Fulltime studeren in Australië

Hoi Luwes,
ik hoop voor je dat dat gaat lukken!
Maaruh, moet je eigenlijk niet bij een Nederlandse onderwijsinstelling ingeschreven staan om studiefinanciering te ontvangen?? Dus dat je zeg maar 3 jaar op jouw nederlandse school doet, en 1 jaar daarvan naar het buitenland gaat.. zoiets?
 
Volgens mij krijg je inderdaad alleen stufi als je bij een nederlandse onderwijsinstelling ingeschreven staat. Die manier om dit toch te behouden en in het buitenland te studeren is via een uitwisseling. Volgens mij hebben een aantal nederlandse hbo's en universiteiten goede contacten met australische uni's.
 
[quote author=Gwen link=topic=9939.msg142336#msg142336 date=1246805625]
Hoi Luwes,
ik hoop voor je dat dat gaat lukken!
Maaruh, moet je eigenlijk niet bij een Nederlandse onderwijsinstelling ingeschreven staan om studiefinanciering te ontvangen?? Dus dat je zeg maar 3 jaar op jouw nederlandse school doet, en 1 jaar daarvan naar het buitenland gaat.. zoiets?
[/quote]

Van de IBG website:
Volledige studie aan hbo of universiteit
Je hebt recht op studiefinanciering als je een voltijdse hbo- of universitaire studie volgt in het buitenland en deze studie van dezelfde kwaliteit is als de vergelijkbare opleiding in Nederland. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden als voor studiefinanciering in Nederland, maar ook een aantal aanvullende voorwaarden.
 
Hallo allemaal, ik heb nog even een vraag met betrekking tot de vliegtickets.
Stel dat ik 2 jaar ga studeren in Australie, moet ik dan binnen die 2 jaar een aantal keer terug naar Nederland? Open tickets zijn geloof ik maar een jaar geldig, een andere optie kan ik me zo niet bedenken. Drie keer een retourvlucht is best prijzig :p
 
Joh dat is een goede vraag! Ik heb geen idee.
Misschien zou in zo'n geval wel een enkeltje mogen, om drie jaar later weer een enkeltje terug te boeken.
Ik zou je vraag een neerleggen bij de immigratiedienst.
Groetjes
 
Dat wilt nu net lukken dat ik je vraag lees want ik heb mezelf gisteren hetzelfde afgevraagd. Hehe.
Ik ga ook 2 jaar studeren met een 573 visa (weet wel niet of je ook op dit visa zoekt te gaan) en ik heb het nog even opgezocht op de site van de Government en vond dit terug:

You must declare on your application that you have enough money to pay for travel, tuition and living expenses for yourself, your partner and your dependent children for the duration of your stay in Australia. You must also have enough money to support your partner and dependent children, even if they do not travel with you to Australia.

The table below outlines the amounts in Australian dollars (AUD) that you need access to. These amounts are the minimum required for this visa. They do not necessarily represent the cost of living in Australia.

Travel: Return air fare to Australia
Tuition: Course fees
Living: AUD12 000 per year


Ik denk dat je moet kunnen voorleggen dat je genoeg geld hebt om tegen dan je ticket te betalen maar ben er ook niet zeker van, hoor.
Misschien zijn er nog mensen die er wat meer ervaring mee hebben.
Lijkt me toch wel gekkenwerk als je inderdaad na een jaartje weer even op en af moet reizen.
 
Hier ben ik weer even.
Om zeker te zijn, heb ik de vraag even voorgelegd aan Kilroy Education.
Dit kreeg ik vandaag als antwoord:

Beste Ann,

Als je op een studentenvisum naar Australie gaat dat langer dan een jaar geldig is, is het geen probleem om op een enkele reis het land binnen te komen! Je hoeft zelfs niet te bewijzen dat je over voldoende geld beschikt om een ticket naar huis te kopen.

Best regards/Met vriendelijke groet,
 
[quote author=Anneke79 link=topic=9939.msg145188#msg145188 date=1250249768]
Hier ben ik weer even.
Om zeker te zijn, heb ik de vraag even voorgelegd aan Kilroy Education.
Dit kreeg ik vandaag als antwoord:

Beste Ann,

Als je op een studentenvisum naar Australie gaat dat langer dan een jaar geldig is, is het geen probleem om op een enkele reis het land binnen te komen! Je hoeft zelfs niet te bewijzen dat je over voldoende geld beschikt om een ticket naar huis te kopen.

Best regards/Met vriendelijke groet,



[/quote]

Bedankt :) Hopelijk klopt deze informatie.
 
[quote author=Anneke79 link=topic=9939.msg145112#msg145112 date=1250162035]
Dat wilt nu net lukken dat ik je vraag lees want ik heb mezelf gisteren hetzelfde afgevraagd. Hehe.
Ik ga ook 2 jaar studeren met een 573 visa (weet wel niet of je ook op dit visa zoekt te gaan) en ik heb het nog even opgezocht op de site van de Government en vond dit terug:

You must declare on your application that you have enough money to pay for travel, tuition and living expenses for yourself, your partner and your dependent children for the duration of your stay in Australia. You must also have enough money to support your partner and dependent children, even if they do not travel with you to Australia.

The table below outlines the amounts in Australian dollars (AUD) that you need access to. These amounts are the minimum required for this visa. They do not necessarily represent the cost of living in Australia.

Travel: Return air fare to Australia
Tuition: Course fees
Living: AUD12 000 per year


Ik denk dat je moet kunnen voorleggen dat je genoeg geld hebt om tegen dan je ticket te betalen maar ben er ook niet zeker van, hoor.
Misschien zijn er nog mensen die er wat meer ervaring mee hebben.
Lijkt me toch wel gekkenwerk als je inderdaad na een jaartje weer even op en af moet reizen.

[/quote]

Hmm ik heb 'redelijk' wat opgespaard in het laatste jaar, maar aan zulke bedragen kom ik toch niet.
Dan zou ik moeten hebben:
2/3x 12.000
Studie kosten zijn ook iets van 10/12.000 per jaar.
Overige kosten 2000 (vlucht, medicals enz enz)

50.000 AUD oid, dat heb ik zo niet over :x
 
Ja, ik weet het. Studeren Down Under kost een hele hoop geld. :-(
Moet eerlijk bekennen dat ik wel wat hulp krijg want met mijn spaarcentjes alleen kom ik ook niet toe, hoor.
Dan had ik nog wel enkele jaartjes mogen sparen.
 
[quote author=Anneke79 link=topic=9939.msg145459#msg145459 date=1250780474]
Ja, ik weet het. Studeren Down Under kost een hele hoop geld. :-(
Moet eerlijk bekennen dat ik wel wat hulp krijg want met mijn spaarcentjes alleen kom ik ook niet toe, hoor.
Dan had ik nog wel enkele jaartjes mogen sparen.
[/quote]

Hmm ik moet het wel met m'n spaargeld doen, en eventueel wat hulp van IBG. Als dat een mogelijkheid is. Verder ben ik van plan om daar te gaan werken zoveel het kan, al kan ik daar niet van uit gaan.
 
Heb laatst nogmaals contact opgenomen met IBG, nu kreeg ik echter een heel antwoord terug:

De prestatiebeurs voor het mbo is ingevoerd op 1 augustus 2005. Omdat jij op 1
augustus 2002 bent gestart met een mbo-opleiding, val je nog onder de oude
regeling. Als je opnieuw met een mbo-opleiding begint, ontvang je de
studiefinanciering als gift.
Ga je een opleiding in het hoger onderwijs doen, dan krijg je wel een
prestatiebeurs. Je hebt dan recht op 4 jaar prestatiebeurs en 3 jaar lenen.
Voor opleidingen in het buitenland kun je onder voorwaarden studiefinanciering
krijgen. Als je aangeeft welke opleiding je wilt gaan doen, kunnen we voor je
nakijken of de opleiding recht geeft op studiefinanciering.

Met vriendelijke groet,
www.ib-groep.nl
Hoop dat dit klopt, ga er echter niet van uit.
 
Hallo allemaal. Het is een tijdje geleden dat ik op dit forum heb gekeken. Ben echter nog steeds bezig om alles te regelen. Het plan was in eerste instantie om in Februari 2010 te gaan beginnen. Dit ga ik niet meer redden, maar dat had ik al een beetje verwacht. Nu is m'n doel Juli. Heb ondertussen grotendeels alles weten te regelen naar mijn mening, het enige waar ik nog op wacht is een reactie van de IB-Groep. Tevens moet ik ook nog m'n visum aanvragen, iets wat ik in de komende weken ga doen.

In oktober heb ik een aanvraag formulier opgestuurd voor studie financiering in het buitenland, dit zou volgens hen 2 maanden in behandeling zijn. We zijn ondertussen al weer een stukje verder, maar ik heb nog steeds niets te horen gekregen. Zelf heb ik al een aantal keren naar de IBG gebeld, maar veel wijzer word je hier helaas niet van. M'n aanvraag is in behandeling, and that's it.

Gelukkig m'n IELTS test wel in 1x gehaald, zonder ook maar een enkele voorbereiding, dus da's wel weer een meevaller :)

Mocht ik geen studie financiering kunnen ontvangen, dan zal ik m'n studie iets inkorten, eventueel wat bijlenen mocht het nodig zijn.

Hopelijk krijg ik alles voor mekaar.
Moet nog even snel onderzoeken welke van deze 2 ik moet aanvragen, aangezien ik eerst voor een advanced diploma ga. En hierna wil ik, mocht m'n financiele situatie het toestaan, verder gaan voor de associate degree. Dit maakt het weer een lastige keuze, omdat ze binnen verschillende visums vallen.
http://www.immi.gov.au/students/students/572-1/
http://www.immi.gov.au/students/students/573-1/

Is er verder nog iets waar ik aan moet denken bij m'n aanvraag?
Alvast bedankt,
Luwes.
 
Eerst en vooral proficiat voor het behalen van je IELTS-test. :up:

Als je eerst voor de advanced diploma wilt gaan, dien je de 152 aan te vragen. Als je wilt verder gaan, kan je de 153 nadien aanvragen.
Heb je ook al een school gevonden waar je kan gaan? Je moet nl. eerst een CoE hebben vooraleer je een visum kan aanvragen. Het visum kan je ook pas aanvragen in maart als je in juli wilt starten. Dat kan maar ten vroegste 124 dagen voordat de opleiding start, tenzij je het via post zou doen.

To apply for your first student visa or to renew your current student visa:
you can apply online, by post or in person
Note: You cannot apply online more than 124 days (4 months) before your course starts.
 
Heb al een school gevonden, waar ik me ook al voor aangemeld heb. Ik heb een Letter of Offer teruggekregen die ik nog terug moet sturen samen met m'n vertaalde diploma's, ielts test enz. Waar staat CoE ook alweer voor, de term komt me zeer bekend voor namelijk :p

Jij hebt het trouwens over 152/153. Deze kan ik nergens terugvinden? Ik kwam namelijk op de 572/573? :p

[edit]
weet het al weer: confirmation of enrolment als ik het goed heb. Daar word aan gewerkt momenteel.
 
Ah, ok dat zou betekenen dat ik wel 2x een visum moet aanvragen dus. Naja daar komen we ook wel weer overheen I guess. Maargoed orientation van de opleiding is dus halverwege Juli, graag zou ik er een maandje van tevoren al heen gaan om me wat te oriënteren in Perth zelf. M'n vliegreis en onderdak moet ik nog regelen. Ik ben van plan om eerst ongeveer 6 maanden 'home stay' te gaan doen, zo leer ik gelijk wat van de cultuur daar.

Momenteel heb ik een vlucht gevonden via http://www.opodo.co.uk:
Singapore Airlines £ 631.70 GBP
Volgens mij is dat een redelijk aanbod, ervan uitgaande dat ik met een enkele reis toe kan. Ik moet nog even uitzoeken of dit 'all inclusive' is of niet.
Tips voor goedkope vluchten zijn ook welkom.
 
Ah, ok dat zou betekenen dat ik wel 2x een visum moet aanvragen dus.

Pas hier wel mee op. Als jij een visum aanvraagt, en je krijgt hem toegekend, en je vraagt vervolgens nog een visum aan, dan vervalt het 1e visum.
 
Ja, dat klopt inderdaad dat dan het 1ste visum vervalt maar ik denk niet dat het een probleem is om eerst een visum aan te vragen voor de advanced diploma, deze studie doen en tegen dat de studie ten einde loopt het volgende visum aanvragen. Denk wel dat dit moet kunnen aangezien volgende link wel op de DIAC-site staat:
http://www.immi.gov.au/students/students/extending_your_stay/

En anders kan je voor de zekerheid altijd eens met hun contact opnemen. :smile:
 
De Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) vraagt eerst een externe organisatie om advies omtrent de kwaliteit en het niveau van de buitenlandse opleiding. Het moet hoger onderwijs zijn dat vergelijkbaar is met een Nederlandse bachelor- of masteropleiding of een combinatie daarvan. Deze externe organisatie reageert binnen 8 weken.
Nadat het advies van de externe organisatie binnen is, moet DUO zelf nog administratieve handelingen voor jouw aanvraag uitvoeren. Door deze administratieve handelingen van DUO wordt de berichtgeving helaas vertraagd.

Wij hebben antwoord van de externe organisatie en de studie welke jij wilt gaan doen geeft recht op studiefinanciering, je ontvangt hiervan binnen twee weken een Bericht.

Mocht je later willen beginnen met deze opleiding, dan moet je dit schriftelijk aan ons doorgegeven.

Je kunt hiervoor een brief schrijven, voorzien van je correspondentienummer. Leg in de brief kort uit waar het om gaat. Je ontvangt dan opnieuw een Bericht van ons.

Met vriendelijke groet,
J. Verkaaik
Medewerkster Klantenservice
Dienst Uitvoering Onderwijs
http://www.ocwduo.nl

Dit bericht kreeg ik vandaag, klinkt positief.. Wacht het nog wel even af voordat ik er vanuit ga. Studiefinanciering zou een hele uitkomst zijn, scheelt weer wat in de kosten.

Had trouwens ook immigratie gemailed over een enkele ticket, hierop kreeg ik dit bericht terug:
Dear Client,

Thank you for your interest in Australia.

If you enter Australia on a one way ticket you may be asked by Australian Immigration authorities on arrival at the airport as to what your plans are for
departing Australia. You would need to explain your intentions to the officer and the officer needs to be satisfied that you do not intend to stay beyond the period which your visa allows. While not a mandatory requirement, you may wish to carry a copy of your bank statement to demonstrate you have
sufficient funds to purchase an airline ticket out of Australia.


We hope this information has been of assistance.

Ik wil eigenlijk zeker weten of ik met een enkele reis naar Australië kan. Weer zo'n antwoord waarvan ik niet echt zeker word jammer genoeg. Zou graag zsm m'n ticket willen regelen. Al wijst alles wel in de richting dat het mogelijk is, aangezien Anneke ook een reactie had gekregen van Kilroy Education, toch zou ik er graag zeker van zijn.

Denk dat ik er maar vanuit moet gaan.

Wat is trouwens een goede betrouwbare luchtvaartmaatschappij/ticket service?
Momenteel ben ik namelijk dezelfde vlucht op een aantal verschillende websites tegen gekomen, tegen verschillende prijzen.
De goedkoopste is (verassend genoeg) de prijs op www.singaporeair.com (enkele reis EUR 681.34 incl 'Airport/Government Taxes' en 'Carrier Surcharges' - hier zullen echter nog wel extra kosten bijkomen).
 
Back
Top