Coronavirus in Australië

9.997 vaccinations done in een state waar ze community transmission en een lockdown hebben/hadden tegen ruim 16.000 in QLD, geeft je toch te denken... 🤔

Vandaag waren het er zelfs 24,895
 
Laten we als Queenslanders vooral hand in eigen boezem steken @Tim911 ;)

View attachment 1437

Wij hebben al sinds Sint juttemis geen com transmission meer gehad (vooral hier up north) dus dan is de haast om een vaccin te halen er helaas ook niet. Maar je zou toch denken dat de vaccinatie rate in een staat waar het elke keer weer raak is toch 10x zo hoog moet liggen? Als je daar woont dan wil je toch koste wat het koste je shot hebben?
 
Heel blij met de NT cijfers. Zo belangrijk om die groep mensen de beste van de beste bescherming te geven.

Ze hebben daar net als hier in een QLD een rijdende vaccinatie kliniek die alle plaatsen bezoekt en alle aboriginals kunnen zich daar laten inenten.
 
Wij hebben al sinds Sint juttemis geen com transmission meer gehad (vooral hier up north) dus dan is de haast om een vaccin te halen er helaas ook niet. Maar je zou toch denken dat de vaccinatie rate in een staat waar het elke keer weer raak is toch 10x zo hoog moet liggen? Als je daar woont dan wil je toch koste wat het koste je shot hebben?
Misschien is het probleem niet dat mensen het niet willen, maar dat er niet voldoende beschikbaar is? Als je het nieuws volgt, dan lees je dat ook overal. En ja, er zit vast wel wat licht tussen wat de Andrews-government zegt en wat de Morrison-government zegt, maar de crux is niet dat de VIC-population niet wil. Zo’n beetje alle systemen om bookings te maken zijn overbelast.
 
Op het eerste gezicht lijkt het vreemd, ruim 2x zover vaccinaties die dag in QLD dan Vic. Maar zoals wel vaker met getalletjes zonder context, lastig om een rechte lijn te trekken tussen de getallen en de oorzaak.

Zoals je kunt zien loopt QLD helemaal achteraan in de totalen. Dus nog genoeg te doen hier @Tim911. Jij hebt je plicht al gedaan nu die andere paar miljoen nog ;)

En de cijfers zo laag in Vic, ja dat zal een complex verhaal zijn waar ik niet alle details van weet. Zag net wel dat nieuwe Pfizer afspraken even op pauze staan vanwege een tekort en men de garantie wil hebben dat iedereen die de eerste gehad heeft ook de tweede kan krijgen. Dus dat is geregeld (maar zorgt voor lagere cijfers nu in de jongere groepen)

In goed nieuws, tot nu toe lijken die mevrouw en meneer uit Melbourne niet echt voor nieuwe cases in QLD gezorgd te hebben (Fingers x-ed)
 
Wij maken het spannend. We zouden eerst op 7 Juni naar Sydney, maar dat ging uiteraard niet door. We konden het verplaatsen naar 25 Juni, maar helaas niet later. Fingers crossed dat we het nét redden ;)
 
“…Positive reinforcement refers to the introduction of a desirable or pleasant stimulus after a behavior. The desirable stimulus reinforces the behavior, making it more likely that the behavior will reoccur…”
Wel laat ons toch wel hopen dat het niet weer moet 😉
 
@afterbang goed gedaan! Gefeliciteerd! Mijn 2e spuit staat gepland over een paar weken. Weet de exacte datum en tijd nog niet want ik wordt opgeroepen als er meer staff gevaccineerd moet worden. Voordeel is dat ik geen 1,5 uur (!) hoefde te wachten maar meteen aan de beurt was. Wel goed om te zien dat er zoveel mensen in de rij stonden om gevaccineerd te worden.
 
Ik heb hier aan de Sunny Coast geen klagen. Het zou vandaag wel top drukte worden zeiden ze (wat goed is) Maar ik had mijn afspraak officieel om 08:10AM en stond om 08:30 buiten. Applausje voor Nambour General Hospital
 
Hier in NL mag ik voor mijn 1e aanstaande woensdag…6 weken geleden de afspraak gemaakt.
wordt Pfizer of Moderna.
 
Back
Top