Enquete/overzicht migrationbureau's

Hoi tum
Uuuhhh ?? De klachten gaan over een agent in Amsterdam die ook bij de MARA is aangesloten en om bij de MARA aangesloten te zijn moet je ook gevestigd zijn in Australie. Dus of er moet nog een andere Migration agent in Amsterdam zitten die bij de MARA is ingeschreven of het is deze  MA. Dus toch maar eventjes Warren waarschuwen dat ie allert moet zijn "Better save than sorry""
Maar het feit blijft wel dat het niet uit eige ervaring is maar van horen zeggen. Dus weet nie of het waar is al hoewel Ik wel hele sterke vermoedens heb. Dit omdat ik 2 jaar geleden voor de keuze stond of deze in Amsterdam of die anderen. Heb uiteindelijk voor het meer persoonlijk holands bedrijf gekozen. Dat krijg je als je alleen een karigen webside heb met alleen maar een 06 nummertje en cometaar van we zijn 2 keer per jaar in Nederland alle documenten moet je per mail versturen? Dat hebben ze nu wel verbeterd geloof ik.
groetjes :up:
 
Nee, ik bedoel dat de TIG niet in Amsterdam zit, dus het niet 'dat bureau uit Amsterdam' kan zijn om de babylonische spraakverwarring nog wat groter te maken. TIG (the Immigration Group met Jan en Lance) zitten niet in Nederland.

UHHHH ja, zo zit het dus!!!

Groetjes Miranda :)
 
[quote author=tum link=topic=196.msg16169#msg16169 date=1117098782]
Nee, ik bedoel dat de TIG niet in Amsterdam zit, dus het niet 'dat bureau uit Amsterdam' kan zijn om de babylonische spraakverwarring nog wat groter te maken. TIG (the Immigration Group met Jan en Lance) zitten niet in Nederland.

UHHHH ja, zo zit het dus!!!

Groetjes Miranda :)
[/quote]

Uuuhhh  :wall::wall::wall:
Nog eventjes dat stukkie van warren gelezen maar hoe kom ik er nou in godsnaam bij dat het dat bedrijf in Amsterdam betreft.  Was gisteren weer veels te laat en de wijn weer eens veels te lekker....  :oops: :-D
 
Naar aanleiding van HET buro in Amsterdam: volgens mij zitten er 2.

1. Migration Bureau op de Oranje Nassaulaan, van ene meneer Ralph, hierover worden veel slechte ervaringen over gemeld.

2. The Immigration Group, met Jan friar en ook een kantoor in Londen. Zij hebben dus niet echt een kantoor in Amsterdam, maar komen wel eens per maand geloof ik naar Nederland.

Ikzelf ben bij beide op gesprek geweest en dit waren mijn bevindingen:

1. Erg commercieel, wilde niet echt ingaan op specifieke vragen (want je zal toch maar te wijs worden en besluiten het zelf te doen), vervolgens 150 euro betalen om te kijken of je echt "geschikt"bent en wat het kostenplaatje gaat worden (sinds wanneer moet ik betalen voor een offerte?)

2. Info avond eigen bijdrage 15 euro, veel algemeen gepraat omdat er nog steeds mensen zijn die bijvoorbeeld nog nooit in australie zijn geweest en niet weten welke visa beschikbaar zijn. Voor deze wijsneus dus een beetje achterhaalde info. Maar.......heb me niet ingeschreven, en ondanks dat heeft Jan Friar mij per e-mail ontzettend goed op weg geholpen, oa attent gemaakt op het feit van de 5 bonuspunten voor nederlandse taal en zij heeft uitgezocht  onder welke ASCO code ik de meeste kans maak met mijn specifieke opleiding. Zij heeft ruim de tijd genomen, en dat terwijl ik niet van plan was een buro in te schakelen. Tuurlijk is dat een stukje acquisitie, maar op deze manier krijg je een heel ander gevoel dan bij bovenstaande. Top klantvriendelijkheid en ik ben ze erg dankbaar!

En nu ben ik inmiddels dus toch zo wijs, en mede ook dankzij dit geweldige forum, dat ik heb besloten geen buro in te schakelen en het zelf te doen. Mijn kansen zijn redelijk goed, dus laten we hopen dat het ook allemaal goed komt dan..... :up:

Gr. SAb
 
Succes he Sabien en: leuk he Bear zo'n forum. Fijn dat we hier allemaal [red]humor[/red] hebben, GA ZO DOOR!!!!

Geintje

Groetjes Miranda
 
Wel een aantal klachten zo over het Migration Bureau. Ik heb ook nog steeds het Migration Bureau ingeschakelt en ik moet zeggen dat ze inderdaad pittige rekeningen hebben, dit vermelden ze gelukkig echter wel van te voren, typisch eigenlijk dat ik hier geen commentaar hoor over de wijze van betaling. Ze sturen eens in de 2 of 3 facturen een Payment Form mee waarop je je Credit card nummer kan invullen, je klantnummer enz. enz. enz. en deze dan per post (in deze tijd hebben wij toch geen enveloppen en postzegels meer (sinds e-mail en Internet)) mag versturen naar het bureau in Amsterdam. Echter laatst heb ik eens 2 rekeningen niet betaald en toen geklaagt over deze wijze van betaling.
Dan gaan ze je echter opbellen en mag je je credit card nummer doorgeven (effe eenvoudiger).

Verder valt mij de service best mee. Ook al heb ik ze nooit geprobeerd in Amsterdam op te bellen. Ik schrijf meestal een e-mail naar mijn consultant in Nieuw Zeeland, die dan weer een dag later terugmailt.
Ach, ik ben snel tevreden als ik eenmaal in Australië kom.
 
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?


1. Ja
2. Migration bereau (amsterdam) agent in Nieuw zeeland.
3. Skilled independent (136)
4. complexe aanvraag, geen tijd, dicht bij het vuur, inspringen op wijzigingen.
5. alles  behalve vertalingen en kopien verder geven ze wel aan wat, waar, waneer en hoe iets moet worden aangeleverd.
6. Ja we hebben onze visums, het is wel erg prijzig.



Al onze correspondentie e-mail of telefoon verliep via Nieuw zeeland.
en we zijn zeer te vreden over het resultaat  :)
Ja de kosten zijn wel erg hoog ongeveer 4000 euries.
maar beter 4000 euries en een visum als 2000 euries en geen visum.

:happy:
Groeten Marjol
 
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
Ja

2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
Moving2Australia (http://www.move2australia.com.au/) is geregistreerd bij MARA

3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
STNI

4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
In eerste instantie was onze aanvraag bij TRA afgekeurd, toen de hulp van Move2Australia ingeroepen met een postief resultaat: we vertrekken 12 september naar  australië!!!!!

5. Wat doet het bureau allemaal?
Alles wat nodig is en geeft snelle reactie terug op evt. vragen. Ze zijn echt deskundig en zijn zelf een aantal jaren geleden ook geemigreerd,  dus weten waar ze over praten (en in het Nederlands!!!)

6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
200% !!! Ons visum is inmiddels binnen, 12 sept. gaan we vliegen.....
 
[quote author=anouk28 link=topic=196.msg22396#msg22396 date=1122731963]
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
In eerste instantie was onze aanvraag bij TRA afgekeurd, toen de hulp van Move2Australia ingeroepen met een postief resultaat: we vertrekken 12 september naar  australië!!!!!
[/quote]

Zou je dan eens kunnen vertellen waarop het de eerste keer is misgegaan, en wat Move2Australia heeft gedaan om het de tweede keer wel te laten slagen?
Ben wel benieuwd eigenlijk.
 
Hoi allemaal,

We hebben donderdag een gesprek in A'dam aan de Oranje Nassau laan. Ik ben een beetje geschrokken over de negatieve berichten hierover. Mijn vraag is of ik wel mijn tijd moet steken in dit bedrijf ? Is er ergens een opsomming van diverse migration bedrijven en wie heeft een super ervaring met een dergelijk soort bedrijf. We beginnen eigenlijk net aan de hele poespas.

Hopelijk op wat positief nieuws  :lol:

Groetjes MarZ
 
[quote author=marz link=topic=196.msg25037#msg25037 date=1124779330]
Mijn vraag is of ik wel mijn tijd moet steken in dit bedrijf ? Is er ergens een opsomming van diverse migration bedrijven en wie heeft een super ervaring met een dergelijk soort bedrijf. We beginnen eigenlijk net aan de hele poespas.
[/quote]
Hoi hoi
Er zijn hier een aantal mensen die bij Buysse zitten. Van wat ik weet zijn we allemaal dik te vrede. Maaaarrr!!! ze zijn niet aangesloten bij de MARA en ook hebben ze geen Agents in Australië....Ik heb het idee dat veel mensen zich daarop een beetje blind staren en af schrikt?? :wall:

Persoonlijk heb ik het altijd handig gevonden. Een paar keer was iets niet helemaal duidelijk eventjes een paar mailtjes en je kan dan meestal al heel snel langs komen waar alles tijdens een bakkie koffie wordt doorgenomen. Maar als je perse een Australische wilt hebben dan schijnt TIG goed te zijn ook Rob Breumelhof die hier op het forum zit weet erg veel en schijnt relatief goedkoop te zijn.
Succes met het vinden van de juiste persoon :up:
groetjes Barry
groet
 
Wij hebben ook met het Migratieburo op de OranjeNassaulaan gewerkt (inderdaad: Ralph Gerritsen en Grant Frankcomb). Onze application is dankzij hen zeer vlot verlopen. Ze zijn natuurlijk niet goedkoop, maar dat weet je van tevoren! Wij zijn ze in ieder geval erg dankbaar!
 
[quote author=Simone link=topic=196.msg1299#msg1299 date=1083261791]


De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?

P.S. Als je vindt dat er andere vragen bij moeten of anders kunnen, reageer dan even in het 'dit forum' forum(de link boven) :)
Ik hoop dat het duidelijk is.... :D
[/quote]

1. Ja
2. George Lombard
3. 136 General Skilled visa (eerst een 137/STNI voor SA, maar het is aan de effort van George te danken dat het om 5 voor 12 nog omgezet kon worden)
4. Eerst omdat dit werd aangeraden, 2 omdat ik al 36 ben, 3 omdat ik van nature lui ben  :grin: 4 omdat ik er van hou om alles van de 1e keer goed te doen - en dat is ook gelukt!!! 2 Kilo papier en geen enkel foutje!
5. In principe helpen ze me overal mee, ze hebben ook een lokale ingenieur ingeschakeld om me te helpen met de CDR, CV e.d.
6. Ja, erg. Ik denk dat het zonder bureau heel erg moeilijk was geworden. Nog ver nadat alles betaald was zijn George en collega's persoonlijk betrokken geweest. Het zijn heel prettige mensen die snel en adequaat handelen. Ze zitten er boven op, omdat ze dicht bij het vuur zitten.

Ik was een paar jaar geleden ook al eens bij die club in amsterdam geweest. Het viel me toen op dat ze veel geld vroegen, en dat er allemaal buitenlandse studenten werkten naast 2 snelle nederlanders in pak. Vond het allemaal heel commercieel.
Hier heb ik contact met de eigenaar zelf, en een naaste collega die ook goed op de hoogte is.
 
Hey Marz, HAns en ik hebben ons skilled visa gehaald met behulp van het buro op de Oranje Nassaulaan. Ze zijn niet goedkoop, maar beschikken over een formule waarbij de kosten op voorhand vaststaan en ze dus niet per uur werken. Dan moet je wel iets meer zelf doen maar ze helpen je echt goed. Ik heb absoluut geen klachten en ben zelfs zeker dat het zonder hen niet gelukt zou zijn!

Sara
 
Maar even meeliften in dit Topic;

heeft iemand ervaring met een emigratie-agent of bureau in Brisbane?
Tot nu toe heb ik goede ervaringen gehoord over agenten of bureaus in Adelaid of Perth,
maar nog niets over Brisbane. Kan het ook gemist hebben, natuurlijk  :?

Voor het geval we vastlopen in onze aanvraag voor een Permanent Recidency, dan zou ik graag een adresje in de buurt willen hebben.

Het gaat dan om iemand die ervaring heeft in andere visa-aanvragen dan de werk-, familie en business-visa en verder moet enthousiastme, pro-activiteit en professionaliteit in het profiel voorkomen. kortom, we zoeken iemand die het leuk vindt om wat te puzzelen, denk ik.


groetjes
 
[quote author=Bartman link=topic=196.msg26510#msg26510 date=1125746304]

1. Ja
2. George Lombard
3. STNI voor WA en SA
4.Eerst omdat dit werd aangeraden, 2 omdat ik al 35 ben, 3 omdat het STNI mbt Ingenieur behoorlijk ingewikkeld is, je moet aantonen wat je diploma nu eigenlijk waard is.
5. In principe helpen ze me overal mee, ze hebben nu een lokale ingenieur ingeschakeld om me te helpen met de CDR.
6. Ja, erg. Ik denk dat het zonder bureau heel erg moeilijk was geworden.[/quote]

ff voor de duidelijkheid.....?

- CDR voor ingenieur moet je voor STNI, SIR of skilled independent of overige visa met als basis skill, is dus niet iets speciaals voor STNI......
- STNI kun je aanvragen op basis van skill assessment, helpt het buro met je motivatiebrief ofzo......uiteindelijk is het aan de DIMIA om te beslissen of je in aanmerking komt voor het visum. Ben dus eigenlijk wel benieuwd wat het buro, los van helpen met je skill assessment en visumaanvraag, extra doet om je kansen te vergroten.....?

Gr. Sab
 
1) ja

2)move2australia.com.au

3) skill independent visa
4) de reden : allebei zelfstandige ,dus weinig tijd om op ons gemak alles uit te pluizen .
    en ook om geen domme fouten te maken .Je weet nooit of je een bepaald woord verkeerd intrepreteerd of door gehaast te zijn in het lezen een verkeerde vertaling doet .
Het zijn nederlanders erkend door de MARA ,dus vertaalfouten uitgesloten .Vallen mee in prijs ,zijn geen groot bureau ,dus ben je geen nummer .
5) we zijn juist begonnen met de eerste stap ,dus zal daar later misschien op antwoorden
6) Tot nu toe zeker ,altijd vlugge antwoorden  op mijn vragen .Heb zelfs een verjaardagskaart gekregen ,iets wat ik totaal niet had verwacht .

groeten Katja
 
[quote author=Sabien link=topic=196.msg27484#msg27484 date=1126547177]


ff voor de duidelijkheid.....?

- CDR voor ingenieur moet je voor STNI, SIR of skilled independent of overige visa met als basis skill, is dus niet iets speciaals voor STNI......
- STNI kun je aanvragen op basis van skill assessment, helpt het buro met je motivatiebrief ofzo......uiteindelijk is het aan de DIMIA om te beslissen of je in aanmerking komt voor het visum. Ben dus eigenlijk wel benieuwd wat het buro, los van helpen met je skill assessment en visumaanvraag, extra doet om je kansen te vergroten.....?

Gr. Sab
[/quote]


In principe niks Sabien, je moet het allemaal zelf doen.

Alleen, ik ben heel blij dat ze me de goede richting op sturen. Vooral het schrijven van de CDR vind ik een crime. Je hebt gelijk als je die voor andere visa ook nodig hebt, maar dat maakt het niet gemakkelijker. In mijn geval ligt het allemaal niet zo voor de hand.  De carriere episodes liggen bij mij bijna 8 jaar uit elkaar. En ik heb ook vrij weinig tijd om het allemaal uit te pluizen.

Voor mij is de skills assesment nu even het belangrijkste, de dimia zien we daarna weer wel. 1 ding tegelijk.

Ik heb er in ieder geval het extra geld wel voor over, nu weet ik tenminste dat ik een beetje schrijf wat IEaust wil lezen.

Bart
 
[quote author=Simone link=topic=196.msg1299#msg1299 date=1083261791]


De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?

P.S. Als je vindt dat er andere vragen bij moeten of anders kunnen, reageer dan even in het 'dit forum' forum(de link boven) :)
Ik hoop dat het duidelijk is.... :D
[/quote]

1. ja
2. Buysse Immigration Consultancy
3. permanent resident
4. Complexe materie, tijdgebrek
5. ALLES
6. ZEER tevreden, na 2,5 jaar hebben we vorig jaar ons visum ontvangen.

Hans
 
Ik ben heel benieuwd... ik wil op basis van een skilled visum naar Australië en ben van plan dit via een migration agent te doen. Maar zijn de kosten eigenlijk als je dit zonder een dergelijke agent probeert te doen?? Scheelt dat echt ontzettend veel?
 
Back
Top