Tips voor TV-series

Yep, All Aussie Adventures was great.
What about : Packed up to the Rafters ?

And , can't remember the name of the series .. (.could it be: Australian of the Year?? ) anymore but the actor was Chris Lilley.
 
Wij hebben hem destijds moeten kopen omdat hij echt niet digitaal te vinden was... Is nu denk ik anderhalf jaar geleden... Ben benieuwd of je hem kunt vinden :up:

Als DVD bestellen kan nog, maar ik heb echt al in geen 5 jaar meer een DVD speler (of computer die geschikt is) :)
 
Ik heb pas Round the Twist ontdekt op Netflix... het is een kinderserie, maar met zoveel (Aussie) humor! Voor m'n Aussie man is het echt jeugdsentiment en ik vind het ook een hele leuke serie om te kijken en even goed te lachen. Ook niet zo politically correct als vandaag de dag ;)

En het begindeuntje gaat vast en zeker in je hoofd zitten... "Have you ever, ever felt like this..."
 
Als DVD bestellen kan nog, maar ik heb echt al in geen 5 jaar meer een DVD speler (of computer die geschikt is) :)

Gelukkig is een DVD speler nog maar een paar tientjes....:D Ik heb hetzelfde...een doos vol CD en DVD maar ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo'n schijfje in DVD of PC heb gehad. Alles op de netwerkschijf en streamen naar de TV.
 
Ik vind Wentworth erg leuk. Is de originele serie waar het Nederlandse 'Celblok H' op gebaseerd is.
 
Ik vind Wentworth erg leuk. Is de originele serie waar het Nederlandse 'Celblok H' op gebaseerd is.
Is Wentworth hetzelfde als Prisoner Cellblock H? Ik dacht dat Cellblock H op de laatste serie gebaseerd was. De naam is in elk geval bijna hetzelfde en de gevangenis in de laatste serie heet ook Wentworth. Dus het zou dezelfde serie kunnen zijn. Of misschien is Wentworth een nieuwere versie van de oude serie? De hele serie van Prisoner Cellblock H (692 afleveringen) is trouwens nog te zien op YouTube of op http://www.watchprisonercellblockh.com
Geweldige serie. Ik heb de serie gekeken toen ik pas in Oz was. Het heeft mijn woordenschat enorm verrijkt met typisch Australische woorden.

Edit: ik heb het even opgezocht. Wentworth is inderdaad gebaseerd op Prisoner Cellblock H. Een nieuwere versie, dezelfde karakters, maar wel een andere invalshoek/verhaallijnen als ik de beschrijving van de eerste afleveringen zo lees.
 
Last edited:
Ik vind Wentworth erg leuk. Is de originele serie waar het Nederlandse 'Celblok H' op gebaseerd is.
Net even gekeken naar het overzicht van seizoen 1 van Wentworth. Als je Wentworth leuk vindt, is het echt de moeite waard om naar het origineel Prisoner Cell block H te kijken. Het is wel gedateerd, maar ik vind de karakters authentieker en diverser (minder mooi, meer 'echt'). Ook leuk om te zien dezelfde karakters heel anders worden weergegeven.
 
Net even gekeken naar het overzicht van seizoen 1 van Wentworth. Als je Wentworth leuk vindt, is het echt de moeite waard om naar het origineel Prisoner Cell block H te kijken. Het is wel gedateerd, maar ik vind de karakters authentieker en diverser (minder mooi, meer 'echt'). Ook leuk om te zien dezelfde karakters heel anders worden weergegeven.

Klinkt goed! Ik ga kijken of ik het kan vinden :) Thanks voor de tip!!
 
Secret City

OK... De serie moet nog starten maar een serie met Anna Torv EN Canberra in de hoofdrollen. Dat moet goed komen :)

De afgelopen twee avonden alle 6 de delen gekeken en dat was helemaal top! Soort 'House of Cards' meets 'Edward Snowden'.
Dat het in Canberra opgenomen is was een leuke extra (Australiërs in winterjassen :p) maar ook gewoon juist. Het politieke en 'secret service/intelligence' gekonkel vindt nu eenmaal daar plaats. Dik de moeite!

Hier een review: https://www.theguardian.com/tv-and-...or-a-first-rate-australian-political-thriller
 
Probeer ' The Code' season 2 te kijken maar het internet is me nog niet heel gunstig gezind met maar 4 van de 6 delen rond dobberend in de piraten baai.. :cool:
 
Doctor, doctor is ook leuk.
Chirurg uit Sydney die vanwege klachten een jaar naar het platteland gestuurd wordt. Ik had eerst m'n twijfels bij de serie, maar vind het erg leuk.
 
Kreeg laatst nog van een collega de tip over de serie A place to call home.
Ik ben zelf nog niet begonnen met kijken. maar klinkt als een 'drama' serie die makkelijk wegkijkt... ideaal voor de donkere dagen!

Set in rural New South Wales in the period following the Second World War, it follows Sarah Adams, who has returned to Australia after twenty years abroad to start a new life and ends up clashing with wealthy matriarch Elizabeth Bligh .
It was created by Bevan Lee and has been described as a "compelling melodrama about love and loss set against the social change of the 1950s".
 
Vorige week in het vliegtuig 3 afleveringen van Top of the Lake zitten kijken . Totaal zijn het (ik geloof) 7 delen, dus ben nog maar halverwege, maar zeer de moeite waard. Speelt niet in Oz maar in Nieuw Zeeland (mwah, dicht genoeg bij). Hier staat de trailer: http://www.imdb.com/title/tt2103085/ Het is al in 2013 uitgezonden, maar ik had het niet eerder gezien. En er komt nu een tweede serie aan.
 
Back
Top