Even een meer uitgebreide versie van mijn laatste korte update.
Nu dus sinds een paar weken aan de slag bij de nieuwe werkgever. En het bevalt prima.
We waren natuurlijk ontzettend blij dat we beide al werk hadden voordat we aan kwamen in Australlie. Dit maakt het maken van beslissingen en aankopen, financieel gezien, een stuk eenvoudiger. Lees je hoeft niet direct aan je spaarpot te beginnen bij het kopen van spullen, betalen van huur/hotel/rbnb of boodschappen bijvoorbeeld.
Maar achteraf gezien was het bedrijf toch niet de plek waar ik thuis hoor. Veel haaantjes op de afdeling waar ik zat met een niet al te prettige sfeer tot gevolg. Dit had natuurlijk ook effect op de relatie tussen kantoor en de monteurs in het veld, waar ik dus achter kwam toen ik zelf in het veld rond liep als service monteur. Al met al, beter dat ik daar weg ben.
Ik heb de post van
@afterbang: highs and lows, werk eens rustig zitten lezen vanochtend.
Veel toch wel vergelijkbare situaties met mijn ervaringen tot nu toe in mijn Australische werk historie van 8-9 maanden.
Kijkend naar de huidige werkgever.
Terug op de Service afdeling waar ik toch wel thuis hoor, als supervisor service de problemen oplossen voor klanten en de monteurs helpen waar ze dat nodig hebben.
Zoals
@YunuS aangeeft, je comfort zone, daar zit je al niet meer in als je hier aan het werk gaat. In mijn ervaring (beide bedrijven) hele andere manier van werken dan in nederland. Dan heb ik het over regelgeving in het algemeen, de gebruiken en cultuur verandering en de regelgeving en normen in, in mijn geval de liften, zijn anders dan in nederland.
Wat vele hier op het forum al aangeven, je moet een beetje gekuk hebben dat je direct op de juiste plek en bij het juiste bedrijf terecht komt. In mijn geval had dat (voor nu) een tweede poging nodig.
Zo blijkt maar weer, dat SA helemaal niet zo slecht is met betrekking tot het vinden van een baan als nog al eens lijkt uit ervaringen. Al moet ik wel zeggen dat Miss Rolls het toch wel wat lastiger heeft in haar zoektocht naar een nieuwe baan. Ze heeft nog geen haast maar is toch wel aan het rond kijken. Wellicht is SA toch iets populairder/ toegankelijker in de meer trade gerichte banen dan bijvoorbeeld de marketing zoals Miss Rolls.
Volgens mij was er ook een fysiotherapeut hier op het forum die is terug gekeerd naar nederland omdat zij en haar man geen werk konden vinden hier in SA na twee jaar ofzo?
Verder.....geen idee wat de toekomst gaat brengen, voor nu lekker aan de slag bij deze werkgever, nieuwe ervaringen.