Niet langer dromen, maar doen!

Ben bang dat ze me toch geen preferred treatment geven vanwege mijn extensive bijdrage aan dit forum...:confused:
Misschien moet ik dan toch gaan lobbyen bij onze much appreciated Tassie minister of Dutch affairs @Lost
 
Ben bang dat ze me toch geen preferred treatment geven vanwege mijn extensive bijdrage aan dit forum...:confused:
Misschien moet ik dan toch gaan lobbyen bij onze much appreciated Tassie minister of Dutch affairs @Lost
Je bent geen Liberal kandidaat voor de federale overheid dus je internet historie zal je niet achtervolgen ;)
 
Ben bang dat ze me toch geen preferred treatment geven vanwege mijn extensive bijdrage aan dit forum...:confused:
Misschien moet ik dan toch gaan lobbyen bij onze much appreciated Tassie minister of Dutch affairs @Lost

Ik denk dat je de kleine lettertjes bij het aanmelden op het forum niet hebt gelezen:
"XPdite forumkarma wordt niet geaccepteerd door de Australische Department of Home Affairs" ;)
 
Het moet specifiek werk zijn op 1 van die zoveel SOL lijsten toch?

Klopt het dat een job offer in Tasmania moet overeenkomen met het beroep waar je op door probeert te gaan? Of is een job offer met een ander beroep ook voldoende?
 
Klopt het dat een job offer in Tasmania moet overeenkomen met het beroep waar je op door probeert te gaan? Of is een job offer met een ander beroep ook voldoende?
Hoi
Nee de titel hoeft niet overeen te komen maar wel de eisen/ werkzaamheden diende moet doen
 
Hoi
Nee de titel hoeft niet overeen te komen maar wel de eisen/ werkzaamheden diende moet doen

Dat maakt het voor ons allemaal weer wat lastiger.... Misschien een stomme vraag maar je moet ook het jaar fulltime werkzaam zijn bij die job offer(binnen de 2 jaar)?

Hoever ben jij hardcore met de zoektocht naar een job offer?
 
Dat maakt het voor ons allemaal weer wat lastiger.... Misschien een stomme vraag maar je moet ook het jaar fulltime werkzaam zijn bij die job offer(binnen de 2 jaar)?

Hoever ben jij hardcore met de zoektocht naar een job offer?

Als je binnen komt op een door de werkgever gesponsord visum, dan moet je ook bij hen dat jaar fulltime werken.

Als je binnen komt op een regional sponsord visum of soortgelijk, dan moet je 12 maanden fulltime werken binnen die 2-3 jaar en dat mag bij verschillende werkgevers zijn, incl. 2 parttime banen, zolang die samen maar fulltime zijn. In dit geval hoeven die 12 maanden ook niet aaneengesloten te zijn.
 
Dat maakt het voor ons allemaal weer wat lastiger.... Misschien een stomme vraag maar je moet ook het jaar fulltime werkzaam zijn bij die job offer(binnen de 2 jaar)?

Hoever ben jij hardcore met de zoektocht naar een job offer?
Hoi
Je hoeft niet daadwerkelijk te solliciteren, je hoeft alleen maar je kunnen aantonen dat jij in aanmerking zou kunnen komen met je skills. Ik ben tijdje terug 1 maand in Tasmanië geweest. En diverse gesprekken gehad. Komt er op neer geen visa, geen interesse.
 
Wat een drukte opeens!

Onlangs even in de regio geweest. (hallo @Katjavdl , nice meeting you!!) Het idee om een job offer te krijgen heb ik snel laten varen, omdat er gewoon teveel onzekerheden zijn (onder anderen of je überhaupt ooit een visum krijgt). Ik heb mijn tijd dus gebruikt om een netwerk op te bouwen, een regio te verkennen en te onderzoeken waar welke scholen etc. zijn. Met andere woorden: als het ons lukt, zijn we goed voorbereid.

Het proces is als volgt:
1. Skills assessment aanvragen.
2. Expression of interest indienen.
3. State sponsorship aanvragen.

Voor de state sponsorship moet je een verklaring maken waarom je zo graag naar Tasmanië wilt. (iedereen wil daar juist weg, weet je...). Daarvoor is het ook handig als je kunt aantonen dat je er al een paar keer bent geweest (en je het awesome vindt..). De State sponsorship loopt overigens ongeveer gelijk op met de officiële visumaanvraag, voor zover ik dat heb uit kunnen zoeken.

Voor zover ik weet ben je niet verplicht werk te zoeken in het beroepenveld waarop je emigreert. We zul je jezelf aan een staat moeten commiteren als je een staat gesponsord visum aanvraagt. En veel visa zijn tegenwoordig tijdelijke visa, zodat je ook stevig bestaan moet opbouwen voordat je naar 'the next level' mag.

Wij zien het helemaal zitten in Tassie, en ons opgebouwde netwerk is warm en verwelkomend. Vandaag heb ik de skills assessment aangevraagd, na een onverwacht lange aanloop. Er is daar gewoon veel informatie voor nodig: ik moest een verklaring laten maken door mijn werkgever waar ik 15 jaar geleden ben opgestapt. (maar hij begreep het volkomen). Tof: 10 minuten later had ik zijn verklaring binnen! We hebben gekozen voor de priority processing, wat een slordige duit extra kost, maar ze beloven wel binnen 10 dagen uitsluitsel te hebben. Dus nog even twee weekjes in spanning: als het goed is, worden mij meer dan 10 jaar ervaring in het beroep toegekend, dan kan ik met een gerust hart door naar de volgende ronde.

Cliffhanger!
 
Goed bezig Hardcore! Ik heb nog niet veel van Tassie gezien, alleen een bliksembezoekje afgelopen jaar naar@Katjavdl. Maar het is prachtig, hoewel ik het vooral een vakantiebestemming vind :) Wel stuk goedkoper als je een huis wilt kopen vergeleken met de Sydney metro area!
 
Tof man! Spannend.wij hadden ook prio processing. Zou het zonder twijfel zo weer doen.

Zoveel zaken bij visa aanvraag zijn puur voor de vorm. Zoals idd het beroep waar je punten voor kqn aamvragen. Bij permanent state sponsorship hoef je ook niet perse in de state te blijven als je een goede reden hebt (aldus @afterbang na gesprek met immi). Andersom ook, beroepen op de SOL lijst en vervolgens geen werk kunnen vinden...

We duimen allemaal mee voor een goede afloop!
 
Wow, het wordt nu serieus! Eigenlijk wel apart hoe commercieel de visa procedure/assessment is. Als je sneller wilt, betaal je toch gewoon meer. Georganiseerde steekpenningen? Maar anyway, succes met deze stap weer, spannend!
 
Wat een drukte opeens!

Onlangs even in de regio geweest. (hallo @Katjavdl , nice meeting you!!) Het idee om een job offer te krijgen heb ik snel laten varen, omdat er gewoon teveel onzekerheden zijn (onder anderen of je überhaupt ooit een visum krijgt). Ik heb mijn tijd dus gebruikt om een netwerk op te bouwen, een regio te verkennen en te onderzoeken waar welke scholen etc. zijn. Met andere woorden: als het ons lukt, zijn we goed voorbereid.

Het proces is als volgt:
1. Skills assessment aanvragen.
2. Expression of interest indienen.
3. State sponsorship aanvragen.

Voor de state sponsorship moet je een verklaring maken waarom je zo graag naar Tasmanië wilt. (iedereen wil daar juist weg, weet je...). Daarvoor is het ook handig als je kunt aantonen dat je er al een paar keer bent geweest (en je het awesome vindt..). De State sponsorship loopt overigens ongeveer gelijk op met de officiële visumaanvraag, voor zover ik dat heb uit kunnen zoeken.

Voor zover ik weet ben je niet verplicht werk te zoeken in het beroepenveld waarop je emigreert. We zul je jezelf aan een staat moeten commiteren als je een staat gesponsord visum aanvraagt. En veel visa zijn tegenwoordig tijdelijke visa, zodat je ook stevig bestaan moet opbouwen voordat je naar 'the next level' mag.

Wij zien het helemaal zitten in Tassie, en ons opgebouwde netwerk is warm en verwelkomend. Vandaag heb ik de skills assessment aangevraagd, na een onverwacht lange aanloop. Er is daar gewoon veel informatie voor nodig: ik moest een verklaring laten maken door mijn werkgever waar ik 15 jaar geleden ben opgestapt. (maar hij begreep het volkomen). Tof: 10 minuten later had ik zijn verklaring binnen! We hebben gekozen voor de priority processing, wat een slordige duit extra kost, maar ze beloven wel binnen 10 dagen uitsluitsel te hebben. Dus nog even twee weekjes in spanning: als het goed is, worden mij meer dan 10 jaar ervaring in het beroep toegekend, dan kan ik met een gerust hart door naar de volgende ronde.

Cliffhanger!
Hoi de visa regels gaan per 16 november veranderen, dan moet je niet alleen 2 jaar in tassie gewoont hebben maar ook een bepaald inkomen verdient hebben (hoeveel is nog onbekend) daarom heb ik nu ook vaart gemaakt en me eoi ingediend. Ik loop nu alleen vast bij state nominatjon omdat er geen 5 vacatures zijn.
 
Dat wist ik niet, Yolanda. Ik ben ook wel benieuwd naar de ontwikkelingen. Maar vooral hoop ik snel door het proces te fietsen. Het loopt al effe,.. zeg maar..
 
Dat wist ik niet, Yolanda. Ik ben ook wel benieuwd naar de ontwikkelingen. Maar vooral hoop ik snel door het proces te fietsen. Het loopt al effe,.. zeg maar..
Ja het duurt allemaal erg lang en dat is soms frustrerend.

Gebruik jij ook een visum agent? Want die van mij heeft dit 2/3 weken geleden al doorgegeven. Is nog onzeker of met de nieuwe regels ook een nieuwe eoi moet worden ingediend.
Welk beroep gaan jullie voor?
 


OFX
Back
Top