Niet langer dromen, maar doen!

Hey HardCore,

Ik heb jullie verhaal nu ook gelezen, eerst al mijn oprecht medeleven dat je zo een tegenslag hebt moeten krijgen. Moet zo hard balen zijn. Maar hadden jullie er dan toch een beetje voor gevreesd? Je ging er niet gelijk van uit dat het zou lukken, door het diploma, of wel?
Ik dacht ook dat je voor een skills assessment minstens een hoger diploma moest hebben, maar ik zou dan ook denken dat zovele jaren werkervaring meer doorwegen. Ik zal ook bij vetassess moeten, maar zou wel genoeg hebben aan 1 (of 2) jaar ervaring bij mijn bachelor. Zelfs als ik die ervaring heb, zal ik nog niet gerust zijn of het wel 'genoeg' gaat zijn...

Is het nu een foute indruk, of zijn ze bij vetassess een beetje 'moeilijk'? Dacht nog verhalen te hebben gelezen van mensen bij wie het niet (meteen) lukte...

Anyway, ik hoop voor jou dat er snel weer een lichtpunt komt. Thumbs up, dat komt wel in orde ;)
 
We wisten inderdaad van tevoren dat het niet 100% zeker zou zijn dat we groen licht zouden krijgen van VETASSESS. Maar we hebben het wel geprobeerd. Probleem is dat on onderwijssysteem anders werkt dan dat in Oz. Mijn vrouw is gewoon goed gekwalificeerd, heeft een baan met veel verantwoordelijkheden en doet haar werk met veel plezier en inzet. In Australië is er blijkbaar een tekort aan deze mensen, want haar beroep staat op de lijst. 1+1=2, maar niet met de Australische 'rekenmethode'. Nu proberen we VETASSESS te overtuigen dat 1+1 wel degelijk 2 is. Het resultaat laat tot nu toe nog op zich wachten. Dat is jammer, want wij willen door.
 
We wisten inderdaad van tevoren dat het niet 100% zeker zou zijn dat we groen licht zouden krijgen van VETASSESS. Maar we hebben het wel geprobeerd. Probleem is dat on onderwijssysteem anders werkt dan dat in Oz. Mijn vrouw is gewoon goed gekwalificeerd, heeft een baan met veel verantwoordelijkheden en doet haar werk met veel plezier en inzet. In Australië is er blijkbaar een tekort aan deze mensen, want haar beroep staat op de lijst. 1+1=2, maar niet met de Australische 'rekenmethode'. Nu proberen we VETASSESS te overtuigen dat 1+1 wel degelijk 2 is. Het resultaat laat tot nu toe nog op zich wachten. Dat is jammer, want wij willen door.

Heb het meeste van je topic even doorgenomen. Jij hebt al wat moeten doorstaan man.
Alleszins blijf je er tegenaan gaan!

ik duim met je mee!

Go man!
 
Wel, we hebben weer nieuws. VETASSESS in onvermurwbaar. Regels zijn regels, Om diploma's te substitueren met ervaring moet je het maar bij TRA zoeken, alleen hebben wij daar niks aan. Ze geven ruimte om te reageren en dat gaan we ook doen. Het is niet erg tactisch om goede kandidaten te weigeren op basis van te stricte regels. Maar goed, ik heb ze niet opgesteld. Overigens verwacht ik daar ook niet veel meer van.

Er zijn wel andere wegen die we kunnen proberen. Daarmee zou de IELTS-lat lager liggen en de VETASSESS-horde omzeild kunnen worden. En dat is via een sponsor-werkgever. Niet dat het heel gemakkelijk is om die zomaar op afstand te vinden en te overtuigen, maar het is een manier en die gaan we vol gas proberen.

Overigens is die weg ook goed begaanbaar voor mijzelf. Dat biedt nog meer perspectief, alleen moet ik dan voor mezelf een route uitstippelen terwijl ik eerder 'mee zou liften' op de procedure van E. Daar gaan we dus maar mee aan de slag. Ik kan gelukkig veel, erg veel. Daarom had ik eerst al de houding: Ik kijk wel wat er daar voorhanden is. Dat gaat nu veranderen. Mijn interesse ligt in de techniek. Daar heb ik ook ruime en brede ervaring in. De afgelopen 5 jaar Hands-on met mijn eigen bedrijf. Daarvoor een verscheidenheid aan taken, ondersteunend en management bij een bedrijf dat zich op een innovatieve manier bezig hield met de scheepvaart, waar tevens een grote interesse van mij ligt. Aangezien een eigen bedrijf niet kan wanneer ik me wil laten sponsoren door een werkgever, ga ik maar op zoek in de richting van een technische management of ondersteunende functie.

Dus nu is de eerste stap: CV actualiseren en een netwerk (verder) gaan opbouwen. Met een beetje geluk vinden we snel een bereidwillige werkgever voor mezelf of E. en kunnen we snel verder met onze plannen.

Half 2013 visum grant, zou dat haalbaar zijn?

p.s. voor tips hou ik me aanbevolen...:)
 
Succes!!!! Hopelijk vind je snel een werkgever die wil sponsoren en is half 2013 inderdaad haalbaar. You go Cor! :up:
 
Wow, slecht nieuws van vetassess , maar het goede nieuws is jouw houding!

Jij komt er waarschijnlijk wel vroeg of laat, maar of half 2013 haalbaar is weet ik niet.
Als je al een redelijk volledig dossier hebt dat je heel snel naar DIAC kan sturen dan is dat wel mogelijk denk ik, maar ja, ik heb al geleerd dat deadlines zetten enkel frustraties teweeg brengen....

Ikzelf ben in een stadium dat ik geen enkele lead time meer geloof.
Ik geloof pas dat we er ooit geraken als ik de visum grant zelf zie, maar wanneer dat is.....

Veel succes alleszins!!!!!!!!!
 
You're right.
Deadlines zorgen voor frustratie. Ik stel daarom geen deadline, maar zie het als prognose. Of het kan is 1, of het lukt is 2.

No stress!
 
  • Like
Reactions: Jor
Super dat je er blijft voor gaan en niet bij de pakken blijft zitten na deze tegenslag :up: Het is inderdaad geen vanzelfsprekende route, maar wij moeten ze ook in het achterhoofd houden bij tegenslag... veel succes!!!
 
He bah. Wat ik me afvraag trouwens, Afterbang zat in dezelfde situatie en daar heeft Rob (van M2A) toen wonderen verricht. Is het niet mogelijk om (tegen een fee) aan hem eens te vragen of hij ze in beweging kan krijgen bij VETASSESS? Voordat je alles gaat omgooien? Hij schijnt daar hele goede contacten te hebben....
 
Rob heeft natuurlijk geen toverstafje voor Vetassess (al zou je daar echt goud geld mee kunnen verdienen!)
Maar niemand houdt je tegen om even contact met hem te zoeken en te kijken of en hoe hij eventueel kan en/of wil helpen (tegen vergoeding) Al heb je momenteel natuurlijk wel een contract met V4Y, weet niet hoe of wat dat in elkaar steekt.

Vragen staat vrij zolang je elk antwoord kan en wil accepteren :rolleyes:
 
Back
Top