making it happen (hopelijk!)

Right, 't is dus achter de rug... Geen idee wat ik ervan moet denken. 'k Heb wel 't idee dat 't schriftelijk gedeelte vrij vlot ging over 't algemeen. Met 't mondeling had ik een beetje pech met de onderwerpen. Niet dat ik ze niet begreep, maar 'k had er niet zoveel over te vertellen. Bovendien was de examiner duidelijk ziek (snuiten, hoesten,...) en niet meer al te fris. De obligatoire glimlach was er wel, maar niet erg hartelijk. Misschien zwak van mij, maar ik vind zoiets niet uitnodigend en/of bemoedigend... 4 mei resultaten, dus we gaan maar weer doen wat we intussen wel geleerd hebben: wachten. To be continued...
 
Mondeling was voor mij toen ook iets waar ik eigenlijk het meeste moeite mee had. Vreemd want bij sommige opdrachtgevers is Engels nog net niet de voertaal maar toch wel bijna.

Maar ook onderwerpen waar ik in bleef hangen en mijn fantasie me in de steek liet. No Worries though :cool: Mijn vriendin had er een aardig gevoel over en scoorde echt heel lekker. Ik was maar aanhangsel dus vond het al gauw best ;)
 
Today is the day... Ben zeker al 4 keer gaan kijken op de site, maar nog steeds 'no results found'. Euh, ja ik ben nieuwsgierig :rolleyes:
Damn, moeilijk om m'n gedachten bij m'n job te houden! Gelukkig maar een half dagje vandaag... I'll keep you posted
 
Thx voor de steun. 't Resultaat is even dubbel als 't gevoel dat ik had:
Listening: 8.0
Reading: 8.5
Writing: 6.5
Speaking: 9.0
Overall: 8.0
Lang niet slecht, dus, maar niet goed genoeg. 'k Zou graag weten wat er mis ging met 't schrijven, want dat voelde wel goed. Spreken daarentegen, daar had ik schrik van :confused:. Misschien teveel geschreven?...

Mijne schat heeft het tegen zijn eigen verwachtingen in zeer goed gedaan, hij moest minstens 4,5 halen en dit was zijn resultaat:
Listening: 7.5
Reading: 6.5
Writing: 6.5
Speaking: 7.0
Overall: 7.0
Ben ik wel trots op!

Nu de twijfel: ga ik zsm terug, dan zal 't in Duitsland zijn einde mei. Nadeel: bijkomende stress wegens onbekende locatie, voordeel: resultaat voor 1/7
Of terug in Brussel? Nadeel: einde juni, dus geen resultaat voor 1/7 , voordeel: daar ken ik het, ben ik al geweest, dus meer geruststellend...
Hm, op die 2 weken zullen de quota nog niet behaald zijn, als we al op de nieuwe SMP's voorkomen, hé. Zal dus wschl toch Brussel worden...

Kan je info opvragen over je resultaten? Commentaar over waar je de mist inging?
 
Zou mooi zijn, maar ik moest 8/9 hebben op alle onderdelen. Van 6,5 naar 8 enkel door een herbeoordeling lijkt me niet echt realistisch...
 
Jemig, dat is inderdaad wel een verschil.
Maar volgens mij wel eens gebeurd op het forum, maar weet het niet zeker.
Iemand??
In elk geval succes met de volgende poging!
Ik weet nog van Fokko zijn lerares dat het schrijven best precies kwam.
Misschien daar eens naar vragen?
 
Ze geven geen ekele feedback over het resultaat. daar lopen wiij ook tegenaan. In ieder geval gefeliciteerd met het goede niveau van de overige onderdelen :)
 
Poeh... Da's inderdaad apart. Gefeliciteerd met de resultaten. Volgens mij krijg je geen minpunten voor teveel schrijven, maar zo'n herbeoordeling kan nooit kwaad. Het is wel veel 1,5 punt, maar wie weet... Weet niet precies wat het kost, maar allicht minder dan de € 195,-
 
Nu de twijfel: ga ik zsm terug, dan zal 't in Duitsland zijn einde mei. Nadeel: bijkomende stress wegens onbekende locatie, voordeel: resultaat voor 1/7
Of terug in Brussel? Nadeel: einde juni, dus geen resultaat voor 1/7 , voordeel: daar ken ik het, ben ik al geweest, dus meer geruststellend...

Onze 1e keer was in Brussel. Vond het wel een heel gedoe met de locatie daar.
Mijn 2e keer was in Aken. Ligt midden in het centrum, maar erg makkelijk te vinden (nu komen wij wel regelmatig in Aken). Parkeren voor de deur in de parkeergarage en tussen de middag even lekker de stad in.

Wel jammer van de 6,5. Eigenlijk wel vreemd, omdat je op alle andere onderdelen zo goed hebt gescoord. Misschien idd een re-mark vragen? je weet maar nooit.
 
Ja, vond het inderdaad ook vreemd, zeker omdat ik zelf vond dat het schrijven heel vlot ging... Natuurlijk hoe meer je schrijft, hoe meer fouten je kan schrijven... Sucks wel dat je geen feedback krijgt, hoe kan je dan bijsturen?!

Toch eens opzoeken wat zo'n remarking kost, en hoe lang het duurt. Zou natuurlijk zijn als dat kon voor 't inschrijven voor 30/6 afsluit, dan kan ik nog zien of het nodig is... En ik zou maar eens de chance moeten hebben, niet?...

MAN, decisions, decisions... niet altijd even evident, hé:D . 'k Zou dit graag achter de rug hebben tegen 1/7, maar dat komt toch wel snel dichterbij...
 
  • Like
Reactions: FOL
Gefeliciteerd met de goede resultaten! Jammer inderdaad van het writing onderdeel. Mijn resultaat vond ik ook tegenvallen van writing. Op de site van Amsterdam staat dat je voor 60 engelse ponden een remark kan aanvragen, dat moet binnen 6 weken vanaf de datum dat je de IELTS hebt gemaakt. Duurt dan wel weer 6-8 weken voordat je reactie krijgt (het wordt naar Engeland verstuurd). Het valt altijd te proberen. En zoals de Familie S al zegt, je krijgt het terug als het resultaat omhoog gaat.
Inderdaad: decisions.. decisions... en vooral de tijd dringt! Succes!
 
Nette resultaten en jammer van de writing.

Is toch wel het grote struikelblok voor de meesten. Bij ons heeft de remark van utrecht 100 euro gekost en die van amsterdam rond de 90. Maar helaas beide geen hoger cijfer.

Verder kreeg ik het gevoel hoe minder je schrijft hoe beter de beoordeling en de kracht zit hem in herhaling...

Ik weet natuurlijk niet hoe jullie financiele situatie is, maar ik zou adviseren zsm een nieuwe ielts, eventueel dus op andere locatie, maar daarnaast ook een remark aanvragen. Des te meer kans dat je tijdig het gewenste resultaat hebt :).

En bij remark geldt inderdaad dat als het cijfer hoger is, dat je je geldt terug krijgt. Je moet alleen wel rekenen op 8 a 12 weken doorlooptijd voor de remark.
 
  • Like
Reactions: FOL
Ik wil je geen vals gevoel geven vsn "writing komt volgende keer goed". Dat blijft.evht.een lastig onderfeel voor velen (en zeker.ook.voor.ons). De overige cijfers boven de 8 en writing een 6.5 is echt balrn.

remarking kost 125 euro meen ik. Zeker het.proberen waard! Wij hebbrn dst 2x gedaan, helaas zonder verschil.
 
Hoi Truus,

Herkenbaar...voor mij ook geen "bevrijdingsdag" gisteren. Moet 4 X 8 scoren en de uitslag is 8-8-7,5-7.
Twijfel over remark, weet er ook eerlijk gezegd niet zoveel van. Als je dat aanvraagd, worden writing en speaking dan beiden opnieuw beoordeeld of betaal je voor 1 onderdeel? Wie heeft hier ervaring mee....

Ik zou het ook graag voor 1/7 willen regelen maar dat gaat niet meer lukken ben ik bang, moet ook nog Sponsorship van WA aanvragen. Na 1/7 maar afwachten of ze iemand uitnodigen met precies 65 punten.
Als je prive-lessen wilt voor writing, ik heb een supergoede lerares, kent alle ins-and-outs van de Ielts, stuur me dan even een PM. Heb nog maar een maand les en heb mijn cijfers behoorlijk hoger gekregen, maar net niet genoeg :(
Succes! ;)
 
Hoi Truus,

Herkenbaar...voor mij ook geen "bevrijdingsdag" gisteren. Moet 4 X 8 scoren en de uitslag is 8-8-7,5-7.
Twijfel over remark, weet er ook eerlijk gezegd niet zoveel van. Als je dat aanvraagd, worden writing en speaking dan beiden opnieuw beoordeeld of betaal je voor 1 onderdeel? Wie heeft hier ervaring mee....

Je betaald 1 keer en kunt dan aangeven op welke onderdelen je een remark wil. Dus zowel writing als speaking.
 
Back
Top