Motorrijders

Wat een gave route....zeker avontuurlijk te noemen en ze zijn zo verstandig om door de gebieden als Irak een ander transportmiddel te gebruiken, ik denk dat je daar vliegtuig kan lezen.... :wink:
 
hallo mede motorrijders.australie is toch het land voor het offroad/trail rijden.Ik ben net terug uit dereel state forest(vic)
heb daar 2 weeken rond gereden,dat was echt HEERLIJK.Over bospaden,door beekjes en natuurlijk de hellingen op(na een paar pogingen)
Vanuit nederland een motor uitgezocht in de tradingpost(yamaha 426 uit 2001)
Mijn maat in oz er even naar laten kijken en een aanbetaling laten doen.
Een dag na aankomst opgehaald en rijden maar.
MOET JE OOK EENS DOEN .


 
Hallo Markus
Even kijken of ik het goed kan uitleggen.Zo gaat het in victoria maar zal wel in heel OZ zo gaan.
Als je een crossmotor aanschaft heeft deze net als in nederland geen registratie,en mag je alleen op een baan of prive terrein rijden.
MAAR IN OZ kun je een recreatie registratie (rec rego) or op krijgen.
Hiermee mag je in state forrest en park rijden maar ook op wegen tot 80km (dit zijn meestal wegen waar weinig of geen borden staan).
Wat je hiervoor moet doen is natuurlijk een crossmotor hebben en je zet er een licht kit (knipperlicht enz) op,deze heb je al voor 400$.
Deze laat je dan keuren door vic roads,dan krijg je een roadworthy en kenteken met rec rego.
De verlichting kun je er dan weer af halen.Mag het gebeuren dat ze je aangehouden (gebeurt alleen in het weekeind)krijg je alleen een waarschuwing.
De rec rego is goedkoper dan gewoon rego hoeveel weet ik niet,normaal rego tot 600cc is rond de 300$ per jaar en daar boven 500$ net als een auto.


Hans
 
[quote author=justus link=topic=2313.msg125159#msg125159 date=1221225378]
Hallo Markus
Even kijken of ik het goed kan uitleggen.Zo gaat het in victoria maar zal wel in heel OZ zo gaan.
Als je een crossmotor aanschaft heeft deze net als in nederland geen registratie,en mag je alleen op een baan of prive terrein rijden.
MAAR IN OZ kun je een recreatie registratie (rec rego) or op krijgen.
Hiermee mag je in state forrest en park rijden maar ook op wegen tot 80km (dit zijn meestal wegen waar weinig of geen borden staan).
Wat je hiervoor moet doen is natuurlijk een crossmotor hebben en je zet er een licht kit (knipperlicht enz) op,deze heb je al voor 400$.
Deze laat je dan keuren door vic roads,dan krijg je een roadworthy en kenteken met rec rego.
De verlichting kun je er dan weer af halen.Mag het gebeuren dat ze je aangehouden (gebeurt alleen in het weekeind)krijg je alleen een waarschuwing.
De rec rego is goedkoper dan gewoon rego hoeveel weet ik niet,normaal rego tot 600cc is rond de 300$ per jaar en daar boven 500$ net als een auto.


Hans

[/quote]

Hoi Hans

Dank voor de uitleg. :up:
Heb hier de link van http://www.vicroads.vic.gov.au/Home/ en zal deze even uitpluizen.
Is dus in Victoria ,hoop dat ze dit ook doen in Queensland waar wij heen gaan.

Klinkt goed allemaal ,een crossmotor komt weer boven aan mijn lijstje in OZ  .
Op en tot 80 km wegen kun je best wezen met een crossmotor  :lol:
Het lijkt me ook geweldig om mijn kleine zoon Robin op een mini crosser te zetten en samen rondjes te trekken op een eigen crossbaan in de achtertuin.
In de hinterland van Queensland is genoeg ruimte.

Iets anders vergeten jullie de Motogp niet dit weekend op Phillip island.
De strijd is al wel beslist maar ik hoop dat stoner en vermeulen nog voor wat vuurwerk kunnen zorgen.
http://www.polepositiontravel.com/phillipisland/2008/

Groet Markus
 
[quote author=Tekkel link=topic=2313.msg123314#msg123314 date=1218012602]
Hoe zit het eigenlijk met nederlandse helmen?
Kan ik mijn Roof Boxer
79ff7b3911f561d34f82afa54dd1c347.jpg

meenemen en legaal gebruiken?


Bart (gisteren wilde een van mijn collega's de Sportster al inspecteren, maar ik wil 'm nog niet kwijt :cry:)
[/quote]
Wij hebben hem verkocht.
Mijn shoei is met George zijn Buell mee verkocht, samen met mijn jas en handschoenen.
Nu George zijn Shoei nog een keer op marktplaats zetten.
Het neemt best veel ruimte in (wij nemen alleen verhuisdozen mee, geen container) en we kopen daar gewoon een andere.
Voor Oz is de Roof wel een fijne helm. Hier in Nederland was het soms een wat minder handige keus, vooral met regen.

Het crossen door de bossen lijkt me leuk!
Maar ik denk dat wij eerst maar eens gaan zoeken naar een off road club voor de Big scale auto's waar George mee rijdt.
Er zijn voor zover we hebben kunnen vinden alleen veel on road clubs.

Maar een motor (of 2) komt er in ieder geval weer als we daar zijn  :up:
 
:shock: :shock: :shock: Geweldig Bear  :up:

Ik hou wel van zwart maar je ziet er wel gauw alles op .
Heb vroeger een zwarte Yamaha FZR1000 gereden en een zwarte suzuki GSXR 750

Kun je in OZ rijden met zo'n mooie kleine kentekenplaat of zie ik het niet goed?
Hier in NL rijdt je met een aardig groter exemplaar. :-(

Gr Markus
 
Allen,

even een waarschuwing voor degenen die een motor naar QLD en Brisbane in het bijzonder importeren. Je moet een personal import plate verkrijgen en hiertoe moet je een compliance keuring laten uitvoeren. Als de motor helemaal standaard is (zoals de mijne) kan dit snel gebeuren, ze checken remmen, banden, olie, uitstoot, verlichting etc.
De instantie die de import plate vergeeft heeft Niddrie Nameplates, je kunt er niet om heen. Ik had hen gebeld om te vragen wie de keuring kan uitvoeren, want dit gebeurt dan weer niet door het Department of Transport of door de dealer zelf, hier bestaan weer aparte bedrijven voor. Er werd mij de naam doorgegeven van ene David Turner (davidjturner07@gmail.com, telefoon 04-34523282, zijn bedrijf heet Cranecerfitication.com.au). Over de telefoon heel behulpzaam en kon snel de keuring verrichten. Geen prijsopgave. Een half uur na de keuring die een uur duurde kreeg ik de factuur toegestuurd: 2.475 AUD, zonder specificatie.
Ik hjeb gevraagd of de komma niet op een verkeerde plek stond. Geen antwoord. Toen maar gebeld en hij bleef maar schreeuwen "how much do you want to pay". Ik zeg dat ik de normale prijs wil betalen. Die bestaat niet zegt ie. Na veel gezeik kon ik de prijs naar 500 AUD krijgen, waar 250 een meer redelijk bedrag is.
GA DUS NIET MET DEZE KEREL IN ZEE, of leg van te voren schriftelijk een bedrag vast.
Ik ga de naam van deze oplichter op verschillende emigratie fora in verschillende talen zetten met zijn gegevens erbij, zodat er op gegoogled kan worden. Ik wil voorkomen dat deze gast nog klandizie krijgt van immigranten.
Succes met alle import beslommeringen :)
 
Motor rijden in Australie is echt fun. Veel bochtjes, heuvels en uitzichten. Het aantal motorrijders hier is echter veel minder dan in Nederland. Misschien omdat het een bepaalde status heeft hier :D. Het feit dat de wegenbelasting ongeveer net zo duur is als voor een kleine auto zal ook wel meetellen. Als motorrijders in Nederland elkaar tegenkomen groeten ze vaak door de linkerhand even op te steken. Dat heeft hier niet zoveel zin want je rijdt aan de verkeerde kant van de weg. Hier doet men een knikje met het hoofd om elkaar te begroeten.
 
Back
Top