Day off for the grand final?View attachment 1282
Als ik me niet vergis is dit de eerste keer sinds een hele lange tijd dat we dit mooie nummer hebben gezien
Day off for the grand final?View attachment 1282
Als ik me niet vergis is dit de eerste keer sinds een hele lange tijd dat we dit mooie nummer hebben gezien
De laatste keer 0 cases was begin juni, dus bijna 5 maanden geleden .View attachment 1282
Oh, hebben ze Jeffie from Advertising afgestoft en weer relevant gemaakt?
Oh, hebben ze Jeffie from Advertising afgestoft en weer relevant gemaakt?
Sure about that? https://www.rollcall.com/2020/08/05...already-rising-suicide-rates-heightens-worry/, https://www.dw.com/en/suicide-japan/a-55250637Ter info;
Zelfmoorden nemen in de USA niet toe trouwens. Lijkt een normale trend te zijn tijdens disasters according the literature (dat het afneemt) Zelfs in Japan nam het af (minder werkdruk, maar nu weer terug naar normaal, maar niet hoger)
Persoonlijk heb ik niet al te veel moeite met de nanny-state. Tuurlijk zijn er wel wat bizarre regels en denk ik wel eens "moet dat nou echt", maar het resulteert wel in een ordelijke samenleving. En zeker met de Corona crisis is het voortvarend aangepakt met verplichte quarantaine en vooral flinke boetes bij overtreding. Niet de lullige 99 Euro die je in Nederland kan krijgen bij overtreding.Dit verklaart misschien waarom we ons door de bank genomen lekkerder voelen in Australia, maar ook waarom we zoveel kritiek hebben op de vermeende nanny state in OZ.
Same.Stervensdruk overal in de stad. Het is mooi weer en de terrassen zitten stampvol met rijen de deur uit. Ik ben blij voor de horeca, maar ik zou liegen als ik zei dat ik niet behoorlijk nerveus wordt van 50+ mensen zonder masker zo dicht bij elkaar alsof er niks aan de hand is.
Ik herken nederland niet meer.
Mijn pap vertelde van de week dat hij die ochtend over straat liep, helemaal niet druk, plek zat, maar er liep een jongeman tegen hem aan. Hij vroeg of de meneer alsjeblieft afstand wilde houden, en de man lachte vriendelijk en zei nee.
Mijn pap was er best wel van ontdaan. Die jongeman mag voor zichzelf kiezen dat hij het niet erg vindt om ziek te worden, maar mijn pap is 76 en heeft hartklachten. Als hij covid krijgt, is er een grotere kans dat hij zijn dochter en kleinkinderen nooit meer ziet. Ik weet dat die kans er altijd is, je kunt altijd onder een bus lopen, maar in dit geval is het een keus. Zo'n jongeman vindt dat hij het recht heeft om dat risico voor mijn vader te vergroten. Hij vindt dat hij het recht heeft om mijn vader bang te laten zijn. Terwijl hij alleen maar afstand hoeft te houden. Dat is toch niet zo moeilijk? Dat kost toch niks? Als daardoor iemand zonder angst de straat op durft?
Ondertussen worden er teststraten lastig gevallen. https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/24/vandalisme-en-intimidatie-bij-teststraat-in-breda-a4017274
Waarom? Wat levert dat nou op? Als je zelf geen rekening wilt houden met corona, prima, eigen keus. Maar laat anderen met rust.
Ik herken nederland niet meer.
Mijn pap vertelde van de week dat hij die ochtend over straat liep, helemaal niet druk, plek zat, maar er liep een jongeman tegen hem aan. Hij vroeg of de meneer alsjeblieft afstand wilde houden, en de man lachte vriendelijk en zei nee.
Mijn pap was er best wel van ontdaan. Die jongeman mag voor zichzelf kiezen dat hij het niet erg vindt om ziek te worden, maar mijn pap is 76 en heeft hartklachten. Als hij covid krijgt, is er een grotere kans dat hij zijn dochter en kleinkinderen nooit meer ziet. Ik weet dat die kans er altijd is, je kunt altijd onder een bus lopen, maar in dit geval is het een keus. Zo'n jongeman vindt dat hij het recht heeft om dat risico voor mijn vader te vergroten. Hij vindt dat hij het recht heeft om mijn vader bang te laten zijn. Terwijl hij alleen maar afstand hoeft te houden. Dat is toch niet zo moeilijk? Dat kost toch niks? Als daardoor iemand zonder angst de straat op durft?
Ondertussen worden er teststraten lastig gevallen. https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/24/vandalisme-en-intimidatie-bij-teststraat-in-breda-a4017274
Waarom? Wat levert dat nou op? Als je zelf geen rekening wilt houden met corona, prima, eigen keus. Maar laat anderen met rust.