LaStaVaZa van Lamarck

Wiehaaaa een baan en een huis in 1 week, te gek en onwijs gefeliciteerd! Vooral je baan, gaaf en stoer man! Geeft ook rust. Dus lekker genieten op KI. Ook ik vond het een te gekke plek! Enjoy! Dat hebben jullie verdiend na alle stress vd afgelopen weken :)
 
Gefeliciteerd met jullie huis en je baan!!! En nu inderdaad even lekker genieten op KI, dan weet je weer waarom je het allemaal hebt gedaan :)
 
Ziet er goed uit! En nu maar gaan genieten van de Ozzie Dream!
Baan en huis, je zit gebakken!
(maarruh... tralies voor de ramen? zijn de buren zo lastig?)
 
Nien, bedankt, voor de info! Het helpt dat ik niet de enige ben. En zoals afterbang zegt, als de noodzaak eraf is, is het af en toe bijna grappig. Al was ik vanochtend wel weer behoorlijk pissig... Maar voor de volgende keer regel ik alles, inclusief een vertaling etcetc, ik gooi ze gewoon omver met mijn papierstapel. Als ze het spelletje zo spelen, dan kan ik dat ook. Als je er tenminste niet op korte termijn van afhamkelijk bent...
Overigens heb ik hier alleen een print van een scan van onze huwelijksakte. Het origineel zit in de container, en die komt pas september. Als ik nu een nieuwe aanvraag, is er misschien al in augustus :p. En vndaag was al duidelijk dat een kopie niet geaccepteerd werd. Nouja, we zien wel.

Ik heb mijn Ozzie rijbewijs een week of 2 geleden gekregen. Ik moest naast mijn NL rijbewijs, mijn Medicare pas, paspoort, huurcontract (voor het adres) en inderdaad mijn originele marriage certificate.... laten zien. Die van mij zat gelukkig niet in de container :). Een nieuw certificaat aanvragen is het zeker waard, want zo'n beetje elke organisatie hier vraagt om het Australische rijbewijs, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al gemerkt ;)!
 
Eindelijkt ijd om bij te lezen... :D

Super man! Van harte... lekker om te zien dat het behoorlijk op rolletjes gaat. Vasthouden die flow!
 
WAY TO GO!!! Wat een goed nieuws. Het huis zit er vanuit hier al mooi uit. Wat moet dat zijn als je er in levende lijve voorstaat ;)?
Geniet van het heerlijke gevoel dat je een fijn huis hebt gevonden en verzekerd bent van een baan (benieuwd wie er met touwtrekken wint ha, ha). Have fun!
 
update...

poeh wat gebeurt er een hoop in een paar weken. Eens kijken of ik er iets van kan maken.:D

We hebben (uiteraard) een heerlijke vakantie gehad op KI. Het is gewoon een fantastische plek om te zijn. De kinderen hebben nu in een notedop kunnen zien waarom we dit land zo'n mooi land vinden, en zijn het helemaal met ons eens. Wij konden nog eens terugkijken naar de plekken waar we nog veel aan gedacht hebben na ons eerste bezoek elf jaar geleden. :up:
De rijbewijsperikelen zijn nog niet voorbij, maar dat komt omdat ook door die vakantie. Ondertussen hebben we iets meer papieren op orde (formulier optometrist op de juiste naam), maar nog niet de vertalingen. De tijd begint gevoelsmatig weer iets te dringen, want als we eenmaal op het nieuwe adres wonen, moet ik al die papieren weer op het nieuwe adres zien te krijgen. Weer naar de optometrist bijvoorbeeld.... Liever niet, maar het rijbewijs wordt dan naar het oude adres gestuurd, dus dan moeten we daar nog wel zijn om de post op te halen. Officieel zitten we nog twee weken op dit adres. Dus dat wordt even rekenen.
Baan is uitgesteld... de man waar ik vorige week mee gesproken had, zei dat het nog net niet helemaal rond was, dus ik hoefde vandaag niet te beginnen. Aan de ene kant wel lekker, want er is nog zo veel te regelen dat het niet erg is dat ik nog wat meer tijd heb. Aan de andere kant hoop ik dat nu niet van uitstel afstel komt. We kijken het nog even aan, en anders ga ik op zoek naar iets anders.

Donderdag krijgen we de sleutel van het nieuwe huis. Daar kijken we erg naar uit. Ook dat wordt even puzzelen: wat komt er ook alweer uit de container straks en wat niet, wat kunnen we nu echt niet missen en hoe regelen we dat we nu genoeg spullen in huis krijgen zonder straks te veel dubbel te hebben. Wel leuk dat we dadelijk kunnen gaan shoppen :). Straks hebben we weer een gewone goedwerkende tv, een eigen keuken met eigen spulletjes, eigen slaapkamers en een eigen badkamer. Waar je je spullen in de kast zet. En een eigen tuin waar je je kopje koffie op kunt drinken als de zon schijnt zoals vandaag. Krom he, dat dat soort kleine dingen dan zo goed kunnen voelen.
We zijn nu ook aan het kijken naar providers voor electra, gas, internet en telefoon. Daarnet via de telefoon iets afgesloten voor internet en telefoon thuis, maar het is in eerste instantie nog best ingewikkeld. Ik denk dat we er nu uit zijn, maar ergens in m´n achterhoofd zit ik nog te wachten op iets wat we gemist hebben...

Morgen gaan we ook naar een school kijken. Er zitten er vier in de buurt, waarvan we over twee veel goede dingen hebben gehoord, eentje zowel goede als minder goede, en eentje vooral minder goede reacties. Dus die twee goede hebben we gebeld. Blijkt er eentje helemaal vol te zitten en de andere adviseert om de kinderen eerst naar een andere school te doen om ze engels te leren. Terwijl wij juist begrepen hadden dat het beter is als ze meteen op een ´gewone´school zitten met een ESL teacher. Daar gaan we het morgen over hebben.

Kortom, veel keuzes en goed nadenken en luisteren en hopen dat je geen kleine lettertjes mist. Gelukkig komt het niet allemaal tegelijk, en stapje voor stapje lopen we de lijst af.

De kinderen vinden die lijst overigens helemaaaaal niet interessant, dus we doen nog een hoop leuke dingen en dingetjes tussendoor. Vanmiddag weer een strandwandeling, ´nee, vandaag geen natte voeten´ dus van de duinen afrollen en schelpen zoeken en kijken naar de kitesurfers en de dolfijnen in de branding. Zonnetje erbij, en het was helemaal niet zo koud vandaag.

Maar het belangrijkste is dat we ondertussen ´het´ weer hebben gevonden. We liepen daar in KI onder de sterren en het voelde zo goed. Dit is het, zeiden we tegen elkaar. En het voelt echt zo. De herinnering van die twee maanden elf jaar geleden was alles waar we vanuit gingen en het is zo fijn om te merken dat die herinnering klopt, dat we geen dromen najagen maar dat het is wat we in gedachten hadden. We voelen ons thuis.
 
Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed voelt. Kan me ook voorstellen dat dat echt een opluchting is. en alles gaat zo snel bij jullie! binnen enkele weken hebbn jullie t toch maar voor elkaar gekregen!
 
Zeker leuk om te lezen.Maar nog steeds een hoop geregel zo te lezen...

Begrijp ik het nu goed dat, als de aanvraag eenmaal goedgekeurd is, je je rijbewijs niet meteen meekrijgt, maar dat die opgestuurd word?

De dubbele spullen kun je straks natuurlijk weer op dit forum zetten voor de toekomstige emigranten :rolleyes:
 
Yuud: ja, echt een opluchting dat het blijkt te kloppen zo en dat het ook lukt.

Tommy: je krijgt een tijdelijk rijbewijs, en daarna sturen ze een pasje op naar het adres dat je opgegeven hebt. Daarna kun je een adreswijziging doorgeven en daar krijg je dan een sticker voor!
Dubbele spullen: tuurlijk! Ik hoor het wel als iemand iets nodig heeft ;-)
 
Back
Top