Coronavirus in Australië

Interresant artikel. Australie is risicomijdend, of Nederland steekt liever zijn kop in het zand ipv echt op te treden. De waarheid zal in het midden liggen. Feit is dat wij hier de zaak redelijk onder controle hebben, en het in Nederland 1 grote puinbak is met dagelijks enorm veel besmettingen, en burgers die het nodig vinden om overal tegenaan te schoppen en precies niet doen wat de overheid wil. Kan alleen zeggen dat ik 100x liever op dit eiland zit dan in het vaderland op dit moment.

Idd een interssant artikel. Ben het eens dat in een pandemie als deze dit 'autoritair' beleid beter werkt dan in NL of B. Maar op andere domeinen....
Wij verbazen ons al langer over het verschil in aanpak tussen AUS en EU maar zeker ook over hoe goed/zonder-protest de Aus bevolking al die maatregelen slikt. Het helpt natuurlijk dat iedereen kan zien dat het bij deze werkt.
Maar zoals het artikel zegt is het een redelijk algemeen verschijnsel dat risicomijdend en autoritair-gevoelig gedrag van Australiers. Groot contrast als je in B geboren en opgegroeid bent en lang in NL gewoond hebt. De Belgische sport is het omzeilen van regeltjes en de grote mond van NL is ook algemeen bekend.
We zijn zoals velen blij dat we nu hier zitten en niet in EU maar het risicomijdend gedrag en autoritair gevoelig kantje van de Australiërs op andere dan pandemie domeinen valt ons wel tegen. Het zich verschuilen achter regels en de onmogelijkheid daarover in discussie te gaan of dat (AUS) mensen om je heen er ook wel last van hebben maar vermijden om er ook iets van te zeggen is erg hard wennen. We zien het op kantoor (waar plots verloven zonder uitleg ingetrokken worden; enkel voorzichtig onderling protest, niet naar manager), natuurlijk in de huis-verhuur-markt waar je niets mag (zeggen) en in mijn projecten waarbij de zwakste schakel in het team (lees diegene die op het laatste moment duikt voor een mogelijk onzinnig risico) uiteindelijk gevolgd wordt. We (ons gezin) hebben ons lang afgevraagd of we er ooit aan gewend zouden geraken, of erger dat we mogelijk langzaam zelf zo zouden worden of...dat we onze eigenschappen/gewoonten van meer openheid, directer zijn, meer argumentatie zouden volhouden en zo heel misschien onze omgeving laten zien dat het kan en niet zo slecht hoeft te zijn. Vooralsnog proberen we het laatste. Want we merken dat na een tijdje sommige mensen je wel appreciëren daarvoor.
 
Last edited:

Helemaal mee eens. En daar komt dan de nanny-state weer om de hoek kijken. Aus is altijd een nanny-state geweest, en een nanny-state schept nanny-state citizens. Ik denk juist dat de meerderheid hier diep van binnen de lockdowns liever direct afgeschaft zien, maar niemand die het hardop zegt en het dus maar accepteert. Je ziet het ook in de polls. De huidige situatie werkt ScoMo enorm in de hand en de libs gaan gewoon lekker met grote meerderheid de next elections winnen. Ben het ook enorm oneens met het idee dat Australiers naar het greater good kijken. Nonsense, sorry.
 
Wat is nodig voor wat meer ‘breathing space’?
Is dit eerste keer onder de 10 rolling average? denk het wel?
 
Wat is nodig voor wat meer ‘breathing space’?
Is dit eerste keer onder de 10 rolling average? denk het wel?

Nee, het was niet de eerste keer onder de 10. Het blijft maar daaromheen cirkelen, zit geen schot in. Plus een nieuwe uitbraak in regional Shepparton, daarom staat de regio ook niet meer op 0.

Het doel was een rolling average onder de 5. Dat zal niet snel gebeuren.

Dan Andrews heeft aangekondigd dat hij a.s. zondag nieuwe regels gaat afkondigen. Of dat verlichting of verzwaring betekent, weten we niet.
 
Not a bad day in the office volgens mij? Lage nummers zowel in Melbz als Sydney?

hang in there guys!
 
Last edited:
Vandaag 2 cases vs 5 in NSW inderdaad, maar 4 van de NSW cases waren return travelers.

Maar het gaat inderdaad de goeie kant op!

Europa en de VS daarentegen... Hoop dat er snel een vaccin is.
 
intussen gaat het leven in FNQ verder alsof er nooit iets gebeurd is.

Vanaf april/mei al geen covid meer hier. NL kijk ik ook met enige verbazing en ook zorgelijk naar, kan toch niet goed gaan.
 
!@#$%^^&*($!


Ja deze fouten, net als die truck chauffeur uit Chadstone die de regels aan z'n laars lapte en rural Victoria mensen heeft aangestoken en weigerde te zeggen waar hij geweest was. Ik snap dat ze niet willen beboeten zodat mensen eerlijk blijven over waar ze geweest zijn, maar iemand die dagen lang weigert iets te zeggen en pas iets zegt zodra er positieve besmettingen blijken te zijn... tjsah, iets met een hoogste boom.
 
‘...He expressed his frustration with the situation, saying "surely our systems are better than this"...’

No they are not by the looks of it...

Ik blijf me wel een beetje verbazen hoe Victoria Gov. en misschien nog wel meer Border Force nog wel eens op een bananenschil lijken te stappen. Het is niet alsof dit Covid dingetje nieuw is.

Der Ubersturmfuhrer, Nu willen we een keer dat je je werk doet, zit je weer sleeping behind the wheel... Cruiseship, vliegtuig, What’s next?
 
Die lui komen van NZ, het land dat GEEN Covid heeft... zie niet waarom het een probleem is dat ze naar VIC reizen. Terug reizen is nu natuurlijk wel een probleem voor ze.
 
Yep. Al ondertekend een paar dagen geleden. Bedankt dat je het hier noemt. ETA 1: het is een initiatief van Rudd. ETA 2: de website ligt vrijwel continu plat.
 
‘...He expressed his frustration with the situation, saying "surely our systems are better than this"...’

No they are not by the looks of it...

Ik blijf me wel een beetje verbazen hoe Victoria Gov. en misschien nog wel meer Border Force nog wel eens op een bananenschil lijken te stappen. Het is niet alsof dit Covid dingetje nieuw is.

Der Ubersturmfuhrer, Nu willen we een keer dat je je werk doet, zit je weer sleeping behind the wheel... Cruiseship, vliegtuig, What’s next?

Tsjah, ik denk dat dit een oversight was. Er zijn zoveel uitzonderingssituaties. Ik snap dat er soms iets door het net glipt. Ik heb meer problemen met mensen die willens en wetens de regels proberen te omzeilen. Ik zit in een groep met motorrijders en daar heb je ook allemaal stoere jongens die vertellen hoe gewoon nog steeds rijden en dat de politie ze toch niet kan pakken als ze een police check tegenkomen. Dan kookt m'n bloed.

Het grappige is dat Rutte het in Nederland specifiek noemde. "Zoek niet de mazen van de wet op." En tsjah, nog niet een dag later...
 


OFX
Back
Top