel zelf de documenten en vertalingen verzamelen etc maar zij vulden het in, waarop alles opgestuurd werd en ik moest tekenen vervolgens kon alles retour. Belangrijk voor mij was dat ze een plan hadden hoe mijn "medisch probleem" aan te pakken, ik had 5 agenten geshortlist maar de meesten konden of durfden het niet aan. Andrew schakelde een medisch consultant in "Martha Baz" die een rapport heeft opgesteld gebaseerd op alle informatie die ik verschaft heb en dat rapport is met de aanvraag meegegaan met positief resultaat.

6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
Ja, zeer tevreden.
 
1) Wij hebben wel een buro ingeschakeld
2) AMS Migration Services in Perth. website www.anglia.com.au
Bill Rose is ons contact persoon, en is aangesloten bij MIA (nummer 021 0113)
3) Skilled State Sponsership
4) Gemakkelijk, kennis van zaken
5) Hebben geholpen van A tot Z. Gaven tijdspad aan. Wij vonden het vooral erg gemakkelijk. 's morgens mailen, eind van de dag of volgende morgen antwoord.

Kosten vielen mee wanneer je het afzet tegen de kosten die in Nederland gerekend werden.

Groeten

Bert & Vera
 
Zijn er mensen die iets kwijt willen over de totale kosten?

Stel dat je met z'n 2en bent.. en je doet het zelf, wat ben je dan kwijt? En als je een bureau inschakeld?

Zelf doen: €1000,- per persoon, laten doen €2000,- per persoon? Gokje?
 
compleet, inclusief alles, laten doen: zo'n slordige 4700 euro voor 2 personen (en een kindje maar dat is zeker niet de grootste kostenpost). Onze agency kostte 2400 euro. Wrsch is alles nu weer een stuk duurder, dit was in 2003.
 
[quote author=Luuk link=topic=196.msg99118#msg99118 date=1189524353]
Zijn er mensen die iets kwijt willen over de totale kosten?

Stel dat je met z'n 2en bent.. en je doet het zelf, wat ben je dan kwijt? En als je een bureau inschakeld?

Zelf doen: €1000,- per persoon, laten doen €2000,- per persoon? Gokje?
[/quote]

Laten doen 2000 perpersoon..... wauw , tot op de cent goed gegokt :up:

Jack :evil:
 
1. Wij hebben een bureau ingeschakeld.
2. Move2australia, zij zitten in Adelaide.
3. Skilled independent.
4. Wij hebben een bureau ingeschakeld omdat zij de weg weten te bewandelen naar een visum en je hoeft niet zelf het wiel
    uit te vinden.
5. Zij geven aan wanneer we wat moeten indienen. RPL schrijven, kijken ze na of geven advies. Dan sturen zij het door naar de ACS.
    Zij zorgen ervoor dat de juiste documenten (kijken of alles klopt) worden doorgestuurd naar de DIAC. We zijn nu nog in het proces
    dat de RPL van mijn man bij de ACS ligt. Verder geven ze ook advies en beantwoorden vragen over wonen en werken in Australie.
6.  Ja wij zijn tot nu toe tevreden wat ze voor ons gedaan hebben.

De kosten zijn voor ons met twee volwassen en een kind van twee, rond de 2800 euro voor het inschakelen van het bureau.
Met de overige kosten zitten wij zo rond de 6200-6400 euro inclusief het bureau, beroeperkenning door de ACS, DIAC, IELTSTEST, Verklaring omtrenthet gedrag, medische keuring, beeidigde vertalingen, Gecertificeerde copieen van documenten, pakket opsturen, pasfoto's.
 
[quote author=Ingriddh link=topic=196.msg99527#msg99527 date=1190028890]
1. Wij hebben een bureau ingeschakeld.
2. Move2australia, zij zitten in Adelaide.
3. Skilled independent.
4. Wij hebben een bureau ingeschakeld omdat zij de weg weten te bewandelen naar een visum en je hoeft niet zelf het wiel
    uit te vinden.
5. Zij geven aan wanneer we wat moeten indienen. RPL schrijven, kijken ze na of geven advies. Dan sturen zij het door naar de ACS.
    Zij zorgen ervoor dat de juiste documenten (kijken of alles klopt) worden doorgestuurd naar de DIAC. We zijn nu nog in het proces
    dat de RPL van mijn man bij de ACS ligt. Verder geven ze ook advies en beantwoorden vragen over wonen en werken in Australie.
6.  Ja wij zijn tot nu toe tevreden wat ze voor ons gedaan hebben.

De kosten zijn voor ons met twee volwassen en een kind van twee, rond de 2800 euro voor het inschakelen van het bureau.
Met de overige kosten zitten wij zo rond de 6200-6400 euro inclusief het bureau, beroeperkenning door de ACS, DIAC, IELTSTEST, Verklaring omtrenthet gedrag, medische keuring, beeidigde vertalingen, Gecertificeerde copieen van documenten, pakket opsturen, pasfoto's.

[/quote]

Zou je wat kosten kunnen specificeren?
 
Hoi Luuk,

Even uit mijn hoofd, de kosten die je maakt.
IELTSTEST rond de 180 euro.
Notaris waren wij rond de 140 euro kwijt.
Vertalingen rond de 400 euro.
Pakket opsturen via TNT was rond de 32 euro.
Beroeperkenning door de ACS rond de 250 euro.
Verklaring omtrent het gedrag rond de 60 euro voor twee personen.
DIAC aanvraag schijnt rond de 1250 euro te liggen.
En dan de kosten van pasfoto's en kopieen maken is verschillend wij waren rond de 50 euro kwijt.
Medische keuring weet niet hoe duur die is, hangt denk ik af van de arts.
 
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
Ja
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
Start2migrate in Adelaide e-mail: info@start2migrate.com.au en geregistreerd bij MARA
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
SIR 495
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
We hebben het eerst zelf geprobeerd maar door alle informatie zagen we door de bomen het bos niet meer. Wij zijn door vrienden in Adelaide in contact gekomen met dit bureau. Zij zijn gevestigd in Adelaide en dus ook dicht bij het vuur!
5. Wat doet het bureau allemaal?
Alle vragen worden direct beantwoord op een correcte wijze. Ze zijn erg betrokken bij jouw emigratie en dat geeft een vertrouwd en fijn gevoel. Alle aanvragen worden snel en correct in behandeling genomen. We hebben zelfs een verjaarsdagkaartje gekregen en dat wil wel zeggen dat zij erg betrokken zijn.
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
Wij zijn erg tevreden over de manier van werken en het voelt ook erg vertrouwd. Wij kunnen ook iedereen aanraden om contact op te nemen met dit bureau. De prijzen zijn ook prima en dat is toch ook heel belangrijk aangezien het allemaal al genoeg geld kost!
 
Ik kom met bureau, IELTS, visumaanvragen, medische keurig, documenten, etc. etc. (alles dus..) op €5200,- uit (huidige koers) voor 2 personen.
 
Hey Luuk,

dat klopt wel ongeveer... wij waren incl alles, iets meer dan € 6000,00 kwijt voor 2 personen.

Dus Bureau, VETASSES, VOG, IELTS, Notaris, Vertalingen, Pasfoto's, geboortecertificaten, Copieen, Medicals, aangetekende poststukken etc...

Succes!

Greetzz Aussiegirl  :up:
 
De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
Ja, van 2005 tot 2006, daarna zelf alles gedaan,

2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?) 
Migration Bureau Amsterdam / Oceana development

3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
136 skilled independent mechnical Engineer

4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
De gewekte indruk dat je hulp nodig bent (kende xpdite nog niet). Een migration bureau zal je zeker niet zeggen dat ook jou situatie heel eenvoudig op de website van australische overheid staat natuurlijk op Xpdite.

5. Wat doet het bureau allemaal? Niets, mijn beroep verkeerd beoordelen, heel veel nutteloze papierdingen creeren en daar heeeeel forse rekeningen voor sturen. Ze downloaden informatie van Immi.Gov en berekenen dat aan jou door. Ze bellen je op, herhalen datgene wat je hebt opgestuurd en sturen daarvoor een rekening. Ik heb te lang de bekende roze bril opgehad. Gelukking heeft mijn vrouw mij een schop gegeven en er een eind aan gemaakt. Ondertussen wel 1500 euro armer.

6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
Nee, absoluut een afrader.
 
1. Bureau ingeschakeld? Ja
2. Welk? Bose Australia (www.boseaustralia.com.au)
3. Welk visum? 136 Skilled Independent
4. Reden voor bureau? Op advies van anderen, bewust gekozen voor Australisch bureau.
5. Wat doet bureau? Volledig de regie in handen, vakkundig advies, vraagbaak.
6. Tevreden? 100%. Erg punctueel, supergoede adviezen, realistisch, snel en scherp in communicatie met Immigration. Absolute aanrader!
 
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
Ja

2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
Buysse Immigrations uit Culemborg, MARA niet nodig (buiten Australie)

3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
Skilled independent

4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld? (bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
Ieder z'n vak. Wanneer ik mijn badkamer wil laten verbouwen, ga ik ook niet zelf zitten prutsen, wil geen geld en tijd verspillen aan iets waar ik geen verstand van heb!

5. Wat doet het bureau allemaal?
Alles. Zonder Buysse was Dirk zijn RPL nooit afgekomen. Ze werken op een fixed price base en dat is ideaal, iedere vraag die je stelt word keurig beantwoord, zijn RPL is geloof ik wel 15 keer nagelopen, aangevuld en er is soms flink mee vertaald. Mijn lieve vent is een echte techneut en geen schrijver. We krijgen keurig alle spullen aangeleverd, hoeven soms alleen maar een handtekening te zetten en kunnen weer verder. Krijgen alles op een presenteerblaadje aangereikt en boven alles: Ze geven garantie!!!! No cure, less pay.

6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
Ja, zeer tevreden. Wij hebben tijdens ons eerste gesprek aangegeven in oktober 2008 in Australie te willen wonen. Daar hebben zij alles aangedaan. Ze hebben een tijdspas voor ons uitgetekend en dit klopt allemaal als een bus. De enige miscalculatie heeft gezeten in de RPL, dat is een zware bevalling geweest, waardoor we nu dus ook 3 maanden achterlopen op het afgegeven schema. De aanvraag is ingediend, was het geld meer dan waard!

Een grote pluim voor Jolanda en Alida van Buysse!
 
Aangezien dit al een vraag is van enkele jaren geleden, wil ik hier alleen maar aan toevoegen dat wij vol lof zijn over het bureau The Immigration Group-Live Downunder. Dezelfde Jennifer Hay, die door enkele al werd benoemd, zit nu defenitief gevestigt in Nijmegen.Dit sinds half 2007. Tijdens het aanvragen van ons visa (skilled independent) veranderde er zoveel in Australie op het gebied van emigratie (nieuw kabinet, verzwaring van de ielts-test o.a.) dat wij heel blij waren dat we niet alleen voor stonden. Verder geven hun heel veel praktische informatie, hebben connecties met o.a. verhuizers, verzekeringen etc omdat hun een Australisch bureau zijn. Je krijgt snel antwoord via de mail, ook telefonisch zonder dat hiervoor kosten worden berekend. Er staat gewoon een vaste prijs voor het regelen van alles. Een echte aanrader!!
 
:up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:

[flash=200,200]http://[flash=200,200][flash=200,200][flash=200,200][/flash][/flash][/flash][/flash]

In Nederland hebben we gebruik gemaakt van Buysse, ze hebben ervoor gezorgd dat we in ieder geval een tijdelijk visum voor Australie hebben gekregen. De "aftersales" was slecht, we hadden vragen over ons visum en die vragen werden gewoon niet beantwoord.

In Adelaide hebben we [flash=200,200]http://[/flash]JUST MIGRATE[flash=200,200][/flash] www.JustMigrate.com.au [flash=200,200][/flash]in de arm genomen voor de aanvraag van ons permanente visum en hier zijn we heel erg over te spreken. Tamara is betrokken en professioneel! Hartstikke bedankt Tamara voor je werk! Ik kan iedereen JUST MIGRATE aanraden!!! Een jong enthousiast buro waar veel tijd word genomen voor je aanvraag.
 
Hey luitjes

Wij hebben 't allemaal zelf gedaan, dat is inderdaad goedkoper maar hou er rekening mee dat je dan heel veel uurtjes zelf zaken moet uitzoeken (daar is dit geweldige forum zeer handig voor!). En vaak weet je dan nog niet helemaal zeker hoe ’t nou precies zit en of er in de nabije toekomst iets zal veranderen en of je daar rekening mee moet houden. Ik kan je vertellen: daar wordt je heel ongeduldig, zenuwachtig, gefrustreerd en moe van.

Met een buro (zoals die van Rob Breumelhof) gaat ’t sneller en heb je meer rust in je hoofd. Een ander voordeel van een buro is dat ze je kunnen helpen met je skills assessment. (mijn RPL duurde 4 maanden, maar dat waren zo’n beetje de zwaarste uit m’n leven  :shock:). Een buro  kan je een tijdpad uitstippelen en ze hebben meer overzicht. Wij hebben bijvoorbeeld te lang gewacht met IELTS, we dachten dat dat zo geregeld zou zijn, maar er was dus een wachtlijst van 4 maanden. We hebben pas IELTS aangevraagd toen mijn skills assesed waren, 4 maanden verloren dus.

Verder viel ’t nogal tegen dat je na je Visum aanvraag 9 maanden moet wachten. Als je dat soort dingen van te voren weet, kun je je er op instellen. Nou zitten wij niet op hete kolen in Ned. maar op een gegeven moment wil je toch wel eens vertrekken, want je moet ook telkens aan iedereen uitleggen waarom je nog niet in het vliegtuig zit.

Dus als je stevig in je schoenen staat, genoeg tijd hebt en echt geld moet/wil besparen, dan zelf doen!
 
Ik heb al zoveel informatie gevonden over mijn visumaanvraag dat ik mij toch afvraag of het noodzakelijk is met een bureau in zee te gaan. Wat kan een bureau je bijbrengen als je zelf al uitgezocht hebt dat er maar één visum voor je past; in ons geval de State Sponsered Investor visa , subclass 165.
Ik heb met een bureau gewerkt in het verleden maar dit was een ramp en we hebben in onderling overleg de samenwerking stopgezet. Kun je geloven dat ik na dieper onderzoek uiteindelijk zelf geen kans maakte om voor die eerste visumaanvraag als "Business Owner" het visum zou kunnen krijgen omdat er over het hoofd werd gezien dat ik nooit met personeel had gewerkt.
Nu, ik heb mits betalen van enkele kleine vergoedingen mijn kansen voor her behalen van de "investor" visa herbekeken met Dhr George Lombard in Australie. deze persoon staat goed aangeschreven in dit forum. Nu, indien wij verder van zijn diensten gebruik willen maken kost ons dat ongeveer een 4000 EUR aan fee, buiten de normale betalingen aan de staat voor het aanvragen van het visum. Heeft iemand ervaring met het behalen van dit type visum en kan u aub vertellen of er onverwachte hinderpalen opdoken waarbij je blij was om toch een agent onder de arm te hebben? Ik kijk uit naar uw mening. Begrijp wel dat we de 4000 EUR voor de begeleiding van Dhr George Lombard willen betalen; maar dan moet het echt een meerwaarde scheppen, en dat is voor mij nog niet duidelijk. Ivan
Ik
 
Hi Ivan,

Ik denk dat je zelf het beste antwoord kunt geven. Als je voor jezelf duidelijk hebt/kunt krijgen welke stappen je precies moet doen, dan is er niet echt een reden om een bureau in te schakelen.
Als dat niet het geval is, of je om wat voor reden dan ook weinig tijd (voor fouten) hebt, dan kan een goed bureau wellicht een uitkomst zijn.

Ik heb zelf gebruik gemaakt van George Lombard voor een skilled migration visum. Ik moest een nogal moeilijk RPL schrijven en vanwege mijn leeftijd moest het in een keer goed gaan. Ik was erg tevreden over zijn hulp, ik was ruim op tijd klaar en zonder opmerkingen is alles geaccepteerd.
Moet wel zeggen dat ik veel minder geld kwijt was, nl AUD 2950. EUR 4000 klinkt wel als heel erg veel ook al is het een ander type visum, weet je zeker dat dat klopt?

Wellicht zou je ook een alternatief kunnen verzinnen, bijv. je doet alle voorbereiding zelf maar laat het een keer controleren voordat je het instuurt.

Succes!
 
Dag mensen,

Wij hebben gekozen voor Move2Australia. Rob en Marijke Breumelhof runnen met Move2Australia een heel goed geoliede machine. Alles is altijd tot in de puntjes verzorgd en georganiseerd. Super professioneel en een prettige samenwerking. Wij wonen in Canada en het tijdsverschil met Australie is (met soms zelfs 14 uur!) geen enkel probleem voor de communicatie. Rob en Marijke onderscheiden zich door hun efficiency, maar vooral ook door hun begrip voor alle fasen van het emigratieproces. Omdat ze zelf ook zijn geemigreerd weten ze waar ze het over hebben en dat maakt een enorm verschil. Voor ons is het emigratieproces halverwege gestopt, ook daarvoor was volop begrip. Rob en Marijke, ga zo door met jullie goede werk!

Marilyn
 
Back
Top