Fulltime studeren in Australië

While not a mandatory requirement, you may wish to carry a copy of your bank statement to demonstrate you have sufficient funds to purchase an airline ticket out of Australia.
sufficient funds is zeker belangrijk!
 
Mja dat aantonen kan ook lastig zijn. Tis maar net wat hun als 'genoeg' zien. Aangezien ik er voor 2/2,5 jaar wil blijven. Ik zal straks ongeveer 12.000 euro op m'n bankrekening hebben staan. Ik zal ook nog aan kunnen tonen dat ik studiefinanciering (plus lening eventueel) krijg, mocht dit inderdaad doorgaan. Verder ben ik dus van plan om daar werk te zoeken. Zou helemaal wat zijn als ik teruggestuurd word, wanneer ik daar al aangekomen ben :p
 
Die sufficient funds zullen wel een verwijzing zijn naar de financiële vereisten op de DIAC.
Een paar berichtjes eerder plaatste ik die ook al. Was toen trouwens 12000AUD per jaar for living costs en is ondertussen al omhoog naar 18000AUD. Nog maar gezwegen dan over de opleidingskosten en de prijs voor een return-ticket. :wink:

http://www.immi.gov.au/students/students/573-1/financial.htm
 
Ik nog eens. :smile:

Vond een website waar ook de vraag op staat ivm die one-way-ticket.
Het is maar een kort antwoord maar 't is iets, he.
http://www.studyingaustralia.com/student-visa-faq.html

Lijkt me trouwens een heel interessante site waar nog veel info op staat.
Ga hem ook alvast eens uitpluizen. :p
 
Die sufficient funds zullen wel een verwijzing zijn naar de financiële vereisten op de DIAC.
Een paar berichtjes eerder plaatste ik die ook al. Was toen trouwens 12000AUD per jaar for living costs en is ondertussen al omhoog naar 18000AUD. Nog maar gezwegen dan over de opleidingskosten en de prijs voor een return-ticket. :wink:

http://www.immi.gov.au/students/students/573-1/financial.htm

Pfff naja 18000 x 2 jaar + 36000 = 72000 AUD. Dat gaat nog moeilijk worden, aangezien ze er waarschijnlijk niet uit gaan van het werk dat je in Australië mag verrichten (20 uur per week). Ik begin al weer twijfels te krijgen of ik dit ooit voor mekaar ga krijgen.

Eerst maar eens afwachten op bericht van IBG/DUO.

Zal wel weer alle financien bij langs gaan, hopelijk zijn ze hier niet al te streng op :p

De euro is in vergelijking met de AUD dus ook redelijk omlaag gegaan.
 
Heb ondertussen (afgelopen zaterdag) bericht gekregen van IBG/DUO.
Hierin werd me vermeld dat ik recht heb op studiefinanciering, al moeten er nog een aantal details veranderd worden. Zo staat m'n woonsituatie momenteel nog op 'inwonend' en is m'n basisbeurs dus aan de lage kant. Ik weet niet hoe ze dit fout hebben gedaan, maar m'n brief is alweer de deur uit.

Het lijkt er dus wel op dat het allemaal gaat lukken, al wil ik niet al te positief zijn nog :p Er zijn nog altijd veel dingen te regelen, waaronder voornamelijk m'n visum. Al verwacht ik daarbij geen grote problemen.

Nu moet ik het ook nog voor mekaar krijgen om een dak boven m'n hoofd te vinden, al dacht ik eerst aan 'home stay accomodation'. Dit kan vanuit 'school' geregeld worden, en dan kan ik even rustig rondkijken. Ik ben van plan om een maand voor aanvang van de studie naar Perth te gaan (wat volgens mijn weten mag met een studentenvisum, al mag je dan nog niet werken). Dan kan ik misschien wel alvast ook rond gaan kijken voor een baantje die ik toch zeker ook nodig zal hebben.

Tis nog 5 maanden weg, maar de tijd zal snel voorbij gaan ben ik bang!

[edit]
Vraag me ook af of de kans groot is dat ik een medical examination moet doen? De kans is geloof ik wel aanwezig, maar is deze kans groot?
 
heb dat collegecrediet wel aangevraagd via DigiD, kan momenteel niks meer veranderen omdat dit eerst verwerkt moet zijn. Maar ik neem aan dat wanneer ik m'n woonsituatie verander van thuiswonend naar uitwonend, m'n basis beurs niet meteen omhoog gaat. Zoveel vertrouwen heb ik niet in dat systeem :D Er is al vaker wat mis gegaan tussen mij en de IBG dus ik neem het zekere voor het onzekere.
 
Vraag me ook af of de kans groot is dat ik een medical examination moet doen? De kans is geloof ik wel aanwezig, maar is deze kans groot?

Goed nieuws dat je in aanmerking komt voor die studiefinanciering. Weer een last van je schouders. :up:

Om even op die medicals terug te komen... toen ik mijn CoE ontving van de universiteit, zei Kilroy me dat een medical niet moet tenzij je in de laatste 5 jaar gedurende 3 maanden in een risicoland hebt verbleven. Ik heb diezelfde vraag ook gesteld aan DIAC en zij bevestigde dit maar het hangt natuurlijk ook wel af van de opleiding die je volgt. Verpleegsters bijvoorbeeld zijn dit wel verplicht. Weet ook nog niet zeker of ik dit moet gaan doen maar ze zeiden me gewoon het visum aan te vragen en als een medical toch moest nodig zijn, verwittigen ze me.
 
Maar ik neem aan dat wanneer ik m'n woonsituatie verander van thuiswonend naar uitwonend, m'n basis beurs niet meteen omhoog gaat. Zoveel vertrouwen heb ik niet in dat systeem :D

Volgens mij is dit toch wel hoor.. Elke keer als ik iets verander met DigiD krijg ik automatisch een brief met de nieuwe situatie. Maar ik begrijp dat je het zekere voor het onzekere wil nemen. Weet alleen niet of op papier zekerder is
cheesy.gif



 
Volgens mij is dit toch wel hoor.. Elke keer als ik iets verander met DigiD krijg ik automatisch een brief met de nieuwe situatie. Maar ik begrijp dat je het zekere voor het onzekere wil nemen. Weet alleen niet of op papier zekerder is
cheesy.gif

Dat betwijfel ik ook.. IBG (sorry DUO) kennende duurt dat nog veel langer (als ze uberhaupt je brief krijgen..). Ik zou nog eerder gaan bellen als je DigiD niet vertrouwt.
 
Bellen werkt ook nooit. Je krijgt gewoon een telefoniste aan de lijn die nergens vanaf weet. Heb al zo vaak gebeld maar veel wijzer word je er vaak niet van. Ook moet je altijd alles regelen volgens wijzigings formulieren. Maargoed DigiD wijzigingen worden verwerkt na het weekend, dus misschien zet ik m'n woonsituatie dan zelf ook wel op uitwonend. Wanneer ik bericht heb gekregen dat m'n vorige wijziging verwerkt is.

Ik moest volgens een medewerker van Duo via een brief laten weten dat ik aan m'n studie begin in juli ipv februari. Daarom leek mij het slim om gelijk de situatie maar uit te leggen, en de andere verzoeken erbij in te omschrijven. Maargoed wacht het wel heel eventjes af. Kan m'n visum toch nog niet aanvragen.
 
Hallo allemaal,
nog even snel een vraagje.
Aangezien ik op een studenten visum naar Australie wil, zal ik 'Overseas Student Health Cover (OSHC)' moeten regelen. Kan ik er dan van uitgaan dat ik m'n ziekenfonds hier in Nederland kan annuleren, of moet dat toch doorgezet worden ? :x
 
Hallo allemaal,
nog even snel een vraagje.
Aangezien ik op een studenten visum naar Australie wil, zal ik 'Overseas Student Health Cover (OSHC)' moeten regelen. Kan ik er dan van uitgaan dat ik m'n ziekenfonds hier in Nederland kan annuleren, of moet dat toch doorgezet worden ? :x
niemand?
 
Als je geen beurs kan krijgen van de Ib-groep kun je volgens mij nog wel een lening krijgen met wat lossere voorwaarden (terugbetalen hoeft pas als je genoeg verdient, minder rente). Daar kun je al gauw je studie mee betalen, als de euro d'r niet al te slecht voor staat...
 
Volgens mij kun je je Nederlandse verzekering niet aanhouden als je niet in Nederland woont.

Neem hiervoor even contact op met je verzekeringsmaatschappij.
Het is namelijk ook afhankelijk of je wel of niet gaat werken/stage gaat lopen en voor hoelang en ook of je geld verdiend etc.
Als je een goede expat verzekering zoekt moet je eens kijken bij de JoHo expat verzekeringen. Ik heb (binnenkort) de Goudse expat verzekering: Klik hier...
Deze kost ongeveer 1600 - 1700 euro (p/j). Wat in vergelijking met de nederlandse verzekering wel mee valt.
 
Klopt het dat ik m'n studenten visum niet eens hoef op te halen in Berlijn? Ik heb net namelijk m'n aanvraag verstuurd, en er staat nu al:
Person 1
Date of birth: 23 June 1986
Passport No: M'n nummer
09/05/2010
Applicant approved

Applicant approved - you may now travel to Australia.

The visa terms and conditions, attached to this approval, can be accessed from the Application Status Page by selecting the Applicant Approved link.

I am pleased to advise that you have successfully been assessed against OFFSHORE Higher Ed Sctr (Web) (TU 573) and your electronic application for a Student (Temporary)(Class TU) visa has been approved.


Kan dit kloppen, dacht dat er wel wat meer tijd over heen zou gaan. Dit is letterlijk zo'n 10 minuten na m'n aanvraag.
Vind het ook vreemd dat ik verder geen email heb gekregen met iets hierover.
 
Back
Top