Merry-go-round to & in OZ

Heb al wat spits ervaring in Canberra opgedaan afgelopen December. Lachertje vergeleken met de A2 of A27 ;)

Moet eerlijk zijn, ik heb weinig file over het algemeen. Rij tegen de stroom in maar rij wel 170km per dag naar/van werk. Zal blij zijn om straks in een '20 minute city' te wonen (al moet ik dan wel werk in Canberra vinden ipv bijvoorbeeld Sydney :rolleyes: )
 
Geweldig mooi zonnig weer overdag, maar rond 4 uur stook ik toch lekker de kachel op hoor. 14 graden is toch echt koud >:D
maar spits hebben we hier dan weer niet in Blackheath:up:

Ik weet dat het in OZ ook fris koud is. Zeker in Canberra ( en bijvoorbeeld bij jou @Katjavdl ) Maar
1: het is hier nu frickin zomer!!!!
2: als het in OZ winter is, is het met meer regelmaat zonnig dan hier in de zomer!
3: de winter in OZ is een fantastische tijd om flink te kunnen sporten zonder te smelten of in rook op te gaan.

Zo, rant over? ;)
 
Last edited:
Het verschil tussen ochtend en middag is hier gewoon veel groter. Vanochtend nog ijs van de autoruit geveegd (nee, niet gekrabd) en vanmiddag in de zon hardgelopen in shirt en shorts! Nee, we denken echt niet met weemoed terug aan grijze Hollandse winters. Pardon, zomers....;-)
 
Ik heb ook een trui aan en de verwarming staat ook aan >:D en wij hebben geen 8 maanden zomer. Eerder 8 dagen dit jaar (en dan moet het meezitten!)

Dit was het exacte gesprek wat wij gisteren in de auto hadden, haha. Vandaag van lemons maar lemonjuice maken en met de kite naar het strand.
 
Ik heb ook een trui aan en de verwarming staat ook aan >:D en wij hebben geen 8 maanden zomer. Eerder 8 dagen dit jaar (en dan moet het meezitten!)

Boehoehoe... Het is zelfs nog minder bevestigt het KNMI vandaag:

"....Het einde van de zomer komt in zicht, maar van echt zomers weer is nog maar weinig sprake geweest. Volgens het KNMI staat de teller van mooi-weerdagen nog maar op zeven..."

:confused::eek::oops::(
 
Dank je @Katjavdl :up:

Dat is lekker wakker worden! Brengt mooie herinneringen terug aan afgelopen bezoek waar ik ook regelmatig vroeg aan het meer zat, kijkend naar de roeiers, de hardlopers, de ballonnen enz.

Na weer een nacht zwetend op bed liggen in de week die we dan maar zomer gaan noemen kijk ik uit naar de koele nachten van Canberra winter hahaha (oh wat zal ik deze woorden nog vaak in moeten slikken als we daar wonen, elektrische deken aan, ijspegel aan je neus en krabber in de aanslag in de auto >:D ;))
 
Last edited:
Ah, ook bij jullie gearriveerd! Wat er in zit, een zeer persoonlijk frobelwerkje. We zijn nogal van het DIY. Wel even wachten tot jouw Sheila thuis is...
 
Ah, ook bij jullie gearriveerd! Wat er in zit, een zeer persoonlijk frobelwerkje. We zijn nogal van het DIY. Wel even wachten tot jouw Sheila thuis is...

Dat duurt nog een paar dagen, die zit weer in de Caribbean voor d'r werk... :rolleyes:
Bahamas-Caribbean-Beach-Resort.jpg
 
Dat is nog eens wat anders dan afgelopen nacht met een muts op slapen in de tent (maar oh wat hadden we een mooie sterrenhemel zaterdagnacht), wakker worden met vorst op de auto en wit gras! Maar met een vuurtje, flinke ochtendwandeling met Lilly, koppie thee en volop zon is het zo weer lekker boven de 20! Winterkamperen is zo gek nog niet!
 
Ben je vast aan het oefenen voor het Xpdite kampeerweekend? :D

Dat met die muts op liggen ken ik wel ja. Maar zeker, de sterrennachten in OZ zijn (dan) super!
 
5 maanden te gaan! Tijd voor...lijstjes :up:

Nieuwe blog post: https://plandoact.com/2016/08/18/lists/


En HIER kunnen jullie onze lijst vinden. Diverse tabbladen. Sommige zijn leeg omdat je zelf maar even moet verzinnen wat je wel of niet aan inboedel mee neemt in de container bijvoorbeeld. Heb de lege tabbladen wel laten staan zodat je weet: Hé hier moet ik iets mee ;) Ook een aparte inpaklijst voor in de koffer en voor in de container. Je wilt niet met alleen een schone onderbroek aankomen in Australia, niet?

Daarnaast kopen we nog wat zaken juist in NL vlak voor vertrek omdat ze:
A: veel goedkoper zijn in NL (banden voor de MTB bijvoorbeeld, zijn ze ook gelijk schoon voor invoer. Oude vieze banden gaan niet mee)
B: we voor privé gebruik goedkoop in kunnen kopen via het werk (iPhone, Philips spullen enz.) Hier moet jezelf dus even bedenken of dit voor jullie wel of niet slim is.
Laat even weten of je er iets aan hebt (altijd leuk om te horen na een uurtje een webapplicatie lijst omzetten in Excel :rolleyes:) en laat het ook weten als we iets vergeten zijn!
 
Back
Top