HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Ik heb zo'n zin om weer eens de Bliue Mountains in the gaan. Capertee Valley staat hoog op de lijst.
Nog 11 dagen te gaan!
The City of Blue Mountains valt onder Greater Sydney, dus dat moet lukken op 11 October. Als ik het me goed herinner, is Capertee in the Lithgow LGA and zul je nog even moeten wachten tot we op 80% dubbel zitten, want dat valt onder regional NSW. Mochten we eerst weer de regio in bij 70%, dat is nu volgens mij 80% geworden. Niet zeker of al het kamperen ook is uitgesteld, moet ik nog even uitzoeken.
 
Op zich goed. Ze kan nu wel zeggen dat het de worst time possible is. Maar ja. Niemand dwong haar om onethisch gedrag te vertonen. Dus op een gegeven moment is het boontje komt om zijn loontje. Dat dit dan nu is… Tsja. Pech. Komt ook wel weer goed. Het is niet alsof alle beslissingen door haar alleen genomen worden.

(mijn opinie, jullie hoeven het uiteraard niet met me eens te zijn hoor. No biggie :) )
 
Op zich goed. Ze kan nu wel zeggen dat het de worst time possible is. Maar ja. Niemand dwong haar om onethisch gedrag te vertonen. Dus op een gegeven moment is het boontje komt om zijn loontje. Dat dit dan nu is… Tsja. Pech. Komt ook wel weer goed. Het is niet alsof alle beslissingen door haar alleen genomen worden.

(mijn opinie, jullie hoeven het uiteraard niet met me eens te zijn hoor. No biggie :) )
Ik kijk vanuit VIC maar vanuit de zijlijn, waar Dictator Dan ook in de vuurlinie ligt. Ik vond het een kordaat besluit, maar wel rijkelijk laat 1 uur nadat ICAC de verdachtmaking bekend maakte. Dit speelt al jaren, net zoals Christian Porter. Ik maak me meer zorgen voor de NSW'ers wie haar opvolger wordt.
 
He ik dacht dat dit een vrolijke note topic was 😉. Politics lijkt mij (maar misschien vergis ik me) niet zo leuk.
Iig: wij hebben met onze trip naar Magnetic Island enkele ozy iconen gezien. Wallaby of course. Kookaburra ook maar deze pikte in een flits een worstje van de tafel en daarna eentje van mijn broodje in mijn hand (!). Maar dan een koala die uit zijn boom afdaalde. En dan vanmorgen een cassowary gezin dat langs onze camp plaats wandelde.
Geslaagde vakantie.
9FCBADAD-251C-4566-ACB6-6EBD5FFDD243.jpeg
 
Mooi @SteveSW (en goed punt!)

Hier niet echt iets in de planning. Drukke week geweest met de graaf meneer heel de dag om het huis met zijn enorme graaf machine. En wij rond rennen om dingen uit de weg te halen zoals Carports en dergelijke. Dus gewoon even rustig aan. Beetje schuur opruimen, beetje aan één of andere auto knutselen en verder zien we wel!
 
Het is pas donderdag, maar in locked-down Melbourne voelen de dagen al zowat 20 maanden als Groundhog Day dus whatever.

Australian partner heeft deze week de oprit opnieuw laten concretiseren dus om half 8 's morgens lekker druk met goed gebouwde mannen vol smeuiige humor in high-vis. Nu moet e.e.a. drogen dus is alles afgesloten met gele politielinten tegen onbedoelde menseninloop (wij springen maar onhandig over het tuinhek). Ik hoop stiekem dat we morgenochtend de beeldigste katten- en magpiepootjes in het verse beton vinden 😍.

Morgen krijgen we voor het eerst in 5 jaar mijn stiefdochter (27) te eten voor een home-cooked dinner. Klinkt debiel natuurlijk, maar Lauren is zowel vegan als glutenvrij. Veganistisch, niet vegetarisch. Wat we in 5 jaar voor haar gepresteerd hebben is afhaalvoer van de verantwoorde leverancier, maar ik ben me de laatste maand gaan bekwamen in vegan produkten inslaan en kookprobeersels. Gaddeurie, da's nog niet makkelijk, d'r zitten overal van die dairy en gluten in, allemaal van die paniekmomenten van hoe vervang je in jeebusnaam strooikaas, room en trassi? Koelkast nu vol met paddestoelen, jackfruit, soy paste, havermout cream en pea-based mince mockmeat. Partner is gelukkig volledig in mijn stiekeme vegan stroganoff getuind ("zat daar geen vlees en room in? Echt waar?") dus ik denk dat we morgen wel gaan overleven.

Voor vanavond dus maar een overload aan roomboter, vlees en seafood gepland 😇.

Het weer is redelijk, ergens tussen de 15 en 25 C overdag, met een kouwe nacht op zijn tijd. We zijn nog niet helemaal uitgestookt. Oktober is de natste maand in Melbourne, het regent al 2 weken en de volgende 2 ook. Tussen de buien door is er dit weekend vast wel plek voor onze gebruikelijke wandel langs Merri Creek op spuugafstand van ons huis. Beetje meten en tellen met maximaal toegestane kms (15) en uren buitenspelen (.2) in lockdown. Qua dagelijks nieuwe gevallen ziet het er nog niet goed uit, schommelt al dagen rond de 1500.

Gaan jullie doen?
 
Gaan jullie doen?

Ook hier groundhog day, maar er is licht aan het einde van de tunnel. Nu maar hopen dat het niet een tegemoet komende trein is en dat alle Sydneysiders volgende week niet volledig doorslaan en we vervolgens weer terug bij af zijn.
Zoals zovelen is er veel tijd besteed in de tuin. Elke dag check ik de groei van onze mandarijnen, citroenen, blueberries en druiven. Maar zo snel gaat het natuurlijk niet.

Daarnaast heb ik met een goede vriendin een continue fotowedstrijd. Tijdens onze wandelingen moeten wij 10 fotos maken volgens een bepaalde opdracht. Momenteel is het onderwerp "Ster". In voorgaande weken hadden we onderwerpen als "Treurige/foute bloempotten", "Foute tuin ornamenten", "Topiary", "Pijlen" en "Groen, behalve natuur". Dat is best grappig en je kijkt vervolgens heel anders naar je omgeving.

En natuurlijk tellen we af naar Maandag. Het restaurant is geboekt, en ik plan de eerste trip richting Springwood in de Lower Blue Mountains.
 
Hmmm.... Not sure. We hebben de oppas op zondag, dus ik zou theoretisch iets kunnen gaan doen, driving range oid.
Maar het zou ook zomaar kunnen dat ik besluit om verder te klussen aan de Prado. Heb er nu parkeersensoren opgezet (dat wilde Q graag) en ik wil een aansluiting trekken van de AGM naar de cabine. Die zit er niet en dat is wat lastig als je een koelkast wil aansluiten.
Daarnaast zakt de achterdeur (een veel voorkomend probleem met de Prado 120) en ik heb een oplossing gevonden om dat weer recht te krijgen (iets met een o-ring op de juiste plek).
Daarnaast wil ik ook een zonnescherm aan de auto maken, maar weet nog niet of ik de el cheapo pro rack roof bars erop laat zitten of een echt rek erop ga gooien en welk merk dat dan wordt. Dus dat is nog even uitzoeken.
 
@Zwerver: o-ring >>> washer denk ik? (O-ring is rubber, washer is metaal)

Hier een Defender optocht over het strand als het goed is. Via Instagram een groepje HMD's* gevonden en dus van het weekend maar eens aansluiten. (* Hipsters Met Defender)

Kijken hoe dat werkt. Drink geen koffie, bier, vis niet en ben 2x zo oud als de meeste gok ik... Maar ja, nieuwe vrienden maken is een vreemde bezigheid he, dus niet vooraf al afschrijven ;)
 
Mooi om te lezen hoe creatief sommigen zijn tijdens lockdowns. Koken, foto wandelingen,…Je zou bijna wensen…(no worries ik hou terwijl ik dit typ een groot blok inlands hout vast)
Wij hebben ondertussen een nieuwe hobby: koophuizen kijken. In deze tijden niet meteen de meest voordelige hobby dus het is vooralsnog kijken en niet aanraken. Nu we PR hebben is dat toch al een stap vooruit. Dus zaterdag weer eens binnen springen bij een open dag en ondertussen verder sparen voor die gave Queenslander die nu voor teveel geld in de buurt te koop staat. En hopen dat niemand uit Melbourne of Sydney, voor wie dit een prikje moet zijn, het in zijn/haar hoofd haalt af te zakken naar FNQLD! Het is hier (nu al) immers te warm en vochtig en de eerste irukandji zijn al gesignaleerd in onze waters (met 2 mensen in het ziekenhuis).
Zondag de nieuwe bashplates onder de Jeep eens uittesten met een ritje met de 4WD club. Totaal geen hipsters (of bogans) en die gasten zijn 2x zo oud als ik gok ik. Dus best als ik zelf mijn eigen barista koffie maar meebreng 😉 (denk Aeropress en Porlex mini; hipster-on-the-road-gear. Ik ga voor Citizenship en verhuis naar Melbourne 😂)
 
Nog geen plannen voor het weekend, maar rustig weekje qua werk. Dus vandaag 9km bushwalk gedaan met twee vriendinnen en afgesloten met een dip in Jellybean Pool (waterhole in Euroka NP). Erg dankbaar dat we nu in de mooiste LGA van NSW wonen 😂, helaas moeten we onze achtertuin binnenkort weer delen met toeristen…. Het was net zo gezellig net de locals! Maar jan me goed voorstellen dat veel bedrijven hier staan te springen om meer aanloop.
 
@Zwerver: o-ring >>> washer denk ik? (O-ring is rubber, washer is metaal)

Hier een Defender optocht over het strand als het goed is. Via Instagram een groepje HMD's* gevonden en dus van het weekend maar eens aansluiten. (* Hipsters Met Defender)

Kijken hoe dat werkt. Drink geen koffie, bier, vis niet en ben 2x zo oud als de meeste gok ik... Maar ja, nieuwe vrienden maken is een vreemde bezigheid he, dus niet vooraf al afschrijven ;)
Washer, smasher, hamer, moker. Ja zoiets :)

Ik wil een 4WD cursus gaan uitzoeken. Wil toch ietsje beter weten hoe ik bepaalde dingen wel en niet moet doen en om het nou gewoon uit te proberen....
 
Vrijdag, en dan doe je onderhoud aan een auto :D
Gearbox, transferbox en differentials hebben weer frisse olie. Alice is klaar voor de Hipster optocht! (misschien nog even wassen morgenochtend om niet helemaal uit de toon te vallen :eek:)
 
Vrijdag, en dan doe je onderhoud aan een auto :D
Gearbox, transferbox en differentials hebben weer frisse olie. Alice is klaar voor de Hipster optocht! (misschien nog even wassen morgenochtend om niet helemaal uit de toon te vallen :eek:)
Hier ook schoon airfiltertje en ingeolied en litertje schone olie in het blok. Klaar om te brommeren.
 


OFX
Back
Top