Skilled Migration journey of a Hairdresser

TessavdA

Member
Hallo mede forum genoten! 👋

In juni heb ik al een voorstel rondje gedaan met het verhaal dat we bezig zijn met het oriënteren naar een skilled visum (190, 491) om richting het mooie Australië te emigreren. Ondertussen zijn we al een aantal maanden verder en is er dan ook daadwerkelijk progressie gemaakt.
Na weken/maanden het verzamelen van de juiste papieren voor de skills assessment, niet meewerkende oud werkgevers, een hoop bloed zweed en tranen, op het allerlaatste moment nog nieuwe papieren te moeten in leveren (stress stress stress!!!!) is de skills assessment: GOEDGEKEURD!
Na het indienen kregen we vier weken later een e-mail met dat er een aantal papieren opnieuw ingeleverd moesten worden (en of ze pietje precies zijn met alles🧐) en of we dit even wouden regelen binnen 7 dagen. Zo gezegd, zo gedaan. De volgende ochtend kregen we al het verlossende woord dat alles is goedgekeurd en dat ik een flink aantal ervaringsjaren mee krijg! Super gunstig voor de punten natuurlijk.
Uiteraard een last van onze schouders aangezien dit gedeelte super cruciaal is.

Nu is de tijd aangebroken dat ik druk moet gaan oefenen voor de Engelse test. (SPANNEND!) En dan hopelijk binnenkort de EOI indienen zodra de test behaald is.
Fingers crossed! 🤞

Groetjes Tessa en Benny🌞
 
Gefeliciteerd!

Kijk even welke test geaccepteerd wordt. PTE of IELTS. PTE wordt over het algemeen als prettiger ervaren (minder handmatig schrijfwerk bijvoorbeeld) Als PTE niet kan, dan is IELTS verder ook OK, maar dacht zal het even melden ;)
 
Gefeliciteerd! Ik heb nog ergens het beroemde ‘bestandje van Gwen‘ voor de IELTS op de computer staan, met veel nuttige tips voor het schrijfgedeelte. Laat maar weten als je de IELTS gaat doen, dan stuur ik het je door.
 
Hallo mede forum genoten! 👋

In juni heb ik al een voorstel rondje gedaan met het verhaal dat we bezig zijn met het oriënteren naar een skilled visum (190, 491) om richting het mooie Australië te emigreren. Ondertussen zijn we al een aantal maanden verder en is er dan ook daadwerkelijk progressie gemaakt.
Na weken/maanden het verzamelen van de juiste papieren voor de skills assessment, niet meewerkende oud werkgevers, een hoop bloed zweed en tranen, op het allerlaatste moment nog nieuwe papieren te moeten in leveren (stress stress stress!!!!) is de skills assessment: GOEDGEKEURD!
Na het indienen kregen we vier weken later een e-mail met dat er een aantal papieren opnieuw ingeleverd moesten worden (en of ze pietje precies zijn met alles🧐) en of we dit even wouden regelen binnen 7 dagen. Zo gezegd, zo gedaan. De volgende ochtend kregen we al het verlossende woord dat alles is goedgekeurd en dat ik een flink aantal ervaringsjaren mee krijg! Super gunstig voor de punten natuurlijk.
Uiteraard een last van onze schouders aangezien dit gedeelte super cruciaal is.

Nu is de tijd aangebroken dat ik druk moet gaan oefenen voor de Engelse test. (SPANNEND!) En dan hopelijk binnenkort de EOI indienen zodra de test behaald is.
Fingers crossed! 🤞

Groetjes Tessa en Benny🌞
Haha bekend verhaal wat betreft skills assessment. Hier was het ook een beste bult werk! Maar, gefeliciteerd dat het allemaal gelukt en goedgekeurd is! On to the next step!!
 
Gefeliciteerd!

Kijk even welke test geaccepteerd wordt. PTE of IELTS. PTE wordt over het algemeen als prettiger ervaren (minder handmatig schrijfwerk bijvoorbeeld) Als PTE niet kan, dan is IELTS verder ook OK, maar dacht zal het even melden ;)
Bedankt! Ik had hier inderdaad al naar gekeken maar als ik het goed heb wordt deze niet in Nederland (meer) gegeven. Ik kan geen datum aanvinken. Dus toch maar de IELTS denk ik.
Ik kan trouwens ook niet specifiek vinden welke test ik MOET doen(behalve dat ik natuurlijk competent moet halen), waar kan ik dat vinden?
 
Gefeliciteerd! Ik heb nog ergens het beroemde ‘bestandje van Gwen‘ voor de IELTS op de computer staan, met veel nuttige tips voor het schrijfgedeelte. Laat maar weten als je de IELTS gaat doen, dan stuur ik het je door.
Dat zou ik super fijn vinden, dankje!
 
Ik zie bij je assessment Requirements even zo snel niets staan over Engels (of lees ik er over heen?)

Voor een 189 Visa is er deze tabel:

See the tests we do accept in the tables below:


Bron: https://immi.homeaffairs.gov.au/hel...quirements/english-language/competent-english

Dus hier wordt PTE in ieder geval erkend. Ik weet dat sommige mensen de PTE in Duitsland of België gedaan hebben.
Let wel; IELTS is niet onmogelijk of zo. 90% van de migranten hier hebben IELTS gedaan. Het is alleen dat PTE als prettiger ervaren wordt. Dus even aan jezelf of je IELTS in NL wilt doen of PTE in Brussel.
 
Bedankt! Ik had hier inderdaad al naar gekeken maar als ik het goed heb wordt deze niet in Nederland (meer) gegeven. Ik kan geen datum aanvinken. Dus toch maar de IELTS denk ik.
Ik kan trouwens ook niet specifiek vinden welke test ik MOET doen(behalve dat ik natuurlijk competent moet halen), waar kan ik dat vinden?
Toen wij de Engelse test moesten doen, hebben we na de vele ‘recensies’ hier en op internet gekozen voor de PTE. We hebben ons voorbereid met een traininkje van E2Language, ook om de juiste manier van antwoorden te weten te komen. Het examen hebben we in Antwerpen gedaan. Wij komen uit Utrecht en dan is dat prima te doen. We hebben er een uitje van gemaakt. Dag van tevoren aangekomen, lekker uit eten en de volgende middag redelijk relaxed de test in. Uitslag was er de volgende ochtend al. Mijn vriend had een 83 of 84 gehaald en ikzelf 90. Wat dat betreft kan ik iedereen de PTE aanraden.

Groet Karen
 
Ik heb drie weken geleden de PTE gedaan in Nederland hoor, dus dat kan gewoon nog! Aan de rand van Amsterdam (Diemen). Ik vond de toets goed te doen, ik heb ook geoefend met E2L op YouTube en de website en daarna nog een betaalde oefen toets van Pearson zelf gedaan. Succes!!!
 
Ik heb drie weken geleden de PTE gedaan in Nederland hoor, dus dat kan gewoon nog! Aan de rand van Amsterdam (Diemen). Ik vond de toets goed te doen, ik heb ook geoefend met E2L op YouTube en de website en daarna nog een betaalde oefen toets van Pearson zelf gedaan. Succes!!!
Goed om te horen! Ik kan alleen op de website geen afspraak maken in Diemen want die geeft geen data aan. Hoe heb jij het ingeboekt?
 
Goed om te horen! Ik kan alleen op de website geen afspraak maken in Diemen want die geeft geen data aan. Hoe heb jij het ingeboekt?
Oh wat gek! Ik vermoed dat dat te maken heeft met corona…? Ik had mijn test op 17 dec en volgens mij gingen de laatste maatregelen in op 18 dec (denk ik hoor, alles is een beetje een blur qua lock down 😂). Je zou ze even kunnen mailen? Ik las online overal dat deze echt veel beter te doen was dan IELTS!
 
Bedankt! Ik had hier inderdaad al naar gekeken maar als ik het goed heb wordt deze niet in Nederland (meer) gegeven. Ik kan geen datum aanvinken. Dus toch maar de IELTS denk ik.
Ik kan trouwens ook niet specifiek vinden welke test ik MOET doen(behalve dat ik natuurlijk competent moet halen), waar kan ik dat vinden?
PTE wordt in Nederland enkel in Diemen aangeboden voor zover bij mij bekend. Maar loopt vrij snel vol.
Verder is er Brussel, ook geen wereld afstand in mijn ogen. Daar zijn naar mijn idee ook minder aanmeldingen en dus meer keus.
the following center:
Business Training
58 Rue De La Régence
Brussels, BEL 1000

Er zit een prima hotelletje (vintage hotel) op loopafstand, dat heb ik de laatste keer ook gedaan.
PTE is volgens mij enkel academic later in je score wordt je niveau aangeduid.

Mocht deze informatie nog op tijd zijn en helpen bij een keuze. 😉
 
Na een hoop leer materiaal, gestress en zenuwen is de horde IELTS genomen en behaald! 🥳 (Met dank aan @Janneke61 voor het versturen van de zeer nuttige papieren 💯) Het is tijd om de EOI in te dienen. Wish me luck.🤞
Tips en tricks zijn overigens zeer welkom.
Netjes, weer een stapje dichterbij. 🎉 Weet je al welke staten of territorium je een EOI kan indienen? Zoals je in mijn draadje kan lezen, het kan snel lopen 😄 als de visa grant email straks net zo snel komt...... ✈️
 
Netjes, weer een stapje dichterbij. 🎉 Weet je al welke staten of territorium je een EOI kan indienen? Zoals je in mijn draadje kan lezen, het kan snel lopen 😄 als de visa grant email straks net zo snel komt...... ✈️
Dankje!
Ja we zijn een beetje aan het spieken waar de meeste kansen liggen maar zo te zien is dat NSW, in 4 regio's. Tasmanië heeft de submission window dichtgegooid als ik het goed begrijp en moeten we wachten tot juli. Even met m'n emigratieagent overleggen wat nu handig is om te doen.
Veel staten hebben hun visa's nog niet toegankelijk gemaakt voor offshore kandidaten, of in ieder geval mijn beroep nog niet.
 
WHAAA! Vannacht een email gehad van South Australia met een invitation to apply for nomination!! :eek:Ik had even de hoop een beetje opgegeven. Dit omdat we met 65 punten (incl 491 State nomination points) natuurlijk op het randje bungelen. Zelfs als dit het uiteindelijk niet wordt, geeft het in ieder geval weer hoop en energie om er mee door te gaan.
Maar ik ga weer, want moet alle documenten binnen 14 dagen verzamelen. DOEI! 🥳
 
Last edited:
Kijk dat zijn de goede berichten! Wij zijn indertijd met 60 punten waarvan 5 State sponsorship binnengekomen, dus het kan! ;)
 
Back
Top