Niet langer dromen, maar doen!

Ik heb alles vlugvlug doorgelezen, maar ik vraag me af of je niet gewoon onder het contract van V4Y uitkan. ze werken toch met een no-cure-no-pay garrantie?
 
Wij hebben contact gehad met zowel Visa 4 You als met Move 2 Australia. Beiden staan bekend als goed en vakkundig. Wij hebben destijds gekozen voor Visa 4 you, omdat ze bereid waren vrijblijvend onze mogelijkheden te bekijken, terwijl M2A kosten in rekening brengt voor een kansbeoordeling. Dit gesprek was al behoorlijk informatief en wij hadden vertrouwen in de kundigheid van V4Y. Ook is het wel prettig dat dit bedrijf in NL gevestigd is, en ook binnen kantooruren bereikbaar is. Bij M2A kun je vanwege de afstand niet zomaar even langsgaan en voor een belletje moet je eerst nadenken hoe laat het daar is. Aan de andere kant zitten ze wel 'dichter bij het vuur', d.w.z. de lijnen met de desbetreffende instanties zijn uiteraard wat korter. Beiden heeft zo zijn voor- en nadelen.

Nu kan ik het met mijn bedrijf niet maken een rekening te sturen voor bijvoorbeeld het maken van een offerte, dat is gewoon ondernemersrisico, dus daarin sprak V4Y ons meer aan. Alle bovenstaande argumenten in overweging nemende hebben wij gekozen voor V4Y.

V4Y heeft ons in het eerste gesprek meteen al gemeld, dat onze kansen niet erg groot zijn. Het enige waar zij een klein kansje in zagen, was State sponsored door Tasmanië, op basis van 'Residential Care Officer', een beroep wat op de lijst staat die in aanmerking komt voor State Sponsorship en exact het beroep waar E. meer dan 10 jaar ervaring in heeft (en dat één van de zwaarste beroepen in de zorg is). Normaal gesproken zou het SPW diploma net niet voldoende zijn, maar vanwege de Propedeuse SPH, onderbouwd met de meer dan 10 jaar ervaring, zou er een klein kansje zijn. Dit strohalmpje grepen wij met beide handen aan.

Helaas dacht de Vetassess er anders over. De ervaring kon niet meetellen, de SPH konden ze niet gelijk tellen aan het vereiste Australische niveau en de Propedeuse was ook nergens goed voor.

Erg jammer. Als er werkelijk vraag naar dit soort beroepen is, laten ze hier een prima kandidaat gaan. Iemand met veel ervaring, die erg gemotiveerd is in dit zware werk. Omdat men meent dat de eigen standaarden hoger liggen dan de Nederlandse. Dat valt mijns inziens nog wel te bezien, maar goed, dat kan ik nu eenmaal niet veranderen.

Met deze desillusie hebben we M2A benaderd voor een second opinion. M2A staat ook goed aangeschreven en een second opinion kan goed helpen de situatie anders in te schatten. Liggen er misschien nog ergens kansen? Is er geblunderd? Zijn de connecties van M2A met Vetassess misschien beter, zodat onze kennis en kunde toch gewaardeerd zou worden? Het antwoord: Nee, M2A ziet op basis van deze gegevens geen kansen en zou geen begeleidingsprocedure starten.

Het lijkt erop, dat V4Y onze kansen té positief had ingeschat. De procedure zou bij voorbaat gedoemd zijn te mislukken en het contract had nooit aangeboden mogen worden. Hier moet ik toch de hand in eigen boezem steken. V4Y heeft ons wel degelijk vooraf laten weten dat de kansen erg klein waren, maar we hebben bewust gekozen het toch te proberen. Het enige wat ik zou kunnen aanbrengen is: het verschil tussen een heel klein kansje en bij voorbaat al helemaal geen kans. Ik kan daar geen oordeel over vellen.

Nu zijn er nog een paar opties open, die kortweg neerkomen op: Employer Sponsored (zie dat maar is te regelen) en Studie (Hier in NL of daar in Oz). Deze opties ga ik in deze post even niet verder uitwerken.

Samengevat: Beide bureau's hebben pro's en con's, Het contract bij V4Y is inderdaad no cure no pay, maar in 3 termijnen waarvan de eerste wel betaald is. Ik zou V4Y absoluut niet afraden maar ze mogen zich wel bezinnen over de waarde van hun eerste advies. Als er meer mensen zijn met deze ervaringen, dan zou dit kunnen omslaan. M2A komt heel sterk over, zo sterk dat er gedacht wordt dat ze uit zijn op (gratis) reclame. En terecht. Als je bedrijf heb je veel baat bij een goede naam, dus dit forum is de plaats bij uitstek om succesverhalen rond te strooien. Je kunt het ze niet kwalijk nemen. Er zijn ook slechte verhalen en de lezer moet uiteindelijk zelf zien het juiste plaatje te krijgen (net zoals bij alle media). Ik mag daarom ook gerust zeggen dat ik zeker baat heb gehad bij de second opinion van M2A.

Wat betreft de behandeling of klantvriendelijkheid is mijn ervaring dat M2A véél zakelijker is, kort en bondig (getuige natuurlijk ook de kosten voor kansbeoordeling), terwijl V4Y een stuk gemoedelijker overkomt.
Ik vind het wel fijn om als mens behandeld te worden. Daar zou M2A wel even iets meer op kunnen letten.
 
Het is ongelofelijk zuur. Mensen die zo graag willen... :(

Wat betreft V4Y, het is goed dat je je eigen gevoel en oordeel neerzet en duidelijk beargumenteerd! Het kan zijn dat er wel degelijk een kansje was... Misschien voor hun een leermoment om dan te zeggen 'we doen het niet' (denk dat je daarop doelt), aan de andere kant misschien hebben ze ervaringen dat het dan soms toch lukt. Moeten ze dan bij voorbaat nee zeggen omdat de kans klein is? Of is het juist knap terwijl ze het toch proberen, terwijl hun naam ook onder druk staat hiermee? Moeilijk!
 
Inderdaad. Een kansbeoordeling is nooit 100% 'waterdicht'. Je besteedt zoiets natuurlijk uit omdat je zelf al helemaal onvoldoende 'marktkennis' in huis hebt om tot een goede inschatting te komen. Het is zuur, maar het is niet anders, tenzij er een duidelijk misleidend advies gegeven is.

Als het onze bestemming is, komen we er heus wel. Zo niet, dan hebben we het in ieder geval geprobeerd. En natuurlijk zitten wij ook met het probleem van de huizenmarkt, dus ook in dat opzicht zou het later doorlopen van de procedure nog wel eens veel beter kunnen uitpakken. We willen graag, heel graag zelfs, maar we zijn ook reëel.
 
Nou Cor, heel verhaal maar je hebt het wel serieus aangepakt en volgens mij een emotionele kwestie (het niet verkrijgen van visum) zo feitelijk mogelijk geanalyseerd en opgeschreven :up:

Succes met de dunne draadjes, ik hoop dat ze van spinrag gesponnen zijn, dat blijft goed kleven en is stiekum ook nog supersterk ;)
 
Niet langer dromen maar doen... Nou, dat moeten we voorlopig maar even anders opvatten denk ik. De meest realistische optie is: bijleren. Of er moet een buitenkansje langskomen en dan moeten we ook nog het huis zien te verkopeatn.

Bijleren dus. Dat is wat ik nu van plan ben. En geen flauw cursusje, maar een stevige HBO opleiding. Zit je zo weer drie jaar in de schoolbanken. Alleen 's avonds natuurlijk, want er moet ook brood op de plank komen.

Drie jaar studie, met voorkeur Elektrotechniek. Daar ligt een groot deel interesse, bovendien is er in die richting volgens de berichten nog goed werk te vinden.

Dan ook maar een baan zoeken in die sector. Ik ben momenteel zelfstandige, maar dat kost veel te veel tijd om er ook nog een zware studie naast te doen.

Wordt weer vervolgd...
 
:up:

no-half-measures-t-shirt.american-apparel-unisex-fitted-tee.black.w760h760.jpg
 
In ieder geval is er weer een pad duidelijk, top!
Is een avondstudie voldoende? Ze doen altijd zo moeilink over voltijds/deeltijds studeren?
 
@Afterbang
Ik weet daarvan maar ik weet niet of het zin heeft. De kosten voor een evc zijn ook niet mals namelijk (anders had ik het ook allang gedaan). Dus dat blijft nog even op de achtergrond draaien. De link is sowieso handig, dus thanks anyway!

@FOL
Waarschijnlijk is de studie niet voldoende voor een independent visum. En hoewel de NCOI aangeeft dat de opleiding 'erkend' is, ga ik er niet meteen van uit dat het alle deuren opent. Maar om nou een voltijdopleiding te gaan beginnen, dat zie ik ook niet zo direct gebeuren eigenlijk (de schoorsteen moet toch blijven roken). Ik hoop dat deze opleiding deuren opent om een sponsor te vinden, of eventueel een aanvullende studie om het erkend te krijgen.
 
Ik hoop dat al je inspanningen deuren gaat openen. Met zo veel doorzettingsvermogen moet het toch lukken. Alleen dat zou al genoeg moeten zijn om een visum te krijgen. Ik bedoel, zo'n mentaliteit is ook waardevol voor Australië!
 
Zet hem op! Ondanks dat het hierdoor weer langer gaat duren, is er nog steeds een kans om het allemaal voor elkaar te krijgen!
 
Tjemig, wat balen! Maar ik hoop net als de anderen dat jullie vasthoudendheid en doorzettingsvermogen gauw nieuwe deuren zal openen, keep that spirit alive!
 
Niet grappig! Maar aan je post te zien, zit je vol vertrouwen om dit nieuwe pad te bewandelen. Knap dat je de spirit erin houdt! Succes!
 
Sja,... Dat wil zeggen... Als er morgen zich een goede kans voordoet, grijpen we die natuurlijk met 2 handen aan. Maar erg realistisch is dat niet. En stil zitten leidt ook nergens naartoe, dus zoeken we gewoon verder. Niet te snel opgeven zeg maar. En dat grijze weer zorgt er ook wel voor om nog even door te zetten:D.
 
Back
Top