Tips voor TV-series

afterbang

XPdite Sponsor
Op verzoek: Het grote incomplete overzicht van goede(?) Australische TV-Series:

  • The Code. (6 delen Politieke/Journalistieke techno thriller in Canberra en de NSW outback) Vervolg is in de maak trouwens.
  • Mcleod's Daughters ( voor @Gwen )
  • Banished (British convicts have been sent to Australia as punishment for their crimes. As they try to live their new lives, they have to live with the new rules.)
  • Underbelly - het wel en wee van de Melbournian crime scene.
  • My Kitchen Rules - Echte Australiërs proberen elkaar met kookkuntsen af te troeven
 
Last edited:
Ik blijf een fan van MKR en Masterchef Australia. Elke dag de nieuwe aflevering downloaden en kijken.

hahaha dat is geen serie, dat is kook TV :p Op die manier is elk terugkerend programma een serie. Mijn definitie is dat het een serie een soort van heeeeeeeel lange film is, opgeknipt in delen van 30 a 60 minuten en waarbij de delen in zijn geheel een logisch construct vormen (i know MKR is ook per seizoen een logisch construct, maar het is niet een verhaal zoals in een film) Maar ik ben niet de forum politie dus ik hoor graag wat 'we' onder een serie verstaan ;)

(heb hem er bij gezet hoor ;) )
 
Ik heb toen ik pas in Oz was op YouTube de hele serie gekeken van Prisoner Cell Block H, over het leven in een vrouwengevangenis. Wel gedateerd, maar leuk en tijdloos. Dat blijkt ook wel aangezien nu in Nederland een Nederlandse versie van de serie op TV wordt uitgezonden en weer razend populair is.

Verder keek ik toen ik 21 was in Nederland altijd naar Sons and Daughters en heb deze weer gekeken toen we hier woonden (ook op YouTube). De serie gaat over een tweeling (jongen en meisjes) die als baby uit elkaar zijn gehaald. De een groeit op in een rijk gezin in Sydney de ander in een arbeidersgezin in Melbourne. Op latere leeftijd komen ze elkaar weer tegen en worden zonder te weten dat ze broer en zus zijn verliefd op elkaar, wat natuurlijk een complexe situatie oplevert. Een beetje jeugdsentiment voor mij en leuk om de nu bekende plekken te zien, vooral omdat we later vlak bij een van de huizen woonden die in de serie voorkwam (voor de kenners, het huis van de Hamiltons)

Verder heb je natuurlijk ook nog The Flying Doctors. Die ken ik ook nog van vroeger, maar heb hem nog niet voor de tweede keer hier in Oz gezien.

Ik kan nog wel meer series opnoemen, maar die zijn nogal zoet en zijn niet typisch Australisch wat omgeving of spraakgebruik betreft of geweldig goed.
 
Last edited:
Ik weet nog dat ik als tiener altijd Heartbreak High keek, na school op NL 3, geweldig vond ik het! Maar daar zijn de meesten hier nu toch wel te oud voor ;)
 
Geloof dat ik meer van de comedy ben. :)
Upper Middle Bogan
Utopia
Housos
Swift & Shift
Fat Pizza
It's a date
En de nieuwe "Comedy Showroom" kan ook nog wel eens wat opleveren.
 
Wanted
met o.a. Rebecca Gibney

"When two strangers intervene in a deadly car jacking, they are swept up in a roller coaster chase across Australia in a car full of money. They are wanted by both sides of the law and must quickly adjust to a new life on the run with only each other for protection. Not even they know what they're capable of."
 
Ik weet nog dat ik als tiener altijd Heartbreak High keek, na school op NL 3, geweldig vond ik het! Maar daar zijn de meesten hier nu toch wel te oud voor ;)

Haha nee dat keek ik ook! Al zat ik toen zelf nog op de lagere school en ik snapte niet zo veel van al dat drama, hihi.

Mijn all-time favoriete Aussie tv-serie is "Snowy River: The McGregor Saga", met een jonge Guy Pearce. Ik keek het voor het eerst in de brugklas en was helemaal verkocht, zo erg zelfs dat ik destijds de dvd's uit Australië besteld heb met m'n vader's credit card (want nergens in de EU te verkrijgen). En later inspireerde deze serie mijn aankoop van een Drizabone jas en Akubra (ook uit Australië laten komen). Het wilde westen maar dan in Australië!
 
Ok, ff in 't goede draadje:
'The Big Lap' van Expedition Australia - Is een 10-delige docu-serie over een aussie stel dat met hun twee jonge kids een big lap (rondje OZ) gaat doen. Heerlijk :D
 
Rake (ABC) met Richard Roxburgh als Cleaver Greene, een brilliante advocaat uit Sydney die altijd problem heeft.
Glitch (ABC) een brilliante sci-fi thriller serie
Op Youtube kijk naar The Katering Show (Youtube, ABC) - Geweldig grappig, twee aussie vrouwen met een kook show met een knipoog
en als je kids hebt en van Tim Burton-esque houdt - The Adventures of Figaro Pho (ABC, Netflix), een animatie over een joche met elke fobie denkbaar. ( Full disclosure: dit is zelf promotie)
 
@Tekkel Upper Middle Bogan vind ik inderdaad ook erg leuk. Bezig met filmen van een derde seizoen nu..
Ik ben een beetje gek een drag racen. En de favoriete racer van mijn zoon(tje) is Darren Morgan, wiens materiaal gebruikt wordt in de serie.
Sowieso is Glenn Robbins wel leuk; "All Aussie Adventures" anyone?
 


OFX
Back
Top