Ja er kan natuurlijk ook ontzettend veel gebeuren in een uur tijd bij de garage op het parkeer terrein.

Echt triest dat het er zo aan toe gaat.
Dank je. Het gaat wel goed komen.
Heb je al eens gedacht aan freelancen/detachering/solofunctie/bureaufunctie/uitzend- of bemiddelingsconstructies/zelfstandig ondernemer? Dan ben je minder of niet afhankelijk van een team waar men geen verantwoordelijkheid voelt en daar ook niet op afgerekend wordt. Of op afstand werken voor een Nederlands bedrijf zoals
@afterbang heeft gedaan?
Ik heb in Australia bijna alleen op bovengenoemde bases gewerkt. Er zat bijna altijd wel een Australische of andere buitenlandse bemiddelaar tussen en die zijn doorgaans geolied en strak georganiseerd, komen afspraken na, regelen verantwoordelijkheden helder en contractueel zit het ook altijd goed. Het enige is dat je werkzekerheid niet is gegarandeerd, en misschien kun je dat (nu) niet gebruiken? En ze romen uiteraard je tarief af, maar in dat tarief zit meestal wel onderhandelingsruimte. Bij
https://mable.com.au/ bijvoorbeeld mocht ik, op basis van de zwaarte van de opdracht, volledig zelf mijn tarief bepalen. Op dit moment werk ik niet veel meer, ik trek al NL pensioen (voor AOW ben ik nog te jong) en doe alleen nog maar dingen die ik leuk vind, als eenpitter, vertalen en lesgeven. Ik heb in Oz geen officieel bedrijf opgericht zoals ik in NL 20 jaar heb gehad, dus ik geniet ook geen belastingvoordelen van een ondernemer. Ik betaal alleen inkomstenbelasting. Maar een officieel bedrijf kun jij bijvoorbeeld WEL organiseren.
Overigens herken ik veel van wat je schrijft. Prive hebben we nogal wat eenpitters in de omgeving die klussen aan ons huis en tuin. En daar gaat om dezelfde reden genoeg fout. De plumber had er na 1 klus wel genoeg van en nam voor vervolgklussen gewoon de telefoon niet meer op. We hebben nu een ander, maar die is een apprentice en dat ging allemaal maar net goed

. We hebben een 80 jaar oude eik in de achtertuin, dat ding is immens groot en moet geregeld gesnoeid worden, vanwege zijn omvang een gigantische en professionele klus. De boomchirurg is 1 keer langs geweest om te kijken, was hartstikke enthousiast, nooit meer terug gezien en volkomen onbereikbaar. Die eik moet nog steeds gesnoeid na 1,5 jaar

. Ik heb een weekje getext met een chippy die net in ons dorp was komen wonen en adverteerde dat hij klussen zocht. Nou, die heeft blijkbaar iets lucratievers gevonden want die bestaat ook ineens niet meer

. Het schiet niet op, daar heb je gelijk in, en in sommige beroepsgroepen zitten we nu al aan de derde of vierde dienstverlener. Ook met service zit het niet altijd goed. Voor duizenden dollars een nieuw tweepersoons bed, matras en beddengoed gekocht, wilden ze dat niet bezorgen. 'Kom het maar ophalen'

. Wat, hoe dan? We hebben moeten praten als Brugman om uit te leggen dat er geen tweepersoons bed en matras in onze auto past

. En toe ze het uiteindelijk bezorgden waren ze pissed-off en hadden geen zin in de montage. Zelfde verhaal met ons nieuwe bankstel.
Het KAN wel anders. We zijn doodgelukkig met onze sparky. Altijd opgewekt, werkt gezellig met de radio aan en altijd een leuke apprentice bij zich. Hij is heel proactief, superloyaal, komt al zijn afspraken na en zijn prijsopgaven kloppen altijd precies met zijn invoices. Bovendien matst hij ons regelmatig: 'Ach, ik kom wel even kijken na het werk vanavond' (hij woont om de hoek) en daar rekent hij niks voor. Hij heeft ons gered van een complete blackout door verouderde bedrading, had meteen door dat we zonder stroom en licht zaten en heeft diezelfde avond, tot na middernacht, een noodvoorziening aangelegd zodat de heaters aan konden, de tv weer werkte, we licht hadden in de keuken en slaapkamer en de vriezer stopte met ontdooien. Soms moet je gewoon geluk hebben.
Ik hoop dat je een oplossing vindt!