Fulltime studeren in Australië

Ik had nog even een vraagje. Ik wil namelijk binnenkort m'n vlucht boeken. Echter ik kan kiezen uit een aantal opties. Er zit namelijk nogal wat verschil in, wanneer je moet overstappen in Singapore. Je kan namelijk kiezen om 3,5 uur/12,5uur tussen de vluchten te hebben, wat is verstandig? Ik neem aan dat je met 3,5 uur gewoon genoeg tijd hebt, en dat het gewoon een aansluitende vlucht is.. waarmee ze je baggage gewoon automatisch overzetten?
 
Ik had nog even een vraagje. Ik wil namelijk binnenkort m'n vlucht boeken. Echter ik kan kiezen uit een aantal opties. Er zit namelijk nogal wat verschil in, wanneer je moet overstappen in Singapore. Je kan namelijk kiezen om 3,5 uur/12,5uur tussen de vluchten te hebben, wat is verstandig? Ik neem aan dat je met 3,5 uur gewoon genoeg tijd hebt, en dat het gewoon een aansluitende vlucht is.. waarmee ze je baggage gewoon automatisch overzetten?
Ja hoor geen probleem.
En 3.5 uur is genoeg om de benen even te strekken, vissies te kijken en een lekker bakkie koffie te doen.
Bijkomend voordeel is dat je met een tussenstop van 3.5 uur, op een beetje normale tijd in OZ aankomt.
Even volhouden tot een "normale" bedtijd en meteen een het ritme proberen te komen.

Bart
 
3,5 uur is zat om de benen even te strekken en langs de winkels te snuffelen, een bakkie nemen, iets te eten vind ik iets minder, maar normaal toch niet zo hongerig als ik vlieg.
Met kinderen kan ik me voorstellen dat je de langere overstap en een kamer huurt om een tukje te doen. de trip is nogal lang.
Je bagage wordt gewoon doorgestuurd op beide vluchten dus dat is geen probleem .
Zag net dat Uitgeest me voor was, Mooi he die Koi

groetjes Johan
 
3.5uur is echt zat. Toen ik op vakantie ging naar Sydney had ik via Hong Kong 1.5uur overstap tijd. In augustus (via Singapore) heb ik een whopping 50minuten :p. Lekker snel door naar Sydney.
 
Hmm ik heb dus "Overseas Student Health Cover" afgesloten, omdat dit een vereiste was voor m'n visum aanvraag. Dit is voor de complete duur van m'n studie. Nu word mij echter gemeld door m'n Nederlandse zorgverzekeraar dat ik gewoon m'n basis verzekering hier in Nederland moet houden. Terwijl ik 2 jaar niet in Nederland zal komen, moet ik dus gewoon die 2 jaar door blijven betalen voor een dienst waar ik geen gebruik van zal maken?

Ben ik de enige die dit een beetje vreemd vind?
 
Waarschijnlijk maak je er wel gebruik van. Ik weet het niet zeker maar die "Overseas Student Health Cover" kan een aanvulling zijn op je standaard basis verzekering.
Ik zou zeggen zoek dat even uit. Als dit namelijk NIET het geval is en de "Overseas Student Health Cover" is een op zichzelf staande verzekering dan moet je even gaan praten met je verzekeringsmaatschappij want dat is dan natuurlijk kolder.
 
Klopt het dus ook dat ik niks tastbaars mee hoef te nemen om aan te tonen dat ik m'n visum heb. Dit is gelinkt aan m'n paspoort? :eek:
 
Ik weet niet hoe het zit met studentenvisums.. je zou even moeten checken bij de ambassade. 10 jaar geleden moest ik wel mijn paspoort op sturen (toen nog naar Den Haag). Dat was toendertijd (mss nu nog steeds wel) een 560.

Bij een WHV heb je verder niks nodig (alhoewel het printen van de grant letter wel sterk aan te raden is)
 
Back
Top