making it happen (hopelijk!)

Thx all! Toch wel fijn om op zo'n moment 't vangnet van xpdite te voelen :)!

We hebben intussen een weekendje onze koppen erover gebroken en zien het als volgt: Aangezien m'n resultaten volstaan voor een State Sponsorship, zouden we dat in elk geval aanvragen ALS ons beroep ergens op een SMP verschijnt na 1/7 (liefst die van SA!). Intussen vraag ik een remark aan voor Writing. Reden hiervoor is dat W. vindt dat we niet meteen moeten gaan paniekvoetbal spelen en onze spaarcentjes langs ramen en deuren buitensmijten, daar hebben we wel beter bestemmingen voor. Anderzijds klopt deze uitslag niet voor ons: naar mijn gevoel ging schrijven echt wel vlot, ik vreesde voor Speaking:eek: ! En daar haal ik dan maximum op (speaking laat ik alleszins NIET remarken :p) !? Bovendien haalt W. evenveel voor schrijven en hij kan er ook niet aan uit dat hij even goed zou zijn als ik (wel lief, hé!)...

Als zou blijken dat de remark niet (voldoende) opbrengt, kan ik nadien nog altijd een nieuwe IELTS-poging wagen. We moeten dan toch weer wachten op de uitslag van onze SS-aanvraag...

We wachten alleszins het papieren verdict af, wie weet stond het gewoon fout op de website :D
 
Lap, de volgende hindernis ! Onze skills assessment is binnen en het verdikt is NEGATIEF! Ze zijn daar van oordeel dat ik Urban & Regional Planner ben:mad:!( I wish, zou een aardige slok op de borrel schelen :( ) En omdat we gaan voor een 'not elsewhere specified', mag mijn job niet teveel gelijkenissen vertonen met een andere. En het heeft geen zin Urban & Regional Planner te nomineren, want daar heb ik de diploma's niet voor.
Dus is het nu aan ons (en ons bureau, thank God!) om aan te tonen dat planning niet tot mijn takenpakket behoort... Gelukkig werkt mijn baas heel erg mee. Er is goede hoop dat dit wel in orde komt, maar 't is wel WEER een opdoffer :confused:
Ze willen ons daar echt niet, hé... Maar de aanhouder wint!
 
Jeetje, wat een domper.... Al dat werk dat je doet voor die assessment en dan dit nieuws terug...Pfff
Maar zoals je zegt: de aanhouder wint! Fijn dat je baas meewerkt én dat je een bureau hebt die je bijstaat in dit soort situaties. Moeten jullie nu de hele mikmak opnieuw verzenden met meer bewijs van je beroep?
Heel veel succes!!!
 
We gaan in beroep tegen de huidige beslissing, het heeft nl geen zin een andere occupation te nomineren en het bureau is ook van mening dat ze echt wel foutief hebben ingeschat (wat ook zo is!). We moeten dus niet een volledig nieuw dossier indienen, maar enkel de volledige ANZSCO description taak voor taak overlopen en aangeven in hoeverre ik elke taak al dan niet gedeeltelijk uitvoer. De werkgever moet dit ook bevestigen. Maar afgaande op de motivering van Vetassess lijkt het me geen kwaad te kunnen nog meer te specifiëren wat ik dan wel juist doe...
Ach ja, hebben we weer wat te doen in afwachting van de re-mark...
 
De jongens en meisjes van Vetassess zijn echt lekker bezig. Die hebben zichzelf echt als taak gesteld om dingen; anders, niet of negatief te interpreteren.

We kennen het gevoel, been there... Uiteindelijk wel een positief assessment gekregen dus doe je best en hou moed!
 
Het klopt dat er op het forum iemand is geweest die bij de remark van writing van een 6.5 naar een 8 is gegaan.
Prachtig als dat lukt, maar ik weet verder niet hoe zo'n remark tot stand komt.
 
De jongens en meisjes van Vetassess zijn echt lekker bezig. Die hebben zichzelf echt als taak gesteld om dingen; anders, niet of negatief te interpreteren.

We kennen het gevoel, been there... Uiteindelijk wel een positief assessment gekregen dus doe je best en hou moed!
Tja, blijkbaar is het daar momenteel heel erg druk, wschl nog veel aanvragen van mensen die 't voor 1/7 klaar willen spelen, en zijn er een aantal nieuwe mensen begonnen...
Ach, we houden moed, we hebben goede hulp! En steun natuurlijk, niet vergeten:)
 
Dorietoch, dat geduld hebben is niet altijd even makkelijk! Ziet er momenteel uit als 1 grote onzekerheid: komt ons beroep terug op een SMP? Krijgen we een positieve IELTS-re-mark? Krijgen we Vetassess overtuigd?.... Niet leuk!:mad:
 
Inderdaad... wachten is het allervervelendste.Wij zijn concreet alweer vanaf 2010 bezig... sommigen hebben er zelfs 5 tot 6 jaar over gedaan. En het wachten gaat nog. Maar wachten + onzekerheid is het ergste!

De eerste lijsten met beroepen komen er al op te staan. Heb je niet genoeg werkervaring om als urban planner het diplomagebrek te compenseren?
 
Sorry guys, even een tijdje druk geweest met einde schooljaar (dochters laatste jaar basisschool!), Lentefeest van zelfde dochter, verjaardagen (zowat halve familie), verbouwen (gelijkvloers is ongeveer klaar!), dus minder ge-xpedite... Shame on me, I know!

@Fol: ik doe helemaal niet wat een Urban Planner doet (voelt wel heel flatterend dat Vetassess dat wel denkt :) ), en zelfs al kwam dat overeen, voor Urban Planner heb je sowieso steeds een diploma nodig.

Maar intussen staat m'n beroep wel weer op de lijst voor SA, dus we're back in business. Ik hoop ergens volgende week meer te weten over onze re-mark en dan is 't nog wachten op Vetassess. To be continued...
 
pompom.gif
 
Right, intussen gelukkig toch een positieve re-assessment gekregen. Ja, we sprongen wel een klein gaatje in de lucht. We moeten nog erg voorzichtig zijn, natuurlijk, we zijn er nog lang niet. Maar elke stap vooruit brengt ons dichter!
Volgende hindernis: IELTS tweede poging 13/10, dus nog 2 weken. We gaan dus maar keihard oefenen, vooral op de writing. Alle tips welkom, that goes without saying...
 
Van wat ik heb begrepen is bij writing vooral de structuur van belang. Dus duidelijke inleiding, goede basis en duidelijke conclusie.
Grammatica schijnt niet eens het belangrijkste te zijn.
 
Back
Top