Motorrijders

Ik ben na 21 jaar ook weer op de motor gestapt (in NL) omdat ik een klus had aangenomen die moeilijk was te bereiken met het openbaar vervoer en waar altijd een drukke ochtendspits op de A4 staat. Omdat ik weer een beetje in moest komen en omdat ik de motor niet mee wil nemen naar Australië heb ik het bescheiden gehouden, een Suzuki GSX600F. Ik verheug me er nu al op om in Australië op de motor te stappen.
 
[quote author=Bear link=topic=2313.msg121751#msg121751 date=1216287662]

[quote author=Maluka link=topic=2313.msg121734#msg121734 date=1216260346]
Ik wil hier ook weer op zoek gaan naar een motorfiets. Omdat ik morgen begin te werken en welke elke dag richting het CBD moet (werk net
[/quote]
cool man :lol: precies de zelfde situatie hierzo. Ik werk in het CBD (Adelaide) alleen 2 hour parking in de omgeving en het bedrijf heeft maar plek voor 5 auto's achter, dus dat is of heel voeg komen of gewoon met de motor als laatste binnen wandelen en toch plek voor de deur  :grin: :grin:

Ik heb al bijna 2 jaar geen auto meer aan geraakt al is het niet altijd even fijn om door de regen te rijden of alle temperaturen boven de 35 graden  :|ook niet altijd even handig met boodschappen :lol: maar jullie hebben toch nog die landcruiser.

groetjes
[/quote]

Ja, we hebben de Prado nog. Maar moeten even kijken of we die wel aanhouden. Enerzijds hebben we die grote bak met zijn 2-en niet meer nodig. En Annemiek rijdt liever in een iets kleinere auto. maar nu ben ik laatst bij een aantal dealers geweest om de Prado dus in te ruilen tegen een kleinere auto. Kreeg er maar liefst $15.000 minder voor als waar ik hem voor aangeschaft had. M.a.w.: ik liet er in 4 maanden $15.000 op liggen. Nu vind ik dat wel een beetje teveel van het goede. Ik kan hem evt. nog particulier gaan verkopen via Carsales of Tradingpost, maar een $7000, $8000 laat je er zo op liggen. En ik vind bijna $2000,- per maand veel geld om te laten liggen (komt ook nog bij dat ik 2 dure servicebeurten heb moeten betalen: nieuwe distributieriem en vervangen van alle vloeistoffen, differentieel, motorolie, remvloeistof, etc. etc.

Dus liever 1 motorfiets en 1 auto dan 2 auto's (waar je toch altijd mee in de file staat)
 
Kan iemand iets zinnigs zeggen over de files rond Perth CBD? Is het daar net zo erg als in Brisbane e.d. of toch iets minder druk? Niet dat het zoveel uitmaakt, Dirk gaat toch inderdaad straks op de motor, maar zal misschien bij belangrijke afspraken (dus pak 1 aan) toch met de auto moeten.
 
Als ik hier mijn '95 Sportster en de onderdelen van m'n zelfbouwproject verkocht heb, dan wil ik deze
NV47133_1.jpg

wel gaan kopen in OZ om mee rond te gaan toeren :lol:.
Alleen moeten die pijpies ook nog even zwart.

Bart
 
Ahhh, dat vond ik nou ook!  :up: :up:
(en die zwarte pijpjes , V&H shortshot staggerd, zitten er nu ook op  :lol: :lol:)
(wel een beeetje luid  :evil:)

cheers mate

Picture%2B018.jpg
 
[quote author=artvark link=topic=2313.msg121877#msg121877 date=1216472828]
Ahhh, dat vond ik nou ook!  :up: :up:
(en die zwarte pijpjes , V&H shortshot staggerd, zitten er nu ook op  :lol: :lol:)
(wel een beeetje luid  :evil:)

cheers mate

Picture%2B018.jpg

[/quote]
Ja, die klinken lekker;
http://www.youtube.com/watch?v=A-KQ6jwO1J8

Bart
 
ach ja, ik moet zo'n 40km rijden naar mijn werk en het meeste is door de bergen. Pas de laaste ~7km is in de stad dus het is best lekker om zo een beetje te toeren naar je werk  :up:
Alleen nu effe niet want het giet hier....

cheers
Arthur
 
ja, en het fijne van die pijpjes is, dat mammavark het nu al 5 minuten van te voren hoort dat artvark thuiskomt!

Kan ze net doen of ze de hele dag in huis in de weer is geweest...
 
Vergeleken met NL valt het verkeer rondom Perth reuze mee.
's Ochtends is wel druk de stad in en 's avonds uiteraard de andere kant op.
 
[quote author=Wilsil link=topic=2313.msg121943#msg121943 date=1216561444]
Vergeleken met NL valt het verkeer rondom Perth reuze mee.
's Ochtends is wel druk de stad in en 's avonds uiteraard de andere kant op.
[/quote]
Daar hoop ik dan begin volgend jaar achter te komen :grin:

Bart
 
Maar ondanks weinig files, gaan we toch voor de motor. Dan kan de auto voor de deur blijven staan. Beter voor het milieu en beter voor mij wanneer ik de kinderen ergens heen moet brengen. Ben bang dat ik op de fiets met 2 kinderzitjes toch een beetje uit de toon val..... :?

Daarnaast natuurlijk ook een prettige bijkomstigheid: Kan de husband zijn wilde haren ergens op kwijt.. de 40 nadert en dan komt de mildlifecrisis  :grin:
 
[quote author=Sacha link=topic=2313.msg121976#msg121976 date=1216576056]
Maar ondanks weinig files, gaan we toch voor de motor. Dan kan de auto voor de deur blijven staan. Beter voor het milieu en beter voor mij wanneer ik de kinderen ergens heen moet brengen. Ben bang dat ik op de fiets met 2 kinderzitjes toch een beetje uit de toon val..... :?
[/quote]

Wat mij opgevallen is in Oz, is dat de Ozzies geen auto kunnen rijden. Vooral wanneer er fietsers en MOTORrijders op der weg zijn. Ze zien je gewoon niet. Je moet dus nog meer opletten dan dat je gewend bent als je op de motor ziet. Zelf ben ik twee keer bijna omver gereden op mijn fietsje. En dat terwijl het klaarlichte dag was en ik een fluor gele t-shirt droeg.

[quote author=Sacha link=topic=2313.msg121976#msg121976 date=1216576056]
Daarnaast natuurlijk ook een prettige bijkomstigheid: Kan de husband zijn wilde haren ergens op kwijt.. de 40 nadert en dan komt de mildlifecrisis  :grin:
[/quote]

Oei, dan moet ik ook op gaan schieten.  :lol:
 
Maar krijg je niet met de paplepel ingegoten dat je defensief moet rijden op een motor, ook al in Nederland? Hier vergeten zo ook regelmatig dat jij geen kreukelzone hebt!
 
[quote author=Sacha link=topic=2313.msg122034#msg122034 date=1216638082]
Maar krijg je niet met de paplepel ingegoten dat je defensief moet rijden op een motor, ook al in Nederland? Hier vergeten zo ook regelmatig dat jij geen kreukelzone hebt!
[/quote]

Heb ik niet veel van gemerkt toen ik mijn rijbewijs haalde. Maar dat is ook al jaaaaaaaaaaren geleden. Pas toen ik met eenarmige bediening weer mijn motorrijbewijs haalde ben ik er bewust op gemaakt door de rij-instructeur.
 
Weet alleen dat Dirk zijn rijbewijs in 1988 heeft gehaald en zeer defensief heeft leren rijden, zeker hier in Rotterdam delf je altijd het onderspit als motormuis.
 
[size=20pt]ALLE AUTOMOBILISTEN ZIJN STEKEBLIND EN KNETTERGEK![/size]
Met die gedachte ga ik altijd met de motor op pad :cool:
En het weer was vandaag ook weer geen pretje.

@Art
Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen wat je voor de Nightster betaald hebt, rijklaar?

Bart
 
Tekkel jouw tekst , hoe treffend!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb ook altijd het gevoel op de motor dat ik een onzichtbare energiebal ben ofzo, men ziet mij niet en gooit nog ff gauw zijn auto voor me neer vooral op rotondes.

motorrijden, ik ben er verleden jaar met pijn in mijn hart mee gestopr, ben mega op mijn giecheltje gegaan.

eigen schuld, heel stom, was gestrest over een ziekenhuis uitslag en ging een blokkie om, met de nieuwe motor, nog niet ff de verrichtingen uitgeprobeerd, hoppa zo op mijn mans nieuwe motor, een chopper 1500 , het pedaal zat ietsje lager dan bij  de mijne (1200) o wat reed het lekker en o wat ging ik in de slip in de bocht, heb een half jaar moeten revalideren en mijn linkerhand is niet echt zo sterk als ie was en hij is al zo klein.

kids zijn zo geschrokken dat ik het niet maken kan  er nog op te gaan.

Maar ja Aus. is wel erg leuk om motor te  rijden lijkt mij. :cool:

heb een cabrio geprobeerd om te kijken of dat net zo vrij voelt, maar das bagger.
motorrijden is het leukste wat er is.
 
[quote author=lizzyhas link=topic=2313.msg122374#msg122374 date=1216884197]
heb een cabrio geprobeerd om te kijken of dat net zo vrij voelt, maar das bagger.
motorrijden is het leukste wat er is.
[/quote]

Misschien was de cabrio niet snel genoeg?? Natuurlijk red je nooit het vrijheid gevoel, maar als je nu eens een hele snelle auto hebt, heb je ook wel een stukkie gevoel terug? Of is het helemaal niet de snelheid (of liever acceleratie dan snelheid)??
 
Back
Top