HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Op één of andere manier vind ik franse hip hop altijd wel lekker klinken. Komt vast oom dat ik er echt helemaal niets van versta ;)
Hey fijn dat je stromae leuk vindt maar het is Belgische hiphop en daarmee wil ik even lekker vaderlandslievend doen ! Geen idee of ze goede muziek hebben downunder, dat zal even wennen worden ! Indien vertaling gewenst laat maar weten !
 
Weekend met muziek:

Gister de Aussie Swing Dance championships, maar tussendoor even snel naar mijn favotiete baardmans Josh Pyke @Cornerhotel.
Na 10 jaar genieten van zijn muziek eindelijk live, en het was awesome :)

Deze mag er trouwens ook zijn. Dustin Tebbutt - The Breach Beetje Bon Iver Rip off, maar wel heel mooi.

De Vance Joy (Riptide) van maanden geleden is inmiddels een echte hit. Hoe ik dat weet? Mijn brugklasmeisjes zingen het voortdurend...

@alieNL Lekker nummer en veel mooie dans ook!
@afterbang Ja, de volgende keer kom ik zeker langs :) Zeker geen opa fratsen hoor. Maar ik heb altijd de filosofie: stad of prachtige natuur: als je maar commit! Dus of in het drukke centrum van Melbs, of een huisje ergens aan het strand of in het bos: ook geweldig. Maar de buitenwijken die ik zag toen ik van Melbourne naar Canberra reed, zo aan de rand van Melbourne naast de snelweg (deed me denken aan NL'se vinexwijken) zijn net niks; geen gemak van de stad en ook niet echt in de natuur. Die zijn dus depressie inducerend op zijn minst. Qua Canberra weet ik eigenlijk niet echt wat die stad te bieden heeft op het gebied van cultuur. Maar het is fijn dat iedereen andere wensen heeft. Saaie boel anders!
 
Last edited:
Hey fijn dat je stromae leuk vindt maar het is Belgische hiphop en daarmee wil ik even lekker vaderlandslievend doen ! Geen idee of ze goede muziek hebben downunder, dat zal even wennen worden ! Indien vertaling gewenst laat maar weten !
I know ;) maar Wallonie is toch weer wat anders dan Vlaanderen voor mij. Vlaams versta ik meestel. Frans niet ;)

Maar je hebt gelijk ik had moeten zeggen: Franstalige...

Maar nee vertalen; dan is juiste het exotische er af ;)
 
Weekend met muziek:

Gister de Aussie Swing Dance championships, maar tussendoor even snel naar mijn favotiete baardmans Josh Pyke @Cornerhotel.
Na 10 jaar genieten van zijn muziek eindelijk live, en het was awesome :)


Mocht je Josh Pyke leuk vinden, mijn australische boy Nick Balcombe (hij support Josh pyke soms) en (waar ik afgelopen week mee ons partner visum aanvraag naar Berlijn heb ingediend :)) Gaat touren in november door Australië... misschien vind je het ook leuk :) www.nickbalcombe.com
 
Nog nooit gehad dat gevraagd wordt of ik zeker weet of ik een post wil liken:confused:
Maar dat wilde ik dus wel :) Leuk, ben jaloers!!
 
En afgelopen vrijdag is het terrorisme level verhoogd...

"... Australia has raised its security level from "No worries" to "She'll be alright, Mate."

Two more escalation levels remain: "Crikey! I think we'll need to cancel the barbie this weekend!" and "The barbie is cancelled."

So far no situation has ever warranted use of the last final escalation level..."

-- John Cleese --
 
Zo.... door het vochtige herfst weer (o nee, het is officieel nog zomer hier :eek: ) groeien de paddestoelen tegen de klippen op in mijn tuin.
En ja, daarbij hebben we natuurlijk een bijpassend liedje ;) Beetje Joy Division, beetje The Doors enz...

The Black Angels - Manipulation (hint to all the Pollies...)

Live in Sydney

 
Deze vrijdag = koffer pakken voor 3 weken NL. Eens kijken hoe ik het als toerist in eigen land doe. Heb er superveel zin in (familie! vrienden! patat met! etc) maar verwacht dat ik mijn emigratiekeus bevestigd zie.
 
@Sabz: kom je dan ook naar de borrel in Wijk aan zee op (waarschijnlijk) 29 september? Zie thread. Hebben we ook een 'ervaringsdeskundige' in ons midden?
 
@Sabz: kom je dan ook naar de borrel in Wijk aan zee op (waarschijnlijk) 29 september? Zie thread. Hebben we ook een 'ervaringsdeskundige' in ons midden?
Bedankt voor t aanbod. Maar dan ben ik in Grunn aan het nakateren van een verjaardagsfeestje! Veel plezier aldaar.

@bart: vast, maar de mooie grachten van Amsterdam leveren dan weer een puntje voor NL op (geldt ook voor de gesneden roerbakmixen van de Appie en fietsen zonder helm)
 
Zo, en dan is het plots weer vrijdag!

Gisteravond; Supertof, heb je zomaar Sacha & Dirk + kids over de vloer. Het ene jaar zit je lekker bij ze in Perth. Het andere jaar staan ze bij jou in NL voor de deur.
Heel gezellig, lekker beetje bijkletsen over van alles en nog wat (en dus niet alleen OZ :) ) Wat jammer dat we straks weer 16000 km uit elkaar wonen... Daar moeten wij maar verandering in gaan brengen dan... en het terugbrengen naar een 'te doen' 4000km... :confused:

Zo ga ik nu mij auto inpakken voor een mini weekje Oostenrijk. Eerst naar de Wereldkampioenschappen 4X en Down Hill Mountainbike kijken. Daarna nog een paar daagjes zelf downhillen daar :up:

Met een beetje geluk ontmoet ik nog wel een Canberran tegen daar (raar maar waar) https://twitter.com/CBuchanan68

Zo, gaan we nu eerst ff stukje broemen op de Autobahn!

 
Zo ga ik nu mij auto inpakken voor een mini weekje Oostenrijk. Eerst naar de Wereldkampioenschappen 4X en Down Hill Mountainbike kijken. Daarna nog een paar daagjes zelf downhillen daar :up:

Met een beetje geluk ontmoet ik nog wel een Canberran tegen daar (raar maar waar) https://twitter.com/CBuchanan68

Ze is gewoon nog wereldkampioen geworden ook :)

Caroline Buchanan (Uit Canberra) Wereldkampioen bij de Dames en Joost Wichman (uit Nederland) bij de heren. Nou dat was wel een redelijk ideaal scenario :)
 
Back
Top