Coronavirus in Australië

Ik hoor echt amper iets over een vaccin. Het is volgens mij totaal niet aan de orde voor de meeste mensen hier, maar misschien zit ik in een bubbel waarin het gewoon niet ter sprake komt.
 
oh wat interessant, hier is het zo'n groot onderwerp. Maar ja de risico's hier zijn ook wat groter...
 
Ik hoor echt amper iets over een vaccin. Het is volgens mij totaal niet aan de orde voor de meeste mensen hier, maar misschien zit ik in een bubbel waarin het gewoon niet ter sprake komt.
Het gaat beginnen! Volgens mij is daar een typisch Fries gezegde voor @Thijsvr 😉

 
Hier kun je zien in welke groep je valt en op basis daarvan kun je een beetje inschatten wanneer je aan de beurt bent: https://www.abc.net.au/news/2021-02-05/when-will-you-get-the-covid-19-vaccine/13112610

Wij vallen in groep 4 van de 5, zoals te verwachten was. Volwassenen die geen risico leeftijd zijn of gezondsheidsproblemen hebben.

Ben blij dat ze beginnen met de mensen die in de gezondheidszorg en quarantaine werken. Als die het niet meer mee naar huis kunnen nemen dan neemt de kans dat het weer in de gemeenschap terecht komt sterk af. Nu nog dat verplichte "ik ben gevaccineerd" stempeltje in de paspoorten ;)
 
Vraagje;
Als die het niet meer mee naar huis kunnen nemen
Is dit nu bewezen. Volg het niet op de voet. Maar vroeg me af of je het wel kunt overbrengen ondanks dat je zelf gevaccineerd bent? Aan de ene kant denk ik niet? Maar aan de andere kant....? Weet ik het gewoon niet eigenlijk ;)

Avondje research doen van de week hahaha
 
Vraagje;

Is dit nu bewezen. Volg het niet op de voet. Maar vroeg me af of je het wel kunt overbrengen ondanks dat je zelf gevaccineerd bent? Aan de ene kant denk ik niet? Maar aan de andere kant....? Weet ik het gewoon niet eigenlijk ;)
hier geeft het RIVM aan dat ze het nog niet weten. Aan de ene kant wordt door onderzoekers gezegd dat als je gevaccineerd bent je wel drager kan zijn en dus ook anderen kan besmetten. Aan de andere kant wordt je er zelf minder ziek van, hoest en nies je dus minder en draag je zo minder snel over. Voor gevaccineerden gelden hier dezelfde regels als voor anderen, just to be sure.

Hier is de pagina van het RIVM hierover.
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vaccins/werking
 
Vraagje;

Is dit nu bewezen. Volg het niet op de voet. Maar vroeg me af of je het wel kunt overbrengen ondanks dat je zelf gevaccineerd bent? Aan de ene kant denk ik niet? Maar aan de andere kant....? Weet ik het gewoon niet eigenlijk ;)

Avondje research doen van de week hahaha

Goeie vraag, haha. Ik heb geen idee. Laat ons de uitkomst weten!
 
Goeie vraag, haha. Ik heb geen idee. Laat ons de uitkomst weten!

If I get a coronavirus vaccination, do I still have to wear a mask? Physical distance?​

Yes. It may take time for everyone who wants a COVID-19 vaccination to get one. A vaccine that is 95% effective means that about 1 out of 20 people who get it may not have protection from getting the illness.

Also, while the vaccine may prevent you from getting sick, it is unknown at this time if you can still carry and transmit the virus to others. That is why, until more is understood about how well the vaccine works, continuing with precautions such as mask-wearing and physical distancing will be important.

 
Het mooiste vind ik hoe hij aan het einde de politicus act laat vallen. "Sky doesn't want to listen to what I'm saying anymore? It's all good."
Laat zo heerlijk zien wat ie (terecht) van Sky vindt.

Man, kun je je voorstellen dat je journalist bent bij Sky en zo je geld moet verdienen? Zo iemand moet zich daar zelf toch ook ongemakkelijk bij voelen?
 


OFX
Back
Top