Coronavirus in Australië

Ik ben ook wel klaar met het full-time vanuit huis werken. Ik mis de face-to-face interactie met collega's. Drie dagen op kantoor, twee dagen thuis vind ik toch prettiger.
Ik heb het geluk dat ik in de Hills Shire LGA woon. Van mijn huis naar Wiseman's Ferry is 45 kilometer en dan ben ik nog steeds in mijn eigen LGA en dus conform Public Health Order. Veel bushland en dus genoeg om te ondekken en te wandelen.
Wat een mazzel Frits! Wiseman's Ferry is een mooi gebied, lijkt mij erg fijn om die afwisseling te hebben.

@Emulate ongeveer 40% van onze 5km radius is water, dus de 10K maakt wel een verschil voor ons. We kunnen dan van ons huis weer naar CBD fietsen, groot deel van Eastern Suburbs en Inner West doen en bij de bouwput van ons nieuwe plek langs gaan.

Ach, nog maar een paar weken wachten :).
 
Op naar de 90% in NSW! Sommige LGAs hebben dat al gehaald. Erg blij met de bereidheid om gevaccineerd te worden. Zie het ook om ons heen, inmiddels hebben al onze vrienden minimaal een maar meestal al twee vaccinaties gehad! Dus we zijn volop aan het picknicken om de schade in te halen (zo fijn om mensen weer f2f te zien) en vandaag mooie bushwalk maken met z’n vijven. Op naar 11 oktober!
 
Hier in NSW ook een lang weekend voor de boeg, hopelijk zorgt dat niet voor een vergelijkbare piek in het aantal besmettingen.
 
This is from the site CovidPete on FB. just read that Victoria is going to put the 2nd Pfizer jab on 3 weeks interval very soon as there is enough available. Fingers crossed that if the 2nd vax rates go up, you guys will be able to get out of those lockdowns and Australia will open up again between States/territories and for International Travel 🤞🙏.

81CAE1DC-8957-417D-B938-3501EDB0ADA2.jpeg
 
This is from the site CovidPete on FB. just read that Victoria is going to put the 2nd Pfizer jab on 3 weeks interval very soon as there is enough available. Fingers crossed that if the 2nd vax rates go up, you guys will be able to get out of those lockdowns and Australia will open up again between States/territories and for International Travel 🤞🙏.

View attachment 1581
Ooh lekker handig, sorry dat krijg je als he van Engelse sites naar Nederlandse springt gecombineerd met ochtendhersenen 😏😅
 
Iemand die wat will zeggen over de aanpassingen in travel? ;)
Ja, blij met mededeling alhoewel er nog geen datum is voor NSW en onduidelijk blijft wanneer we open gaan voor non-citizens en permanent residents. Maar manlief kan binnenkort weer reizen voor zijn werk. China zit nog op slot dus zal wel Europa worden.
 
Ja, blij met mededeling alhoewel er nog geen datum is voor NSW en onduidelijk blijft wanneer we open gaan voor non-citizens en permanent residents. Maar manlief kan binnenkort weer reizen voor zijn werk. China zit nog op slot dus zal wel Europa worden.
Ik vond dat wel weer stuitend. Dan communiceer je zoiets en dan is het weer half. Er mist een uitspraak over gevaccineerde buitenlanders. Nu worden gevaccineerde Australiërs/PR’s genoemd en niet gevaccineerde overigen. Maar wat met de gevaccineerde overige. 🤯
 
One step at the time...

De datum voor NSW is 14 Nov.
Hoezo dan? Er zijn bakken met TRs in dit land, studenten, workers op een 482 e.d. Nee dit is duidelijk een mededeling om te laten zien hoe goed Scott voor de Australiërs is (stem op mij!!) en bevat maar weinig substance.

Begrijp me niet verkeerd, als de 80% grens bereikt is dan is het logisch dat de grens open gaat - maar aan de ene kant wordt er geroepen dat de states zich aan de afspraken in Nat Cab moeten houden, maar als het uitkomt dan veranderen we de spelregels. Het was open als 80% in alle states, nu is het open als in een paar states. En dan ook nog eens halve informatie geven. Als je hier met een zwarte bril naar kijkt zie je de politiek er weer vanaf spatten.
 
Qld lijkt weer een bullet te dodgen? Hoe lang gaan we dat nog volhouden? Geloof niet dat we hier iets vreselijk anders doen dan de andere staten (al lijken we een beetje tussen de WA methode en NSW/Vic methode in te zitten qua grenzen?)

NSW looking good!

Screen Shot 2021-10-04 at 10.15.10.png


Vic zal waarschijnlijk/hopelijk hetzelfde patroon gaan vertonen maar een beetje later, want ook later gestart.

Als we open gaan zal dat best wel weer omhoog gaan, ook in QLD, maar met veel 2nd jabbers hopelijk less impact!

Zijn we er allemaal nog in NSW en Vic? Hopelijk nog een sprankje hoop en leven! Kerstmis op het strand?
 
Qld lijkt weer een bullet te dodgen? Hoe lang gaan we dat nog volhouden? Geloof niet dat we hier iets vreselijk anders doen dan de andere staten (al lijken we een beetje tussen de WA methode en NSW/Vic methode in te zitten qua grenzen?)

NSW looking good!

View attachment 1584


Vic zal waarschijnlijk/hopelijk hetzelfde patroon gaan vertonen maar een beetje later, want ook later gestart.

Als we open gaan zal dat best wel weer omhoog gaan, ook in QLD, maar met veel 2nd jabbers hopelijk less impact!

Zijn we er allemaal nog in NSW en Vic? Hopelijk nog een sprankje hoop en leven! Kerstmis op het strand?

Je ziet hier het draagvlak hard afnemen. Heel weinig maskers, veel mensen die die met elkaar afspreken (onze buren hebben elke vrijdag een feestje), mensen zijn steeds opener over het feit dat ze zich niet meer aan de afstand van huis houden.

De cijfers van NSW zijn gelukkig wel positief. Geeft ons hoop dat het hier ook goed gaat komen.
Hier is de verwachting dat het percentage met 2 prikken straks hard omhoog springt omdat zoveel mensen de eerste prik al gehad hebben. Grappig genoeg hoorde ik van vrienden in Nederland dat ze onder de indruk waren hoe hoog de bereidheid was voor een prik en hoe snel we bijgetrokken zijn omdat ze in Nederland wat aan het stagneren zijn de laatste tijd. Geen idee of dat echt zo is, maar het was positief so I'll take it!
 
Ik heb het idee dat de bereidheid hier best OK is al leidt ik dat vooral af aan de cijfers, die nog gestaag omhoog gaan.
Hier in de Sunshine Coast heb je ook voldoende mensen die er anders over denken helaas. Maar ik schijn ook anti-vax 'vrienden' te hebben in NL, die me dan berichtjes doorsturen dat er hier meer mensen dood gaan aan vaccins dan aan Covid. Fact checking is niet iedereen sterkste punt zullen we maar zeggen....

Wat betreft Melbz, kan me moeilijk voorstellen hoe it is om wereld record houder lockdown te zijn :eek:
Kan me voorstellen dat mensen aan het einde zijn van de rek in het elastiek zeg maar. Of het slim is of niet, kunnen we het over hebben, maar dat mensen de grens opzoeken kan ik me wel wat bij voorstellen (elke vrijdag feest is dan weer het andere uiterste...)

Goed om weer even wat van je te horen @Thijsvr!
 
Last edited:


OFX
Back
Top