Coronavirus in Australië

In WA kom je helemaal niet in aanmerking voor een shot onder de 40. Je kan je aanmelden dat je wil, maar geen afspraak maken. Meer een EOI dan anything else.
 
In WA kom je helemaal niet in aanmerking voor een shot onder de 40. Je kan je aanmelden dat je wil, maar geen afspraak maken. Meer een EOI dan anything else.
Same for VIC. Gisteren na Afterbang's post de EOI gedaan zodat ik er in ieder geval vroeg bij ben.
In Nederland zijn mijn jongere broertjes inmiddels al geweest.

Ik weet nog dat ik deze grafieken maanden geleden postte om te laten zien hoe goed Australië het deed. Oh how the tables have turned ;)

Screen Shot 2021-06-22 at 4.12.20 pm.png
Screen Shot 2021-06-22 at 4.11.13 pm.png
 
Same for VIC. Gisteren na Afterbang's post de EOI gedaan zodat ik er in ieder geval vroeg bij ben.
In Nederland zijn mijn jongere broertjes inmiddels al geweest.

Ik weet nog dat ik deze grafieken maanden geleden postte om te laten zien hoe goed Australië het deed. Oh how the tables have turned ;)

View attachment 1446
View attachment 1447
Ja maar ho even he. Wel even appels met appels vergelijken. They are in a race, and as we have... hold on, how many cases in Sydney??? Let's go, the AFP is going to take control of the vaccin role out from now on!!!!

No race my ass....
 
Geen chupa chups hier na de vaccinatie. Voelde daags erop wel alsof ze me een flinke stomp gegeven hadden :(

Lekkere chupa chup en had alleen de volgende dag een iets stijve bovenarm, verder geen bijwerkingen. Ze vertelden me wel dat de bijwerkingen na de 2e spuit heftiger zijn. We shall see.
 
  • Like
Reactions: tum
Lekkere chupa chup en had alleen de volgende dag een iets stijve bovenarm, verder geen bijwerkingen. Ze vertelden me wel dat de bijwerkingen na de 2e spuit heftiger zijn. We shall see.
Hierbij de eerste een iets stijve boven arm en een uurtje of twee even een griepachtig gevoel. Paar dagen beide schouders.
Bij de tweede, minder spierpijn maar een paar uur langer en heftiger griep gevoel. Maar beter dan Covid!
 
Kijk, als je dan toch wegens bejaardheid verplicht aan de AstraZeneca moet, waarom dan niet op de mooiste priklocatie van Melbourne, de Royal Exhibition Building in Carlton. Op 2 keer omvalafstand van de kroeg erna. Volgende week 1e jabs.
1624415645390.png
 
Het ziet er steeds vervelender uit hier inderdaad. We doen maar voorzichtig, en hopen dat het snel weer voorbij is
Denk dat NSW/Sydney het tot nu toe goed gedaan hebben maar met deze variant is het allemaal wat lastiger lijkt het.

We kijken uit naar wat containers vaccins voor iedereen die nu nog buiten de boot valt!
 
Ja, zou enorm fijn zijn als we wat zicht hadden op wanneer we gevaccineerd konden worden. Nu is het alleen maar afwachten...
 
Yep, ze verwachten een rockdown tegen het einde van de week. Morgen toch maar even het toiletpapier aanvullen 🤣 Maar alle gekheid op een stokje: wel een vervelende timing zo vlak voor de schoolvakanties. De vorige lockdown in Sydney was voor de Kerstvakantie en VIC was ook al in lockdown tijdens een lang weekend. Wij hadden geluk met ons tripje naar QLD vorige week, dat was nu niet meer gelukt nu heel Greater Sydney als hotspot is verklaard door QLD, SA & WA en er zullen er vast nog wel meer volgen.
 
Yep, ze verwachten een rockdown tegen het einde van de week. Morgen toch maar even het toiletpapier aanvullen 🤣 Maar alle gekheid op een stokje: wel een vervelende timing zo vlak voor de schoolvakanties. De vorige lockdown in Sydney was voor de Kerstvakantie en VIC was ook al in lockdown tijdens een lang weekend. Wij hadden geluk met ons tripje naar QLD vorige week, dat was nu niet meer gelukt nu heel Greater Sydney als hotspot is verklaard door QLD, SA & WA en er zullen er vast nog wel meer volgen.

Het lijkt erop dat de cancellation van onze Sydney trip toch geen onverstandig idee was!
 
Ja maar ho even he. Wel even appels met appels vergelijken. They are in a race, and as we have... hold on, how many cases in Sydney??? Let's go, the AFP is going to take control of the vaccin role out from now on!!!!

No race my ass....

Seems we are in race too @Zwerver ;)

Prof Nancy Baxter, head of the University of Melbourne’s school of population and global health, concluded: “Vaccination is a race. If there’s just less Covid circulating, there’s less opportunity for these changes to happen that make it more efficient [at spreading].”

Gelukkig lijkt Greg Hunt dat nu ook te begrijpen:
On Thursday, Hunt said the government had been told by Pfizer it would have access to 2.8m doses during the course of July, “which is in excess of what we had previously indicated”.

“We were previously expecting 600,000,” he said. “We have also requested that anything which can be brought forward, should be brought forward.”


Goed om te horen dat er wat meer containers deze kant opkomen in de komende weken. Dat is toch weer ruim een 1 miljoen mensen meer te vaccineren dan eerst gedacht!
 
Back
Top