Wat zijn de kosten ongeveer voor levensonderhoud?

Nu ik mijn eigen huisje heb zal ik ook maar even mijn financieel overzicht neerzetten voor de emigranten-to-be:

4-Wekelijkse Uitgaven
Zorgverzekering $ 34,00 (dit is voor Medibank Private Extras - niet voor Private Hospital)
Mobiel $ 30,00 (Prepaid Telstra)
Leuke dingen doen $ 250,00
Auto verzekering $ 75,00 (RAC All Risk Verzekering voor een 2dehands auto)
Benzine/OV $ 150,00 (Lage benzine kosten omdat ik ook auto van de zaak heb met gratis benzine die ik 95% van de tijd rij)
RAC Roadside Assistance $ - (Dit betaal je 1x per jaar als je wilt. Erg goedkoop als je ook auto verzekering afsluit bij RAC)
Huur $ 1.540,00 (380 per week excl voor een 3x2 in Midland, WA)
Gas/Water/Licht $ 300,00 (schatting, weet nog niet precies wat ik kwijt ga zijn omdat ik net verhuisd ben)
Boodschappen $ 600,00 (Ik hou van eten.. Haha.. Dus groot budget voor boodschappen)
Internet $ 60,00 (via iiNet met quota free Netflix)
Home Contents Insurance $ 30,00 (ook via RAC)
Totaal $ 3.069,00


Ik hou per 4 weken ongeveer 1700 dollar over om te sparen en voor de sporadische uitgaven zoals verlengen van Auto Rego enzo. Ik ga waarschijnlijk ook nog een levensverzekering incl ziekte etc afsluiten omdat dat hier toch iets minder goed geregeld is als in Nederland.
Op het moment dat mijn vriend ook hier is en werkt, dan kunnen we mooi sparen voor een hypotheek.
 
Das $900 per jaar voor de auto verzekering.
Dat kan goedkoper.
Grappig om te zien dat huren net zo duur is als onze maandelijkse hypotheek voor een 5x3 zo'n 20km ten noorden van de CBD.
 
Das $900 per jaar voor de auto verzekering.
Dat kan goedkoper.
Grappig om te zien dat huren net zo duur is als onze maandelijkse hypotheek voor een 5x3 zo'n 20km ten noorden van de CBD.

Oh dat geloof ik meteen! En dan zijn de huurprijzen nu ook nog eens een stuk goedkoper als 2 jaar geleden..

Ik heb $0 excess bij mijn auto verzekering. Vandaar wss zo 'duur'.
 
Is ook weer afhankelijk van waar je woont, in welke staat. De huur voor 1 bed in Sydney was 590 nu huis met 2 slaapkamers in Blackheath voor 420
Maar bijvoorbeeld ook de auto registratie 600 per jaar en jaarlijks keuren. CTP en overige verzekering zit ook nog eens rond dat bedrag, in de stad betaalde ik beduidend meer. Terwijl je in Victoria weer andere regels en eisen hebt.
 
Compulsory Third Party. En een pink slip voor auto's ouder dan 5 jaar. Hoe lang heb jij een autootje in Oz? Vast nog geen rego hoeven betalen voor je 2e handsje.

In WA hoef je geen pink slip te hebben of jaarlijkse rego check. En de rego is het goedkoopst in Australie (nog duur hoor...).

Ik betaal met AAMI voor "third party, theft and fire" verzekering rond de $280 per jaar voor mijn 4WD, volledige dekking is duur voor de kleine kans dat je schade oploopt. En aangezien CTP geen materiele schade vergoedt die iemand veroorzaakt, puur fysieke schade en vergoedingen voor fatale ongelukken, is "third parth, theft and fire" toch een minimum om te hebben...
 
Maar je auto zelf is dan dus nog steeds niet verzekerd, wanneer je een ongeluk zou krijgen. Dan moet je wellicht een andere auto kopen, als je het geld hebt. Wij hebben gekozen voor de uitgebreidere extra verzekering mede om die reden. In WA zit CTP in je rego. Wellicht heeft rego in elke staat een andere prijs, geen idee. Onze pink slip hebben we alweer binnen, 39 dollar en nu online de rego verneiuwen, klaar. (alleen een paar honderd dollar armer :oops:)
 
In WA heb je inderdaad minder gedoe, alleen rego verlengen. Mijn Rego verloopt ergens in Januari geloof ik.
Ik heb gekozen voor Comprehensive en 0 dollar excess omdat ik op dit moment simpelweg niet het spaargeld heb om een nieuwe auto te kopen als ik mijn auto in de prak rijdt. Dan betaal ik toch liever per maand iets meer.
 
Is ook weer afhankelijk van waar je woont, in welke staat. De huur voor 1 bed in Sydney was 590 nu huis met 2 slaapkamers in Blackheath voor 420
Maar bijvoorbeeld ook de auto registratie 600 per jaar en jaarlijks keuren. CTP en overige verzekering zit ook nog eens rond dat bedrag, in de stad betaalde ik beduidend meer. Terwijl je in Victoria weer andere regels en eisen hebt.
Woon jij in Blackheath? My favorite BM spot!!! Hoe is het om daar te wonen?
 
Back
Top