Coronavirus in Australië

Maar ook dat je als volledig gevaccineerd persoon insterstate moet kunnen reizen buiten lockdowns om.
Ja, want Ozzies die gevaccineerd zijn verspreiden geen COVID? Het is echt zo'n ScoMo van marketing actie. Of je zegt "nee, grenzen dicht want vaccinatie is geen goede stop gap om verspreiding tegen te gaan" en je hanteert hetzelfde principe intern en extern, of je bent een voorstander van alle borders open. Niet dit halve gedrag.
 
Ja, want Ozzies die gevaccineerd zijn verspreiden geen COVID? Het is echt zo'n ScoMo van marketing actie. Of je zegt "nee, grenzen dicht want vaccinatie is geen goede stop gap om verspreiding tegen te gaan" en je hanteert hetzelfde principe intern en extern, of je bent een voorstander van alle borders open. Niet dit halve gedrag.

Ja maar dat bedoel ik ook juist, pleurt dan de hele boel open. Hier ben ik verder down the track wel voorstander van mits de feds hun vaccinaties op peil hebben en iedereen die gevaccineerd wil worden gevaccineerd is.
 
Booster jabs (1x per jaar voor de zieken, zwakken en misselijken zoals ik, en 1x per 2 jaar voor de jonge goden zoals jullie) worden onvermijdelijk geacht.
 
Lockdown! Stay-home-order! Hoe je het ook wilt noemen, wat een feest. Wij wonen niet in 1 van de 4 LGA's, maar werken wel in CBD en in de afgelopen 14 dagen in de LGA's geweest, dus maar een weekje binnenshuis blijven. Zoveel plannen hadden we gelukkig niet dit weekend, maar wel vervelend voor mensen met kids (begrijp dat de vakanties beginnen volgende week).

We hebben de lockdown in ieder geval gevierd met wat huisgemaakte cocktails en wijn ;)
 
Situatie is wel verwarrend met deze halfbakken lockdown. Buurvrouw werkt in de stad dus zit nu in thuisisolatie, maar haar echtgenote mag gewoon de deur uit. Slaat nergens op. Ik heb al wat berichten gehoord van anderen die wel in de stad waren maar hierin de bergen wonen niet van plan zijn om thuis te blijven . Dus ik denk dat deze uitbraak alleen maar blijft groeien komende week.
 
On a more serious note; Het is erg verwarrend en gegarandeerd mensen die het fout doen. Al dan niet express. Had gisteren een conversatie met wat mensen die ook in verwarring waren: wel/niet/wel/niet?

Wellicht wat politieke motivatie naast medisch/economische redenen? Gladys kan natuurlijk niet een ‘Melbourne’ doen in Sydney(?)
 
Wellicht wat politieke motivatie naast medisch/economische redenen? Gladys kan natuurlijk niet een ‘Melbourne’ doen in Sydney(?)

Laat haar nou gewoon haar werk doen en wacht af. Als het over pakkumbeet twee weken een puinhoop blijkt te zijn dan kunnen alle slimme mensen haar alsnog afschieten. Ze heeft het tot dusverre meer dan uitstekend gedaan en ik heb er alle vertrouwen in dat het ook deze keer goed gaat komen. Gladys is wat mij betreft ook verruit de minst politiek gedreven leider van alle state leaders. McGowan en Palaszczuk zijn wat dat betreft een stuk erger.
 
Situatie is wel verwarrend met deze halfbakken lockdown. Buurvrouw werkt in de stad dus zit nu in thuisisolatie, maar haar echtgenote mag gewoon de deur uit. Slaat nergens op. Ik heb al wat berichten gehoord van anderen die wel in de stad waren maar hierin de bergen wonen niet van plan zijn om thuis te blijven . Dus ik denk dat deze uitbraak alleen maar blijft groeien komende week.

De maatschappij is al 16 maanden ontzettend verwarrend. Je kunt die verwarring deels wegnemen door de hele staat in een lockdown to gooien maar daar is Gladys nooit een voorstander van geweest. Zij heeft altijd een ander pad gekozen, en dat heeft tot dusverre uitstekend gewerkt. Of het deze keer ook goed gaat komen, wie weet, maar ik heb er vertrouwen in. Mijn steun heeft ze.
 

No more riddles: NSW Covid restrictions from 6pm​

From 6pm on Saturday, a lockdown will apply to all people in Greater Sydney, including the Blue Mountains, Central Coast and Wollongong.
The lockdown will be in place until 11:59pm on Friday, 9 July.
Everyone in Greater Sydney must stay at home unless it is for an essential reason.
The reasons you may leave your home include:
  • Shopping for food or other essential goods and services;
  • Medical care or compassionate needs (people can leave home to have a COVID-19 vaccination unless you have been identified as a close contact);
  • Exercise outdoors in groups of 10 or fewer;
  • Essential work, or education, where you cannot work or study from home.
Other important details:
  • Weddings be permitted up until 11.59pm, Sunday 27 June, provided they follow Covid-safe spacing rules. From Monday, weddings will not be permitted.
  • Funerals will be limited to one person per four square metres with a cap of 100 people, and masks must be worn indoors.
  • Community sport will not be permitted during this period.
  • Childcare can remain open.
  • There is no curfew on leaving your home for an essential reason, and there is now kilometre radius restricting travel for essential reasons.
  • Retail stores can open over the lockdown period, but they should fit the essential goods and services description, because residents are only allowed to go to retail stores to acquire essential goods and services.
In all other parts of NSW the following restrictions will apply:
  • People who have been in the greater Sydney region (including the Blue Mountains, Central Coast and Wollongong) on or after 21 June should follow the stay-at-home order for a period of 14 days after they left greater Sydney.
  • Households will be limited to five guests, including children.
  • Masks will be compulsory in all indoor non-residential settings, including workplaces and at organised outdoor events.
  • Drinking while standing at indoor venues will not be allowed.
  • Singing by audiences and choirs at indoor venues or by congregants at indoor places of worship will not be allowed.
  • Dancing will not be allowed at indoor hospitality venues or nightclubs, however dancing is allowed at weddings for the wedding party only (no more than 20 people).
  • Dance and gym classes limited to 20 per class (masks must be worn).
  • The one person per four square metre rule will be reintroduced for all indoor and outdoor settings, including weddings and funerals.
  • Outdoor seated, ticketed events will be limited to 50% seated capacity.
  • People across NSW should only enter Greater Sydney for essential purposes
 
Back
Top