Beebmeep

Beebmeep

Well-Known Member
Niet echt aan LaStaVaZa natuurlijk, want ik woon hier alweer ruim 10 jaar, maar af en toe wil ik wel wat posten, zonder andermans draadje te kapen en wat niet altijd onder de noemer Whyalla past. Vandaar :)

Mijn melding voor vandaag? Na tien jaar bij dezelfde werkgever en zo'n 3-4 reorganisaties overleefd te hebben, mocht ik afgelopen week op m'n eigen baan solliciteren. Ik zie het niet somber in, omdat ik binnen de organisatie de enige gekwalificeerde biebmiep ben ten noorden van de Barossa en ik zie m'n stedelijke collega's nog niet als voorkeurslokatie Whyalla kiezen.
Het is een langdurig en vermoeiende situatie (geweest), waarvan we nu qua biebpersoneel in de eindfase zitten. Ongetwijfeld zullen er mensen elders in de organisatie zijn die net voor Kerst vervelend nieuws te horen krijgen of de feestperiode in spanning zitten.

Ik ben nog niet klaar voor een andere baan. Eigenlijk m.n. omdat ik hier goede vrienden heb opgebouwd en ik niet weer opnieuw wil beginnen elders in de Staat/het land. In ieder geval ben ik komende week wel op m'n werk, maar niet bijster gemotiveerd. Dus Kerstmuziek aan kasten uitruimen en sorteren. Misschien dit weekend oliebollen bakken en m'n collega's en de die-hard bibliotheekgebruikers trakteren. Wie weet :)
 
Ja, dat is ook Australie... net vandaag afscheid genomen van leuke en goede collega’s, waarvan het contract niet werd verlengd, terwijl anderen (jonger en nog studerend) die toevallig familie zijn van gesettelde werknemers wel kunnen blijven. Wat dat betreft zegt een (tijdelijk) contract niet zoveel hier. Ikzelf fiets er als casual tussendoor omdat ik heel flexibel en overgekwalificeerd ben en deze baan daardoor perfect past bij onze situatie.
 
Positieve instelling in een moeilijke sitatie. Veel van m'n collega's bij de post werken daar nog steeds en er lijkt nog niks verandert. Het einde van de reorganisatie is altijd een paar maanden weg. Al 2 jaar. De mensen die er nog werken zijn allemaal het grootste deel van hun tijd bezig met lobby'en voor hun eigen baan. Het is lekker als je je eigen niche hebt in zo'n situatie (en je daarvan bewust bent) en het lijkt of je dat hebt!

Mensen zijn hier doorgaans overigens heel casual over het verliezen van een baan. Als Nederlander met alle baanzekerheden en uitkeringen vonden we dat in het begin erg vreemd, maar inmiddels ben ik net zo. Graag of niet hoor. Ik vind wel weer wat.

Succes met het staartje van de reorganisatie!
 
Succes met er door heen komen, het is wel altijd apart om op je eigen baan te solliciteren. Heb het zelf nog nooit hoeven doen maar kan me voorstellen dat het niet het meest motiverende ooit is :|
 
Er zitten voor mij wel wat frustraties bij, hoor, maar dat is merkwaardig (?) genoeg m.n. voor het andere bibliotheekpersoneel, de zgn bibliotheektechnisch medewerkers. De reorganisisten lijken te denken dat een ieder dat werk wel kan doen, terwijl mijn collega's er destijds genoeg geld en tijd hebben ingestoken om die kwalificatie te behalen.

Nou ja, we zien wel. Mijn referenties zijn gecheckt, weet ik dankzij een docent. Ik heb een vast contract, dus zou ik 'overbodig' worden, dan sta ik nog niet meteen op straat. Ik zie wel. What will be, will be, maar motiverend werkt het inderdaad niet.
 
Er zitten voor mij wel wat frustraties bij, hoor, maar dat is merkwaardig (?) genoeg m.n. voor het andere bibliotheekpersoneel, de zgn bibliotheektechnisch medewerkers. De reorganisisten lijken te denken dat een ieder dat werk wel kan doen, terwijl mijn collega's er destijds genoeg geld en tijd hebben ingestoken om die kwalificatie te behalen.

Nou ja, we zien wel. Mijn referenties zijn gecheckt, weet ik dankzij een docent. Ik heb een vast contract, dus zou ik 'overbodig' worden, dan sta ik nog niet meteen op straat. Ik zie wel. What will be, will be, maar motiverend werkt het inderdaad niet.
Succes BeepMeep! we duimen voor je.
 
Op het werk raken we 2/3 van het bibliotheekpersoneel kwijt. Ik ben een van de Dirty Dozen librarians die mag blijven. Pfew, werd toch wel zenuwachtig toen een aantal collega's tegen 10u aangaven gebeld te zijn, terwijl ik om 11:30 nog niets gehoord had! Ik ga zelf in ieder geval relaxter de Kerst tegemoet.
 
Goed om te horen!

Mijn kerstboodschap was dat Q1 2020 in principe mijn laatste kwartaal gaat zijn voor me.

Aan de ene kant jammer, het verdiende erg lekker ;)
Aan de andere kant wellicht ook wel goed. Verder integreren in dit gekke landje.
 
Goed nieuws @Beebmeep gefeliciteerd.

Solliciteren op je eigen baan is bizar, ik heb het hier ook al meegemaakt in de korte tijd dat ik hier werk met een collega die dit moest doen.

De situatie hier is ook onzeker, ik werk op basis van een 2 maand contract wat niet echt fijn is. Het wordt elke keer wel zonder problemen verlengd maar het kan ook zomaar eens over zijn. Gelukkig zit ik niet alleen in dit schuitje maar zijn er nog 4 jongens incl de manager die dit hebben. Er wordt door ons allen flink gelobbyed om de contractduur omhoog te krijgen en daar komt als het goed is binnenkort uitsluitsel over. Onze "redding" is dat het DC in Townsville onderpresteert en de organisatie niet op orde krijgt en wij daardoor een deel van hun demografie mogen bevoorraden. Doordat wij dat dagelijks kunnen doen ipv wekelijks zijn de eindgebruikers heel content met ons en zij lobbyen ook om ons als dc te mogen houden.

Kortom een hoop onzekerheid maar we hebben goede hoop dat we allemaal mogen blijven.
 
Goed om te horen!

Mijn kerstboodschap was dat Q1 2020 in principe mijn laatste kwartaal gaat zijn voor me.

Aan de ene kant jammer, het verdiende erg lekker ;)
Aan de andere kant wellicht ook wel goed. Verder integreren in dit gekke landje.
In ieder geval nog 3 maanden om je te orienteren en het netwerken op te voeren! Nieuwe kansen!
 
ja, ze laten het iig ruim op tijd weten👍

Dat is wel zo netjes, helaas gebeurd dit niet al te vaak.

Ik dacht bij mijn laatste werkgever in NL ook beleefd te zijn en gaf 4 maanden notice, vervolgens start mijn vervanger 1 week voordat ik wegging....

Maar ik hoop dat je snel weer wat vind @afterbang , zal iets lastiger worden omdat je nog geen citizen bent dus de Federal Gov banen vallen af, dessalnietemin heb ik goede hoop dat er weer een goed baan met dito salaris op je wacht. En je bent eindelijk professioneel onder de Ozzie's, dat wordt ook lachen ;)
 
Dat is wel zo netjes, helaas gebeurd dit niet al te vaak.

Ik dacht bij mijn laatste werkgever in NL ook beleefd te zijn en gaf 4 maanden notice, vervolgens start mijn vervanger 1 week voordat ik wegging....

Maar ik hoop dat je snel weer wat vind @afterbang En je bent eindelijk professioneel onder de Ozzie's, dat wordt ook lachen ;)

Ik kijk er nu al naar uit... :rolleyes:
 
Wat foto's van mijn weekend naar Laura. Geen foto's van Laura zelf, want m'n vrienden wonen er een stukje buiten. Gevoelsmatig dichterbij Stone Hut dan Laura. Zoals te zien is: het is er nogal droog :-(
At Glenda's 2.jpg

Maar onder de boom, met een droog, maar prachtig uitzicht., waande ik me meteen op vakantie/

At Glenda's.jpg

In Wirrabara was het groener.

Green.jpg

Rosella's in de tuin bij m'n vrienden. Slechts eentje op de foto weten te krijgen. Ze zijn nogal verlegen ;)
Rosella.jpg

Silo art in Wirrabara. Prachtig!

Silo art Wirrabara.jpg

En een picnic plek bij de Wirrabara nursery.

Wirrabara.jpg
 
Looking good! Dit stukje heb ik niet (meer) bewust in mijn geheugen. Maar denk ook dat we dichter langs de kust gereden zijn 10 jaar terug.
 
Looking good! Dit stukje heb ik niet (meer) bewust in mijn geheugen. Maar denk ook dat we dichter langs de kust gereden zijn 10 jaar terug.
Ja, Laura, Stone Hut, Melrose e.d. liggen iets meer landinwaards. Mooie route en van de gewone snelweg af.
 


OFX
Back
Top