Merry-go-round to & in OZ

klinkt als een leuke trip! Maar moet je geen cursus hebben om 4x4 te kunnen gaan rijden? of ben je meer van trial and error?:)
 
Ja & Ja

Al heel wat kilometertjes off road gereden en niet alleen gravel roads bedoel ik dan. Kimberley, Kosciusko, D'Entrecasteax, Fitzgerald, Deau etc. etc. Ik wil zeker niet zeggen dat ik ervaren ben maar ook weer niet helemaal nieuw. Tot nu toe maar 1 of 2x 'vast gezeten' en nooit schade gereden. Slow is fast zeg ik maar. Als je het rustig aan doet kom je er meestal wel (als is een beetje meer tempo soms wel handig in zand en modder :rolleyes: )

dsc_0923.jpg


Daarnaast willen we wel een training gaan volgen (hier) Is een bekende kerel in de 4x4 wereld en woont een uurtje buiten Canberra (toeval? ;) )
 
M'n vader heeft een Defender, dus daardoor wel wat ervaring met 4x4. Als je rustig aan doet en eerst nadenkt voordat je wat doet, dan kom je een heel eind. Er zijn verder wat handigheidjes om te weten. Zoals dat als je in zacht zand gaat rijden je je banden een stukje leeg moet laten lopen en dat als je in diep water gaat je gebruik kunt maken van je boeggolf. Annelies wil wel iets als een Series 1 Range Rover in Australië. Ik heb besloten dat ik voor een lekker burgerlijke stationwagon ga (met 4x4 ;) )
 
Die term kende ik nog niet, please elaborate ;)
De man, ook wel traditioneel, het hoofd van de familie genoemd wordt altijd gesteund door zijn vrouw. Nu realiseer ik me dat die uitspraak/gezegde dateert uit de prehistorie en de rolverdeling inmiddels wel veranderd is :)

@afterbang was wel ff zweten daar of niet ;)
 
@afterbang was wel ff zweten daar of niet ;)[/QUOTE]

Zweten van het scheppen? Yep. Maar het was even de assen weer vrij scheppen en toen konden we weer. Typisch gevalletje verkeerde lijn gekozen (wat al een vak apart is als er weinig tot geen sporen zijn) en wellicht de banden nog wat te hard voor we er aan begonnen. Maar allemaal onderdeel van het leerproces!
 
[foto met schep]

Wel oppassen met je bolle onderrug, anders kan je plat op de achterbank liggen de rest van de reis ;)

Wij hebben een semi 4x4...tis er 1, maar het is meer voor de show (kia sportage). was veel te bang om vast te komen te zitten op het strand :p

edit: met de motor daarentegen! Tis ff wennen en gas erop houden, maar het is wel lachen :D
 
Zozo, het plannen is in volle gang bij Afterbang! Nou, ik kan me bij jullie niks van ongestructureerdheid voorstellen. Per slot van rekening zijn jullie een soort nestor van xpdite en kennen jullie zo'n beetje alle posts uit het hoofd, dus dat gaat vast goedkomen.
Blijft overigens een mooie foto, van die landcruiser.
 
Hahaha. Nestor :oops:

Ach een Project Manager en een Consultant. Die moeten toch wat structuur in de chaos aan kunnen brengen ;)

Yep, niet beter dan lekker spelen met een 70 series Landy!
 
ja dat plannen....het is nog wel een aardig eindje in de toekomst hoor.....kan nog van alles op je pad komen. Wij komen wel hoor, is tenslotte onze achtertuin hihi
 
Zo dit hele draadje gelezen (duurde een paar dagen maar dan heb je ook wat ;))
Maar het las als een spannend boek. 'Zou het gaan lukken?....'
En het antwoord is Jaah!!! Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis én de perfecte timing met oplevering :up:

Ben benieuwd hoe jullie reis verder gaat, The saga continues :p:D
 
Nog ruim 5 maanden. Gelukkig is het hier ook lekker zomer.... NOT!!! >:D

14 graden op de thermometer.
De ruitenwissers houden me gezelschap...
Net als nog -tig Hollanders die genieten van de rustige vakantie spits...:confused:
thumb_IMG_5221_1024.jpg


Zelfs in Canberra is het beter weer dan hier!!!!

Rant over ;)
 
Last edited:
Nog ruim 5 maanden. Gelukkig is het hier ook lekker zomer.... NOT!!! >:D

14 graden op de thermometer.
De ruitenwissers houden me gezelschap...
Net als nog -tig Hollanders die genieten van de rustige vakantie spits...:confused:
thumb_IMG_5221_1024.jpg


Zelfs in Canberra is het beter weer dan hier!!!!

Rant over ;)

Dat zeiden wij vandaag ook al. Het is in de winter in Melbourne beter weer dan in de zomer in Amsterdam ;)
 
Het is hier 19 graden...en ik heb de verwarming aan en een tshirt en een vest...brrrr. Nog een maand of 2 en dan begint de 8 maanden durende zomer weer, jippie :)

Spits heb je overal! (behalve Canberra misschien...:p)
 
Geweldig mooi zonnig weer overdag, maar rond 4 uur stook ik toch lekker de kachel op hoor. 14 graden is toch echt koud >:D
maar spits hebben we hier dan weer niet in Blackheath:up:
 
Back
Top