Merry-go-round to & in OZ

Thanks @blck_bnny. Ook wij hebben een plannetje (joepie, nog een lijstje!) Ik zal de van jou eens naast de onze leggen. Kijken of ik nog iets mis ;)

Het is (was ondertussen want we hebben zojuist gemeld dat we de migratie weer terug nemen van ze) voornamelijk de manier/gebrek aan communicatie. En op het moment dat ik denk dat de import permit zo'n beetje geregeld is vraagt men om mijn paspoort (wat mij doet denken, had je die 3 weken terug al niet kunnen vragen?)

Zal verder de details besparen, wellicht ligt het ook aan onze manier van werken en denken (duidelijke structuur, strakke communicatie, controle hebben enz.) waar we gewoon niet aansloten. Verder netjes kosteloos contract verbroken dus op dat vlak weer lof.

Verhuizing, maar even een tweede offerte aanvragen. Volgens mij kan het goedkoper en duidelijker :)


Even adem halen en weer verder.
 
Last edited:
Jeeej lijstjes! Het is vervelend als je het niet helemaal meer vertrouwd. Geeft gewoon geen fijn gevoel. Voor als je een deel zelf wilt gaan regelen: uiteindelijk viel het best mee; import vergunning is inmiddels binnen (duurde nog geen dag) en de quarantaine is gepre-booked. Opzich best prima te doen.

Ik zie trouwens dat onze kattenbeesten gezellig tegelijkertijd in de quarantaine zitten :p kunnen ze in elk geval in het Nederlands tegen elkaar miauwen vanuit hun hokjes.
 
Yep, dat is het. Met veel dingen kan ik een bepaalde mate van onzekerheid wel hebben (wat wel nodig is als je gaat migreren :p)
Maar met de katten is alleen 100% goed gevoel (en eigenlijk gewoon 100% feitelijk in plaats van gevoel) goed genoeg.

Ik ga van het weekend dus zelf de import permit aanvragen, mocht ik hulp nodig hebben klop ik wel even bij je aan :D
 
Maar met de katten is alleen 100% goed gevoel (en eigenlijk gewoon 100% feitelijk in plaats van gevoel) goed genoeg.

Ik ga van het weekend dus zelf de import permit aanvragen, mocht ik hulp nodig hebben klop ik wel even bij je aan :D

Haha klinkt heel bekend ;) Laat maar weten als je hulp nodig hebt!
 
"...Thank you for your Permit Application which has been received and will now be assessed in accordance with sections 178 and 179 of the Biosecurity Act 2016..."

:D

Now we wait :up:
 
Ik zie trouwens dat onze kattenbeesten gezellig tegelijkertijd in de quarantaine zitten :p kunnen ze in elk geval in het Nederlands tegen elkaar miauwen vanuit hun hokjes.

Is dat zo? Wat grappig! Jullie hebben er twee? Dan kunnen ze met die drie van ons de Jackson Five imiteren of zo hahaha
 
Is dat zo? Wat grappig! Jullie hebben er twee? Dan kunnen ze met die drie van ons de Jackson Five imiteren of zo hahaha

Hahaha goed idee, ik zal het ze vanavond voorleggen. We hebben er 2 inderdaad :) we hopen dat ze 11 januari kunnen gaan, ligt nog een beetje aan of er plek in is het quarantaine centrum. Ze zijn in elk geval wel al helemaal in hun nopjes met hun mega huge kooien die we van de week opgehaald hebben.
 
Leg het maar eens aan ze voor. Wij hebben drie katers, variërend van bariton tot falset stem :p

En hier hetzelfde, je bent afhankelijk van plek in het Quarantaine centrum. We leveren de 17e januari het huis in en vliegen de 19e. De katten moeten dus de 16e vliegen om het allemaal een beetje te laten passen (dat ze niet te vroeg zijn, maar ook niet tijdlijk tussen huisverkoop en vlucht nog even in een asiel moeten. Nog meer stress. Vroeger vertrekken gaat sowieso niet want dan hebben we nog geen AirBnB paraat waar we met de katten in kunnen. Dus... Omdat ik hier wat zekerheden in wilde hebben waren we niet zo happy met de voortgang bijtransporteur (onduidelijk voor ons wanneer ze nu wat gingen regelen) Maar genoeg daarover.

Die pre-booking kun je pas doen als je de permit ontvangen hebt toch? Of is een pre-booking juist een 'voor-reservering' voordat je een permit hebt?
 
Die pre-booking kun je pas doen als je de permit ontvangen hebt toch? Of is een pre-booking juist een 'voor-reservering' voordat je een permit hebt?

Je kan pas pre-booken als je je permit hebt; ze vragen ook specifiek naar je permit nummer. Wij hadden hem savonds aanvraagd en sochtends meteen al in de mail.
Daarna kan je als je pre-booking confirmed is de vlucht gaan regelen, dan weet je de date of arrival, en daarna kan je de quarantaine confirmen en is alles in principe rond voor de vlucht.
 
Er wordt nog wel eens geklaagd over de (matige) service van Australische bedrijven maar hier in NL is het ook huilen met de pet op hoor.

Offertes van een verhuizer die voor mij als kritisch lezer 'wat' aan duidelijkheid over laat.
Acties (of eigenlijk non-acties) van je dierentransporteur.

Je kunt beter gewoon alles zelf doen met hulp van de mensen hier op het forum! Ik sta op het punt om beide partijen maar te ontheffen van hun taak. Grrr >:D

Nadat jullie over Zoologistics begonnen heb ik hen ook gevraagd om een offerte. De website werkte niet goed en uiteindelijk kreeg ik een standaard mail die niet beantwoorde aan de specifieke vraag die ik stelde. Het was voor mij meteen klaar.
Omdat we al redelijk wat gesproken hebben met Animals To Fly heb ik hen ook gebeld om te vragen of zij alles konden regelen. Konden ze niet, want dat zou door een Australische partij geregeld moeten worden. Ze konden me wel contactgegevens doorsturen van bedrijven die de quarantaine etc konden regelen.

Dus zoals Annelies al zei hebben we toen besloten het maar gewoon zelf te doen. En met 'we' bedoel ik Annelies.

Onze katten gaan naar mijn ouders, maar we willen ze niet verder opzadelen met werk. Dus Annelies heeft de import permit en de quarantaine geregeld en het bovenstaande lijstje gemaakt. Topvrouw is het. Ze kan je in detail vertellen hoe rottig dat proces is ;)

De pre-booking is als het ware kijken of er ruimte is en die "reserveren", dan kun je met de transporteur overleggen of er op die datum een mogelijkheid is om ze daar te krijgen en daarna de reservering bevestigen. De permit heb je nodig om de reservering te kunnen maken.
 
Ze kan je in detail vertellen hoe rottig dat proces is ;)

Zo erg was het ook weer niet... Alleen je moet niet op t verkeerde knopje drukken als je net 4 pagina's aan informatie hebt ingevuld :D Ik weet inmiddels beide chipnummers uit mijn hoofd:

*toptip als je 100% zeker wilt weten dat je de nummertjes goed over typt: zoek je huisdier zijn chipnummer op bij petbase.eu en doe dan copy paste:p kan je meteen controleren of alle info die daar staat nog steeds up to date is
 
En we gaan weer lekker daar, leuk (sorry) om te lezen deze openneer verhalen vaover verhuizers en beestjes vervoerders.
Ik heb ook wat geleerd...aangezien 3 katers wel samen gaan (toch @afterbang ?) wordt de volgende maar een kater....
onze jonge god heeft het voorzien op onze oude tante, dus leven ze nu gescheiden. Te veel stress voor het oude monster zei de dierenarts.
We hebben een knap 5 sterren resort gebouwd in de tuin voor de god en dan scheelt echt enorm gelukkig.
 
Bij ons zijn katers altijd goed gegaan met elkaar al is de relatie tussen onze twee laatst verkregen katers wel wat lastiger. Trekt heel langzaam bij (na een jaar of drie elkaar heel stom vinden, zonder gevechten) Beide ex-zwervers met een overlappend territorium in onze achtertuin. En één van de twee is wat autistisch. Helpt niet mee.

We hebben trouwens ook 1 poes. Die laat iedereen met rust en iedereen laat haar met rust.

Maar ja, bij ons gaat het met 3 kerels OK tot zeer goed de laatste 20 jaar katten houden.
 
Last edited:
En nog meer beestennieuws. We hebben een fantastische plek gevonden voor onze 2 konijnen. Ze krijgen daar minstens zoveel ruimte als ze nu hebben :up:

Ook mijn 21 jaar oude lievelings poes die echt te oud en astmatisch is voor de grote oversteek heeft een plekje gereserveerd gekregen bij mijn moeder (mocht ze nog leven tegen die tijd)

Beide gisteren afgetikt. Dat was een topdag zo 4 maanden voor vertrek! :):):)
 
@afterbang dat kan weer van t lijstje af ;)

Grappig om te horen hoe veel verschil er tussen katten zit en dat het inderdaad ook met 3 katers gewoon prima kan gaan. Al houden wij het gewoon bij 2 denk ik :D

Nog steeds niets gehoord van de quarantaine trouwens... had gehoopt dat die ook lekker snel waren :p
 
Ik zit te wachten op de feedback over de voorlopige booking van de quarantaine. Aka kijken of ze tijd hebben voor mijn langharige furbeesten op 11 januari.

OK. Dus je krijgt eerst een voorlopige bevestiging. Maar nu zit je te wachten op een echt OK.
 
OK. Dus je krijgt eerst een voorlopige bevestiging. Maar nu zit je te wachten op een echt OK.

Nee, ik zit nu te wachten op de bevestiging van de voorlopige reservering.

Ik zit nog steeds in de : Your reservation is awaiting assessment. - fase
Daarna ga ik hopelijk door naar de: 'je reservering is goedgekeurd' - fase (of de 'de 11e kan niet maar is de 12e ook goed' - fase) en dan kan ik de vlucht gaan boeken en de reservering bevestigen.

Zijn jullie inmiddels al iets verder met het zoeken van een bedrijf waar je ze aan toevertrouwd voor de vlucht?
 
Back
Top